Miten suomalaiset saataisiin puhaltamaan yhteen hiileen?
Kommentit (299)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin hiileen?
No karkoittamaan kaikki eläkeläiset Ruotsiin tietenkin. Onko vaikeuksia keskittymisen kanssa?
Vastahan me pakotettiin köyhimmät eläkeiset muuttamaan takaisin Suomeen. Nytkö heidän pitää lähteä pois?
Verottajahan tätä jo yrittää, poistamalla kaikki muut hiilet.
Vierailija kirjoitti:
Itse en kyllä jaksa edes välittää enää koko asiasta. En minä koe mitään suurta yhteenkuuluvuuden tunnetta muiden suomalaisten kanssa. Se että äidinkieli ja passi on sama ei riitä minulle. Kuten hallitus on meille opettanut, olemme kaikki oman onnemme seppiä, eli jokainen huolehtikoot itse itsestään.
Minulla ei ole Suomessa jäljellä elossa olevia sukulaisia, eikä oikeastaan mitään kiinteää omaisuutta. Jos sota tulisi lähtisin vain yksinkertaisesti pois, todennäköisesti puolisoni kotimaahan.
Tähän surulliseen tilanteeseen Petteri Orpon hallitus on Suomen ajanut, vain yhden hallituskauden aikana.
197/197
Sivusta. Olet järkyttävästi ajastasi jäljessä.
Ymmärrä nyt, että Kalevala on taru eikä sillä ole mitään tekemistä suomalaisuuden kanssa.
Mitä sulle on tapahtunut, koska itsepintaisesti valehtelet itsellesi?
Yliopiston eliitti keksi Kalevalan.
Suomi perustettiin vasta 1917. Alueella asuvalle väestölle piti keksiä jostain identiteetti ja keinotekoiset juuret.
Koska "juuret" on satuiltu, se on heikentänyt kansaa. Ihmiset ovat juurettomia. Kunpa oltaisiin edelleenkin Ruotsin valtakuntaa.
On varmaan raskasta olla etnonationalistinen populisti. Ei voi tehdä esimerkiksi sukututkimusta, koska sieltä paljastuisi ruotsalaisia tai saamelaisia esivanhempia, ja pitää valehdella itselleen, että siperialainen geeniperimä on itse asiassa samanlaista kuin pohjoiseurooppalaisten.
Pohjalaiset ja karjalaiset esim. ovat ihan eri porukkaa. Sen näkee edelleen ulkonäöstäkin ja murrekin on erilainen. Kyllä meillä täällä on ollut eri heimoja ja on yhäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan suomalaisilla ollut yksi kieli ja yksi uskoto yhteisesti jo pitkään. 1500 luvulta asti ainakin kun Acrigola kielemme kirjoitti ylös ja Lutherilta saatiin
...
Päivitä tietosi.
Hyvänen aika tätä tietämättömyyttä.
Kristinusko ei ole enää suomalaisten valtauskonto.
Uushenkisyys ja idän uskonnot ovat jo vieneet voiton
Myös kirkossa.
Suomi on monikulttuurinen maa.
Suomi on MONOkulttuurinen maa ja nyt tuo kansan määritelmä on rikottu ja sen seuraukset näet ympärilläsi. Monikulttuurisuus ei ollutkaan rikkaus kuten meille suoraan VALEHDELTIIN! (ja valehdellaan edelkeen)
On varmaan raskasta olla populisti ja luulla, että kaikki muut ovat valehtelijoita, paitsi mestari Halla-aho.
Miksi sinä persu et lähde tekemään uskonpuhdistusta kirkkoon?
Kirkko oli joskua kauan sitten kansan henkinen selkäranka.
Jos suomalaisten perinteinen uskonto kiinnostaa, kannattaa mennä Google Scholariin ja etsiä sieltä Anna-Leena Siikalan tutkimuksia. Niistä saa vähän käsitystä siitä, minkälaista se olisi voinut olla, vaikka ei niissä mitään kovin yksityiskohtaista tietoa ole.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinä persu et lähde tekemään uskonpuhdistusta kirkkoon?
Kirkko oli joskua kauan sitten kansan henkinen selkäranka.
Teemu Vessaharja olisi oikein hyvä uskonpuhdistaja. Siihen vielä WC-ankka kaveriksi.
Vierailija kirjoitti:
Itse en kyllä jaksa edes välittää enää koko asiasta. En minä koe mitään suurta yhteenkuuluvuuden tunnetta muiden suomalaisten kanssa. Se että äidinkieli ja passi on sama ei riitä minulle. Kuten hallitus on meille opettanut, olemme kaikki oman onnemme seppiä, eli jokainen huolehtikoot itse itsestään.
Minulla ei ole Suomessa jäljellä elossa olevia sukulaisia, eikä oikeastaan mitään kiinteää omaisuutta. Jos sota tulisi lähtisin vain yksinkertaisesti pois, todennäköisesti puolisoni kotimaahan.
Musta on alkanut tuntua, että "yhteiskunnan" sijaan parempi on keskittyä vain ihan välittömään lähipiiriin. Sieltä saattaa löytyä aitoa välittämistä. Mitä suurempiin ihmisryhmiin mennään, sisältö ja anti on sitten mitä sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Jos suomalaisten perinteinen uskonto kiinnostaa, kannattaa mennä Google Scholariin ja etsiä sieltä Anna-Leena Siikalan tutkimuksia. Niistä saa vähän käsitystä siitä, minkälaista se olisi voinut olla, vaikka ei niissä mitään kovin yksityiskohtaista tietoa ole.
Luin joskus esimerkiksi Anna-Leena Siikalan kirjoitusta myrrysmiehistä eli tietäjistä. Hän kuvaili, miten joku vanha mies meni jotenkin erikoiseen mielentilaan ja alkoi heilua ympäri mökkiä kirveen kanssa, kun tarkoitus oli muistaakseni näyttää, miten joitakin hyöteisiä karkotetaan mökistä. Silloin Siikala kertoi lähteneensä nopeasti ulos ihan oman turvallisuutensa takia. =D
Vierailija kirjoitti:
Pohjalaiset ja karjalaiset esim. ovat ihan eri porukkaa. Sen näkee edelleen ulkonäöstäkin ja murrekin on erilainen. Kyllä meillä täällä on ollut eri heimoja ja on yhäk
--
Totta. Idästä l. Karjalasta ovat eri heimoa.
He ovat ugreja, tulleet Uralilta/Volgan mutkasta. DNA on N1c1 sekä R1a.
Idän geenit.
Suomalaisten DNA.
1. Ruotsi
2. Viro
3. Mordva
4. Venäjä
5. Ukraina
6. Puola
7. Latvia
8. Liettua.
1 ja 2 ovat lännen DNA.
Aivan aluksi kokoomuslaiset ja persut tulisi puhdistaa suomen poliittisesta järjestelmästä. Sen jälkeen meillä paremmilla ihmisillä olisi asiat taas paremmin ja voisimme aloittaa jonkin paremman rakentamisen yhdessä ilman oikeiston myrkyn vaikutusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrittäjät vihaa työntekijöitään.
Eikä tarvitse olla kummoinenkaan työnantaja. Etenkin Pohjanmaan maanviljelijät vihaa työntekijöitä. Opettavat myös jälkikasvunsa samaan ihan tietoisesti. Siirtävät tätä vihan perintöä sukupolvelta toiselle.
Aivan älytön kommentti. Toivottavasti moni ei ole niin tyhmä, että ottaa tosissaan. Tuohan se vihanlietsontaa on jos jokin.
Suomeen asti ei ole tullut ugreja. He ovat asuneet pääasiassa Ural-vuoriston itäpuolella ja menneet myöhemmin esimerkiksi Unkariin.
Geneettinen isälinja N ja sen alahaara N1c (nykyään N1a) on yleinen myös Virossa, joten se on ollut suurella todennäköisyydellä yleinen myös muinaisten itämerensuomalaisten keskuudessa. He olivat siis suomalaisten, virolaisten ja muiden Itämeren lähialueella asuvien väestöjen esivanhempia.
Lyhyt esimerkki miten suomen kieli oli ja on vielä Koillis - Viron murretta:
Agricola:
Päivä
Kaivo
Laina
Laiva
.
Savo:
Päevä
Kaevo
Laena
Laeva
.
Viro:
Päev
Kaev
Laen
Laev.
Pappi Agricola tuhosi alkuperäisen suomen kielen.
Olemme ruotsalaisbaltteja.
Yliopiston ja kirkon eliitti tuhosivat kielemme ja alkuperäisen historiamme.
Vierailija kirjoitti:
Aivan aluksi kokoomuslaiset ja persut tulisi puhdistaa suomen poliittisesta järjestelmästä. Sen jälkeen meillä paremmilla ihmisillä olisi asiat taas paremmin ja voisimme aloittaa jonkin paremman rakentamisen yhdessä ilman oikeiston myrkyn vaikutusta.
Hieno esitys, mutta liian läpinäkyvä. Olet oikeistopopulisti.
Missä kohtaa Kalevalassa kerrotaan, minkälainen suomalaisten uskonto oli? Pystytkö sen perusteella järjestämään palvontamenot?