Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nykynuoret ovat erikoisia. Aivan kuin he eivät osaisi vastata puheeseen

Vierailija
17.01.2026 |

Jos jollekin vieraalle nuorelle sanoo jotain positiivista/ neutraalia, hän yleensä vain tuijottaa eikä sano mitään.

Oletteko huomanneet samaa?

Olen ihan tavallisen näköinen keski-ikäinen täti, jos sillä on jotain merkitystä.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman. Älypuhelimet ovat tuhonneet sosiaaliset taidot.

Vierailija
2/34 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intersektionaalisen ideologian uhreja kokonainen sukupolvi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin nuoriso on vastannut tuntemattomien tätien puheisiin? 

Vierailija
4/34 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei osata puhua. Ei osata käyttäytyä esim. bussissa; ei luovuteta omaa paikkaa vanhemmalle ihmiselle, kun bussi on täysi. Jouduin puuttumaan ja käskytin yhtä passiivista, kännykkäänsä tuijottavaa nuorta nousemaan seisomaan, kun bussiin tullut papparainen 60+ huojui täydessä vauhdissa kassit kädessä. Jouduin sanomaan 2x ennenkuin saatiin tämä kassi-riku istumaan.

Vierailija
5/34 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten on no se harva kerta kun olen nuorison kanssa jutellut pidemmän aikaa niin osuvat harvinaisen puheliaita ja vähän liiankin tietäväisiä yksilöitä.

Vierailija
6/34 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin kukaan on vastannut tuntemattomien puheisiin.

Vierailija
7/34 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä! Mitä sä täti kyyläät siinä hä? 

Vierailija
8/34 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten on no se harva kerta kun olen nuorison kanssa jutellut pidemmän aikaa niin osuvat harvinaisen puheliaita ja vähän liiankin tietäväisiä yksilöitä.

Missäpäin asut?

Ei kyll tääl stadissa tapahdu

Vierailija
9/34 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä joku keski-ikäinen on noin sosiaalisesti osaamaton että menee selittämään tuntemattomalle jotain positiivista/ neutraalia yleensäkään?

Opettele käytöstavat!

Sun mielipiteellä ei ole yhtään mitään väliä.

Vierailija
10/34 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen, jolla on normaalit sosiaaliset taidot?

Vierailija
11/34 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei osata puhua. Ei osata käyttäytyä esim. bussissa; ei luovuteta omaa paikkaa vanhemmalle ihmiselle, kun bussi on täysi. Jouduin puuttumaan ja käskytin yhtä passiivista, kännykkäänsä tuijottavaa nuorta nousemaan seisomaan, kun bussiin tullut papparainen 60+ huojui täydessä vauhdissa kassit kädessä. Jouduin sanomaan 2x ennenkuin saatiin tämä kassi-riku istumaan.

Miksi valitsit juuri tämän nuoren käskytettäväksi?

Vierailija
12/34 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaan päivittäin kymmeniin ihan kasvotusten.

Vierailija
13/34 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä on aina haastavia siitä että ulkopuolisena sinä et mitenkään voi nähdä, onko lapsella jokin vamma jonka takia ei voi seisoa. Itse olen raskaana ja istuin bussissa paikalle, missä raskaanaolevat saa istua. Ikääntynyt rouva istui melkein syliin ja ähisi ja puhisi ärtyneenä minun istumisesta siinä paikalla. Hänpä kun ei päällepäin voi nähdä onko istumiselle jokin syy vai ei.

Vierailija
14/34 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missäpäin asut?

Ei kyll tääl stadissa tapahdu

Sipoossa

Vierailija
15/34 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kuuluisa zoomer-tuijotus. 

Vierailija
16/34 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä ainakin olen vastannut. Ihan normaalisti siinä missä jonkun muunkin puheisiin. En ole ikära sisti tai syrji myöskään sukupuolen perusteella.

Vierailija
17/34 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä joku keski-ikäinen on noin sosiaalisesti osaamaton että menee selittämään tuntemattomalle jotain positiivista/ neutraalia yleensäkään?

Opettele käytöstavat!

Käytöstapoihin kuuluu juuri se, että keskustelee kenen tahansa kanssa.

Vierailija
18/34 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettele käytöstavat!

Käytöstapoihin kuuluu juuri se, että keskustelee kenen tahansa kanssa.

Ei kuulu. Tällä kyseisellä nuorella saattaa olla vaikka kuulokkeet korvilla eikä hän tajua mitä joku vieras täti alkaa siinä sopottamaan. Opettele sinä ne käytöstavat, edelleen.

Vierailija
19/34 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman. Ihan arkisia ja yksinkertaisia tilanteita, mutta moni nuori (etenkin poika), ei tunnu osaavan puhua. Eivätkä uskalla/osaa ottaa edes katsekontaktia. Minäkin aina ystävällisesti ja lempeästi puhun, en ole aggressiivinen.

Täällä ruuhkaisimmalla pk-seudulla on esim. työmatkoilla monesti bussit aivan täysiä, silti puhelin naamassa kiinni olevat nuoret istuu käytäväpaikalla ja blokkaa toisen. Joskus aikuisetkin tekee tätä kyllä. Kun ennen motaria pyytää päästä vapaalle paikalle seisomasta tai pyytää antamaan tilaa jollekin huterasti pystyssä heiluvalle vanhukselle, aikuiset sentään vastaa ja katsoo silmiin. Ennen nuoretkin, mutta ei nykyään. Aivot kai niin someaddiktion vaurioittamat.

Vierailija
20/34 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä heille on tullut jotain traumoja kun elämä somessa on sellasta imagon rakentamista. Oikeassa elämässäkin pitää miettiä miten vastaa johonkin ettei mokaa. Totta puhuen vähän sellaista se oli teininä jo ennen älypuhelimia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi