Mikä on nolointa mitä väsynyt äiti voi tehdä?
Täälä viikolla mies pyysi eräänä aamuna keittämään kahvia..no mie reippaana keittämään, vedet laitoin ja sit hokasin ettei ole puruja ollenkaan kotona. Eli iltapäivällä kauppaan ostamaan niitä sit.
Ostin kaupasta kaikkea muuta esim. jäätelöä ja hoitoainetta joka oli ollut jo viikon loppu..Eli kahvia en ostanut.
Seuraavana päivänä käytiin miehen kanssa kaupassa ja tuli se kahvipakettikin kaksin kappalein mukaan sitten..
Sitten taas seuraavana aamuna aikaisin miehen pyynnöstä kahvia keittämään ja vettä kaatamaan sinne säiliöön, kaadan ja ihmettelen et miksi nää täältä yli tulee..Tietenkin kun meillä remontti menossa keittiössä ni keitin oli yllättäenkin upo-uuden-mikroaaltouunin päällä jossa ilmanvaihtosäleikkö päällä. Eli kaikki vedet mikrossa.
Soitin sit iltapäivällä aamuisesta toivuttuani upo-tekniseen tukeen ja selitin tilanteen "kaadoin ohimennessäni vettä sit mikron ilma-aukoista sisään..? Vienkö huoltoon vai mitä teen?"
Vastaus oli aikamoisen nauramisen jälkeen et kokeile kuivattaa sitä mikroo pari viikkoa ja kokeile sit toimiiko, jos ei ni vie sit huoltoon.."
Meillä siis pikkasen yli 2v tyttö (tekee takahampeja=valvoo yöllä) ja toinen tulossa (rv 23)
Sillon ei kyl naurattanut yhtään ku aamulla mikroa kallistelin ja vettä pois sieltä valutin..Nyt jaksaa jo nauraa :)
Kommentit (61)
tapahtui tossa pari viikkoa sitten...olimme menossa viemään kuopusta korvien putkitukseen aamu tuimaan, ajoimme keskustan parkkipaikalle...meillä oli toimenpiteeseen aika 7:30, mutta tiesimme, että menee pidempään kuin klo 9, joten pakko laittaa parkkiautomaattiin rahaa...no mä menen...ennenkin oon (kai) käyny samalla automaatilla...nyt kun menin siihen viereen, niin en nähny niitä mittari juttuja ollenkaa...olin että häh...mihin mä nyt ne rahat laitan...menin miehen luokse autolla, ja kerroin tilanteen, että siinä pysäköintimittarisysteemin päällä on jokin "kotelo" ettei saa rahaa laitettua...sit vaan tokasin miehelle, että on sut nyt ajettava toiseen parkkiin...koska ei me tähän voida jättää, jos saadaan sakot, kun ei oo mittariin laitettu rahaa...no auto vaihdettiin eri paikkaan...jouduimme tulemaan vielä sen ensimmäisen parkkiksen ohi...kunnes huomasin, että jaa...katsoinkin sitä mittaria väärältä puolelta :D olin siis ollu sen mittarin takana, enkä tajunnu kiertää koko hökötystä...voi että mua hävetti =)
niin ja lapsia meillä on jo kolme...ja väsymyskin on hiukan painannu kuopuksen yöheräilyjen takia..
Kokemuksia on monia neljän lapsen kanssa...
Tuttua on, kun sanon myös vieraiden lapsille, että äiti auttaa! Sitten nopeasti soperran tilalle oman nimeni.
Ikääni en ole muistanut enää aikoihin, kun joku sitä kysyy. Pitää laskea syntymävuodesta, jos sittenkään menee oikein.
Puhelimessa hiillyin täysin kännykkäliittymän asiakaspalveluun, kun lasku on väärin, vaikka muuten olen vieraille(kin) ihan ok. Tämä johtui aivan täysin väsymyksen asteesta, rankka sairasteluputki menossa silloin.
Yksi noloimmista oli, kun olin kaupassa vain kolmen lapsen kanssa, vanhin lapsista oli koulussa. Kiireessä tein ostoksia ja siirtyessä toiseen hyllyväliin "laskin" lapset 1,2,3,4 ja olin napannut vieraan lapsenkin mukaan. Huomasin heti, onneksi. Pyytelin kovasti anteeksi lapsen äidiltä ja nauroimme molemmat. Mutta hävetti!
yrittänyt syöttää miehelleni vauvan sosetta. Olimme äidilläni käymässä ja samalla kun juttelin äitini kanssa, laitoin ruokapöytään esikoisen ja vauvan, kummallekin ruokalaput, juomat yms valmiiksi, ja sitten aloin tarjota vihannesmössöä samaan aikaan pöytään istuneelle miehelleni. Äiti nauroi, että onpa teillä hyvä palvelu! :D
Olen myös heijannut tyhjiä kärryjä, puhunut itsekseni, jopa meinannut mennä bussiin pokalla keskiovesta ilmaiseksi, niin kuin yleensäkin... Nykyään yritän myös sanoa nuorimmaista entisen kissani nimellä.
kertaa olen jättänyt rahat automaatin luukulle... En tiedä olenko jättänyt - mahdollisesti.
Meillä lapset olivat alle 3v. tosi huonoja nukkujia molemmat eli kolmen vuoden ikäerolla 6 vuoden valvomisputki teki tehtävänsä.
Minä oon kerennyt näitä perinteisiä jauhot jääkaapissa etc. tehdä vaikka kuinka. Yks kerta lähdin vauhdilla kauppaan tyttöjen kanssa ja kummastelin miksi kaikki niin hymyili. Kotiin tultua käväsin vessassa ja peilistä selvisi syy. Mulla oli ripsissä vain se valkoinen mönjä jota laitetaan ennen väriä ja huulissa vain rajaus... Jääny meikki vähä kesken. Toinen oli kun sain hepulin meidän kunnan yhdelle viranomaiselle ja laitoin miehelleni siitä tosi v-pitoista ja ala-arvoista viestiä. Olin tehnyt kaupat yhdestä takista ja tämän henkilön nimi oli sama kuin mun miehellä, viesti tietty meni väärään osoitteeseen. Tuli takas kummasteleva viesti ja mua hävetti niin...
Kävin ostamassa pari isoa pakettia marketista muiden pienten ostosten lisäksi, että olisi sitten valmiina. Ja lapset 2kpl kirkui ja huusi ja käyttäytyivät sitten sillä reissulla äärimmäisen katastrofaalisesti kassalla...
Tuli pientä kommenttia ostoksistani edellä asioineelta puliukolta ja tottakai aika kovaan ääneen, että varmasti kaikki kaupassa olijat kuulivat mitä olin ostanut... ;)
Lähdimme pariviikkoisen vauvamme kanssa ensi kertaa kauppaan . Maksoimme kyllä ostokset kiltisti mutta vasta kotona ihmettelimme että missäs ne kaikki kamat ovat. Oli hiukan noloa soitella seuraavana päivänä markettin ja tiedustella olisiko keneltäkään laitettu talteen KAIKKIA maksamiaan ostoksia ja olisiko ne mahdillista saada kuittia vastaan takaisin. Liekö syynä sitten väsymys vai olimmeko onnemme kukkuloilla ensimmäisestä lapsestamme....
hattu vuori ulospäin päässä kaupassa,kyllä tuli kummallista hymyä muilta ihmisiltä.
nuorin unohtui kerhoon kun hain vanhempaa lasta sieltä pois. Huomasin kyllä heti kun pyörän luo pääsin.
kotona kuumeisesti mietin mitä ihmettä laitan kattilan päälle ettei kastike kuivu? no mieheni tuumasi että miten olisi kansi?
Kaupassa ladoin ostokset hihnalle ja kävelin ulos kaupasta. Palasin heti takaisin ja tuumasin vain että kait ne pitää minun maksaakin ja kotia viedä. Kyllä kassaa hymyilytti
Kaupassa jälleen. Ihmettelin kuinka kassa hymyili ja katsoi paitaani kummasti ja kotia päästyäni huomasin miksi. Toinen tissi oli jäänyt palauttamatta liiveihin imetyksen jälkeen joten se roikkui huomattavasti alempana kuin toinen...
Niiloakseli 4 lasta sekä viides masukki :o)
menekse, saitteko te siis ne tavarat?
Saatiin kyllä kamat takaisin, sillä eihän kukaan muu voi luetella juuri niitä tavaroita ja pakkauskokoja mitä olimme ostaneet, jos ei ole kuittia, mutta kyllähän nauratti sitä asiakaspalveluhenkilöä hiukan...
Samoilla linjoilla jo aiempien kanssa mennään eli ladoin ostokset hihnalle, maksoin ne ja kävelinkin sitten tyytyväisenä parkkihalliin johtaville liukuportaille, kunnes huomasin jotain puuttuvan. Hieman nolotti mennä takaisin ja pakata tavarat kassiin.
Kotona mies sai kunnon naurut esikoisen ollessa noin parin kuukauden ikäinen. Istuin yöllä sängynlaidalla kädet ikään kuin vauvan ympärillä. Mies kysyi hieman huvittuneena, että mitä sinä teet? Vastasin hyvin kärkkäästi, että etkö muka näe?! Syötän tätä poikaa tietenkin! Mies alkoi nauraa oikein kunnolla ja sanoi mulle, että poika muuten nukkuu tuolla omassa sängyssään...nooh... hieman oli univelkaa = ))
Mies on keittänyt kahvia ilman kahvipannua, hieman tuli siivottavaa :)
Olen kävellyt lasiovea päin kaupassa, kyllä hävetti :D
Laittanut margariini paketin pyykkikoriin, sukat jääkaappiin....
Unohtanut laittaa pojalle vaipan, huomasin kyllä vähän ajan päästä, kun olin itse märkänä..
Tämä on tapahtunut jo kaksi kertaa, alan kohta huolestumaan... Hain poikaa perhepäivähoitajalta, puin päälle ja sanoin että nyt mennään.... poika totesi tyytyväisenä, äiti... eihän mulla ole kenkiä....
toisella kertaa tultiin pitkältä automatkalta, poika ilman kenkiä autossa. Nostin hänet autosta ja sanoin että kävelehän reippaasti ovelle... poika sanoi että kun tulee kylmä, tokaisin vain takaisin... miten niin kylmä, kävele nyt vaan... niin, ne kengät jäi taas. Onneksi oli jo kesä ja lämmintä :) eikä märkä maa...
Olen myös laittanut poikani hiusharjan akvaarioomme, älkää kysykö miksi.. huomasin n tunnin päästä, että mitä ihmettä kalat tekevät.. tekivät tuttavuutta hiusharjaan :)
puuroa ole keittänyt sata kertaa ilman hiuteleita pelkällä vedellä tai maidolla, tai sitten ilman vettä tai maitoa, el pelkillä hiutaleilla...
kaupassa olen heijannut ostoskärryjä, puhunut ostoskärryille.....
kerran poika istui rattaissa kaupassa ollessa, osasi siis jo hyvin puhua, itseltäni pääsi pieni hiljainen pieru, jonka poika tietysti KUULI... huusi sitten kovaan ääneen, äiti sä pierasit... minä siihen fiksuna rouvana, no niin teinkin :D sitten vasta tajusin, että ehkä muutama muukin ihminen kuuli... kyllä jäi maidot ostamatta.. hävettää edelleenkin mennä kauppaan :D
aioin viedä samalla roskat,joten laitoin roskapussin vaunujen alakoriin. En sitten muistanut viedä sitä roskapussia, vaan puolessa välissä matkalla kauppaan hokasin, että siellähän se roskis vieläkin on vaunujen alla. Kävin sitten heittämässä sen matkanvarrella olevan talon roskikseen.
Itseasiassa tämä on meinannut sattua monta kertaa. Tässä ihan lähipäivinä piti kääntyä takaisin viemään roskis mihin kuuluukin.
:D
pari yötä sitten mies tuli minua myöhemmin nukkumaan ja olin ryhtynyt häneen soveltamaan tassuttelua (olin siis noussut istumaan, taputellut miestä selkään ja hyssytellyt) minkä avulla olemme saaneet esikoisemme nukkumaan täydet yöunet... :D aamulla hitusen nauratti kun mies kertoi asiasta :D
esikoisen ollessa pieni ajoin kotipihaan, vedin käsijarrun päälle, valot pois, vaihde ykköselle sun muut rutiinijutut ja sitten mietin kuumeisesti miksei auto sammu? no mitäpä jos kääntäisin sitä virta-avainta... :D
Minä olen molempien lasten kanssa lähtenyt neuvolaan ja miettinyt miten täti katsoo pitkään. Sitten olen tajunnut miten läpinäkyvässä pussissa olevat kakkavaipat köllöttää vaunun korissa nätisti. Olin siis unohtanut tiputtaa ne roska-astiaan siinä välillä.
Nuoremman synnyttyä oli juhlaa kun pääsi ruokakauppaan yksin. Siellä sitten katselin lasten toppahattuja ja tajusin että haijaan tyhjiä ostoskärryjä. Ohikulkeva mummo taisi tajuta, mistä oli kyse :)
- Pirkko
Mies ja poika, 2 v., olivat lähdössä kaksin kauppaan. Poika halusi vettä ja olin menossa vesilasin kanssa juottamaan häntä ( osaa kyllä juoda itsekkin, mutta halusin nyt juottaa koska mies samalla puki häntä ) niin epähuomiossa rupesinkin juottamaan vettä miehelleni. :D Kyllä meitä nauratti. :D
Päivän piristyksiä kyllä!
Meillä näin,
Olin lapsemme kanssa puistossa, lapsi tykkää kovasti keinumisesta ja erityisesti todella kovista vauhdeista.
No siinä sitten hänelle vauhteja annoin, ja puhelimeni soi...hetken puhuttuani kuului keinusta huutoa että lisää vauhtia. Laitoin sitten keinun oikein kunnolla liikkeelle, ja keinusta alkoi kuulu itkua..Sanoin että " ei mami voi kovempia vauhteja antaa muuten lennät jo taivaalle" ja nauroin päälle. Vieressä olevat ihmiset alkoivat tuijottaa, sanoinkin että meidän poika on tottunut koviin vauhteihin. Kunnes viereeni tuli vihainen äiti sanoen, MEIDÄN EI!!! Ja voi apua, olin antanut vahingossa vauhtia VÄÄRÄÄN KEINUUN!!! Kyllä hävetti!! Oma poika istui siinä viereisessä keinussa ihmetellen miksi mami keinuttaa muita muttei häntä =)
Miehelleni selitin että kyllä kotiäidistä tulee luova ihminen kun osaa niin hyvin suunnitella ja organisoida kaikkea: poikamme jää huoneeseen hyvin nukkumaan päivällä siten että hetken silitän päätä ja hiivin nopeaan pois huoneesta. No, jaloista kuuluu välillä ääntä lattiaa vasten ja poika reagoi ääneen ja nousee itkemään.. Minä viisaana olen keksinyt ottaa poikamme koristetyynyt jalkojen alle ja niiden avulla sipsutan sitten nopeasti ovelle ilman askelten ääniä. Mieheni tätä asiaa kuunnellessa hän tokaisi että eikö mulle olis tullut mieleen laittaa sukat jalkaan!! No EI suoraan sanottuna ole käynyt edes mielessä!!!!! ;D
Esikoisen valvottaessa 1,5 vuotta aina kun esim. mikrokin piipitti niin juoksi mikrolle huutaen " Äiti tulee!!!!!" ;D
Tullessani kaupasta kovassa kiireessä ja väsyneenä (ilman lapsia) menin autolle ja yritin avata avaimella lukkoa.. En saanut ovea auki (autossamme oli lukossa vikaa ja meni helposti takalukkoon) ja pyysin vieressä olevaa vanhempaa miestä auttamaan jospa hän saisi oven avattua.. Hänenkin yrittämisen jälkeen tulosta ei syntynyt vaan paniikissa totesin että miten ihmeessä nyt pääsen täältä kotiin kun mieheni piti lähteä töihin. Aikani siinä harmiteltua ajattelin koittaa avata vielä takaluukun kautta... No, siinä sitten tajusin heti ettei koko auto ollut edes farmari-mallia!!!!! Hiivatti, olin yrittänyt päästä väärään autoon sisälle!!! Auton väri oli sama kuin oma mutta merkki, malli ym olivat aivan eri.. En saanut suusta muutakuin että " hups, mun auto onkin tuolla!!" ja juoksin kauppakassit kainalossa nopeesti karkuun ja kaasutin niin lujaa paikalta kun pääsin! Kyllä hävetti ja varmaan papparainenkin hetken kyllä ihmetteli!! ;D
Jälkikäteen ajateltuna oli onni ettei varashälyttimet alkanut huutamaan!! Kyllä mieheni sai jälleen kerran hyvät naurut kustannuksellani.. ;)
Näitä on monia lisää mutta tuossa parhaammat..
Ainiin, ja kuopuksemme unohdin synnärillä ruokalaan! Olin jo päässyt huoneeseen kun huomasin että jokin puuttuu.. Nopeesti vaan juosten hakemaan nukkuvaa poikaa ruokalasta ihan pokkana.. ;D
Tuo tyynyt jalassa sipsuttelu on ihan huippu...ja siihen johtanut logiikka tuntuu niin tutulta :)
Itte oon vissiin niiin väsynyt, ettei ees tuu nyt mieleen yhtään omakohtaista sähelystä :)
vauva nukkui aina vieressäni, ja eräs yö sitten heräsin kovaan kolahdukseen ja huutoon, vauva oli tippunut sängystä. Siinä sitten salamana nostamaan tyttöä ylös, ja ihmettelin kun ei rauhoitu vaikka miten hyssyttelee. Kunnes sitten tajusin, että tyttö on ylösalaisin sylissäni, jalat taivasta kohden ja pääalaspäin. Rauhoittui kyllä heti kun oikein päin laitoin :) Raukka.