Miten kukaan voi rakastua elämässä uudelleen?
Oon tällainen myöhäisherännäinen mitä tulee treffailuun. Mutta kun välillä käy niin (kuten mulla nyt) että tapailu taikka suhde syystä tai toisesta päättyy niin miten ihmeessä ihminen voi rakastua enää uudelleen? Tuntuu ihan käsittämättömältä ajatukselta. Ihastun muutenkin niiiiin harvoin ja sitten kun tunteet siitä vielä syvenee niin ihmiselämä tuntuu auttamatta liian lyhyeltä toiseen rakastumiseen. N
Kommentit (21)
Minä erosin avioliitosta yli 10 vuotta sitten, enkä oo rakastunut uudestaan. Yritetty on. En haluaisi olla eksän kanssa, se tie kuljettiin loppuun, mutta kenenkään muun kanssa en oo löytänyt sitä samaa ihmettä, että kaikki ihana vaan tapahtuu ja tuntuu niin oikealta. Vähitellen jo kai niin paljon ikää, ettei oikein enää kiinnostakaan edes teoriassa. Toisille "niitä oikeita" on enemmän ja toisille vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu kai laadusta. Huonoon kämäukkoon ei ihastu.
Eihän tässä nyt kenestäkään tietystä ihmisestä puhuta, hyvänen aika :D Vaan ylipäänsä isoista tunteista jotakin toista ihmistä kohtaan, romanttisessa mielessä siis.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Minä erosin avioliitosta yli 10 vuotta sitten, enkä oo rakastunut uudestaan. Yritetty on. En haluaisi olla eksän kanssa, se tie kuljettiin loppuun, mutta kenenkään muun kanssa en oo löytänyt sitä samaa ihmettä, että kaikki ihana vaan tapahtuu ja tuntuu niin oikealta. Vähitellen jo kai niin paljon ikää, ettei oikein enää kiinnostakaan edes teoriassa. Toisille "niitä oikeita" on enemmän ja toisille vähemmän.
No tässä mun tapauksessa ei ollut kyse edes mistään supervakavasta jutusta. Tai siitä ei ehtinyt tulla sellaista.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tässä nyt kenestäkään tietystä ihmisestä puhuta, hyvänen aika :D Vaan ylipäänsä isoista tunteista jotakin toista ihmistä kohtaan, romanttisessa mielessä siis.
-ap
Kun on tarpeeksi hyvä ja komea, ihastuu. Ulkomailla ehkä. Mutta ei ota vaikeuksia enää eli suhde ei käy.
No ite oon sellainen että en oo seurustellut koskaan mutta oon tapaillut (en sitäkään kovin paljon, ehkä kerran kaksi tai riippuen mikä lasketaan). Toiseen tapailumieheen olin hyvin vähän ihastunut ja sit en oikeastaan enää ollut mutta hommasta jäi kuitenkin sinänsä ihan hyvä muisto. Eli sinänsä hyvää aikaa oli. Toinen tapailumies no häneen olin paljon enemmän ihastunut ja aika pitkään mutta olen tosiaa aina ollut sellainen että mulla on useampi ihastus samaan aikaa. Joten hänen kanssaan samaan aikaan mulla oli isoja julkkisihastuksia muutenkin. Ei oo koskaan siis tuottanu vaikeuksia mulle. Nykyäänkin mulla on tällä hetkellä ainakin 8 isoa julkkisihastusta ja ehkä yksi irl-ihastus (en tosin ota oikein selkoa onko se ihastus). Että joo. Ylipääseminen lopullisesti on aina ollu mulle haastavaa, toisiin ihastuminen ei. Yksi näistä julkkiksista jotka mainitsin, on nimittäin sellainen johon ihastuin ensimmäisen kerran (palavasti) 12 vuotta sitten. Toiseen 10 vuotta sitten. Mut sit mukana on myös esim sellainen joka alkoi vasta viime marraskuussa eli uusiakin on. Mun taas on siis vaikea ymmärtää miten joku voi olla ihastumatta uusiin samalla kun on edelleen ihastunut vanhoihin
Paksu lompakko, helppo on lempeä pyytää...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Kun on tarpeeksi hyvä ja komea, ihastuu. Ulkomailla ehkä. Mutta ei ota vaikeuksia enää eli suhde ei käy.
Haluan suomalaisen miehen ja eniten mut saa syttymään miehen korvien väli, tunneälykkyys, huumori jne. Tottakai ulkonäölläkin on merkitystä melko paljonkin, mutta se tulee vasta luonneominaisuuksien jälkeen.
-ap
Tuota samaa miettinyt, puoliso petti ja otin eron. Muutamilla treffeillä ole käynyt mutta...
Vierailija kirjoitti:
Tuota samaa miettinyt, puoliso petti ja otin eron. Muutamilla treffeillä ole käynyt mutta...
Joo, ei sulla sitten auttanut edes toi pettämiskuvio ylitsepääsemiseen? Ansaitset paremaa. Ehkä tämäkin helpommin sanottu kuin tehty.
-ap
Jos on kovin hyvä muisti niin ehkä ei onnistu. Itse ainakin alan jo unohtamaan edellisen suhteen alle vuoden jälkeen erosta.
En tiedä. Ikisinkkuna olen kerran, josctousenkin ajatellut, että miksi juuri oma kohtaloni on ja on ollut aina olla ja elää sinkkuna, ikäön kuin jonkun kirouksen tai taian vuoksi. Tänä aikana olen nähnyt useammankin, jotka ovst onnistuneet löytämään ja saamaan mahdollisuuden rakkauteen, osa jopa useamnan kerrran. Ehkä minun tulisi osata ajatella, että totta kai ihmiisisä osa voi rakastua useamman kerran kun sitren on kaltaisiani john, joskus vielä joku ihastuu ellei peräti vähän rakastuisikin, niin lultavasti itse onnistuisin sössimään koko jutun kun miksi ihmeessä kukaan niin voisi kokea tai tuntea kun ei ole koskaan aiemminkaan halunnut.
Silti jokin sisälläni janoaaosakseni rakkautta ja ainakin yhtä paljon, että saisin itse rakastaa toista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tässä mun tapauksessa ei ollut kyse edes mistään supervakavasta jutusta. Tai siitä ei ehtinyt tulla sellaista.
-ap
Tuo on vaan joku päähänpinttymä. Pintyt uudestaan johonkin toiseen asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
No siis tätä mäkin TOIVON. Mut tuntuu että tässä oli jotain enemmän.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Taidat olla aika kouluttamaton, ap. Kyse on aivokemiasta, eikä siinä ole mitään ihmeellistä tai ainutkertaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
No siis tätä mäkin TOIVON. Mut tuntuu että tässä oli jotain enemmän.
-ap
Miten paljon siitä on edes sen ihmisen takia vai vaan sen takia mitä sinä tunnet/kaipaat ja millainen tämä henkilö on oman pääsi sisällä vs millainen hän on oikeasti. Kerrotko enemmän teidän suhteesta?
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. Ikisinkkuna olen kerran, josctousenkin ajatellut, että miksi juuri oma kohtaloni on ja on ollut aina olla ja elää sinkkuna, ikäön kuin jonkun kirouksen tai taian vuoksi. Tänä aikana olen nähnyt useammankin, jotka ovst onnistuneet löytämään ja saamaan mahdollisuuden rakkauteen, osa jopa useamnan kerrran. Ehkä minun tulisi osata ajatella, että totta kai ihmiisisä osa voi rakastua useamman kerran kun sitren on kaltaisiani john, joskus vielä joku ihastuu ellei peräti vähän rakastuisikin, niin lultavasti itse onnistuisin sössimään koko jutun kun miksi ihmeessä kukaan niin voisi kokea tai tuntea kun ei ole koskaan aiemminkaan halunnut.
Silti jokin sisälläni janoaaosakseni rakkautta ja ainakin yhtä paljon, että saisin itse rakastaa toista.
Heei, itsekin oon melko kokematon treffailija, mutta jossain kohtaa vaan päätin antaa sille mahdollisuuden.
-ap
Rakastuminen on teinien juttuja.
Ja alle kolmikymppisten.
Se on biologinen tosiasia.
Rakastuminen perustuu biologiaan.