Miksi airfryereita hehkutetaan niin paljon?
Eli... Uuni josta ei näe onko ruoka kypsää ja jonka joutuu putsaamaan joka käyttökerran jälkeen? Miten tuo on helpompaa kuin tavallisen uunin käyttö? Lämpenee varmaan nopeammin mutta toisaalta on myös aika pieni. Öljyttömyys on myös aika outo argumentti, koska kasvisöljyn terveyshaitat kalpenevat esimerkiksi sen rasvan rinnalla mitä lihassa on. Samoin se ettei pastaa tai riisiä tule keitettyä ruuan kanssa, mikä tekisi ruuasta jotenkin terveellisempää?? Airfryer on varmaan kiva niille jotka syö joka päivä ranskalaisia ja kanansiipiä, mutta miksi tavallisen tallaajan kannattaisi hankkia sellainen?
Kommentit (97)
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole omaa kokemusta laitteesta, tietenkin sen tyrmää turhana. Olen tyytyväinen uunimalliseen air fryeriin, todellakin suosittelen. Sulle varmaan riisinkeitinkin on jotain järkyttävää turhamaisuutta kun onhan kattila keksitty?
Riisinkeitin. Sitä ilman ei kyllä pärjää, varsinkin kun riisiä kuluu lähinnä joulupuuroa tehdessä.
Ohraa ja perunaa kasvaa kotimaassa, joten miksi söisin riisiä, joka vielä on varsinainen vedenkäytön syöppö kasvatuksessa ja Suomeen joudutaan kuljettamaan toiselta puolelta maapalloa.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole omaa kokemusta laitteesta, tietenkin sen tyrmää turhana. Olen tyytyväinen uunimalliseen air fryeriin, todellakin suosittelen. Sulle varmaan riisinkeitinkin on jotain järkyttävää turhamaisuutta kun onhan kattila keksitty?
Hiukan sama asia kuin sähköautojen kanssa siis?
Vierailija kirjoitti:
Mullakaan ei ole airfryeria, mutta moni kyllä kehuu sitä tosi käteväksi. Keittiön työtila on mulle kallisarvoista, haluan mieluiten neliömetrin verran tyhjää tilaa leipomista, pastan tekoa ym. varten ilman, että pitää siirrellä mitään laitteita. Savustuspistoolit ja sousvidesauvat saa kaappiin aina käytön jälkeen, airfryeria huonommin.
Moni myös kehuu robotti imureita,mut mulle ei tule. Ei se nurkkiin mene,ei kukkieni taakse,ei sohvan alle,ei portaisiin ja yläkertaan, ei lipastojen alle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mullakaan ei ole airfryeria, mutta moni kyllä kehuu sitä tosi käteväksi. Keittiön työtila on mulle kallisarvoista, haluan mieluiten neliömetrin verran tyhjää tilaa leipomista, pastan tekoa ym. varten ilman, että pitää siirrellä mitään laitteita. Savustuspistoolit ja sousvidesauvat saa kaappiin aina käytön jälkeen, airfryeria huonommin.
Moni myös kehuu robotti imureita,mut mulle ei tule. Ei se nurkkiin mene,ei kukkieni taakse,ei sohvan alle,ei portaisiin ja yläkertaan, ei lipastojen alle.
En minä joka kerta imuroi niin tarkasti, joten robotti-imuri auttaa arjessa paljon. Teen sitten paremman siivouksen sillon tällöin, jolloin siirrän sohvaa tai kasveja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et saa kannettua sitä imuria yläkertaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Robotti-imuri jota pitää kantaa kerrosten välillä (portaita se ei tietenkään imuroi lainkaan), isompien kynnysten yli (kylpyhuoneet), joka ei imuroi kaikkia nurkkia eikä mattoja (paksut villapaitojen) eli joutuu itse kuitenkin tekemään lähes saman työn.
Kiertoilmauuni on ihan sama laite mutta isompi, kyllä ihminen on tyhmä otus kun ostaa miniuunin sen oikean viereen ja kauppa nauraa partaansa :)
Vierailija kirjoitti:
Kiertoilmauuni on ihan sama laite mutta isompi, kyllä ihminen on tyhmä otus kun ostaa miniuunin sen oikean viereen ja kauppa nauraa partaansa :)
Isompi ja hitaampi. Mikäs siinä jos jaksaa odotella ja etenkin jos tekee niin isoja annoksia, että ei airfryeriin mahdu. Eikä ne muutenkaan ihan sama laite ole, vähän sinnepäin kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Teen paljon uuniruokia ja kyllä Airfryer oli tosi hyvä kesähelteillä. Ei tarvinnut koko kämppää lämmittää
Vierailija kirjoitti:
Meillä on kanssa uunimallinen air fryer ja sillä on tehty varsinkin matkailuautossa paljon erilaisia ruokia ja leivottu pullia, sämpylöitä jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Robotti-imuri jota pitää kantaa kerrosten välillä (portaita se ei tietenkään imuroi lainkaan), isompien kynnysten yli (kylpyhuoneet), joka ei imuroi kaikkia nurkkia eikä mattoja (paksut villapaitojen) eli j
Minä laitan robotin imuroimaan huoneen kerrallaan kahteen kertaan. Kyllä siitä tosi iso apu on ollut eikä itse tarvitse imuroida niin usein enää. Paljon on helpottanut arkisiivousta.
Vierailija kirjoitti:
Sinä se tässä se tyhmä otus olet. Olet vaan niin tyhmä ettet itse tiedä sitä.
Sain tuollaisen kaupan päällisenä, annoin kaverille. Muutaman kerran olen hänen luonaan ilmapaistettuja ruokia kokeillut, enkä huomaa eroa siihen että olisi tehty uunissa. Mutta puhdistus näyttää tosi hankalalta.
Ihan turhake jos käytössä on ilmakiertouuni. Ymmärrän jossain mökillä tms.
Vierailija kirjoitti:
Sain tuollaisen kaupan päällisenä, annoin kaverille. Muutaman kerran olen hänen luonaan ilmapaistettuja ruokia kokeillut, enkä huomaa eroa siihen että olisi tehty uunissa. Mutta puhdistus näyttää tosi hankalalta.
Tosi hankalaa se puhdistus eli koppa tiskikoneeseen. Ja kiertoilmauuni ei ole sama laite alkuunkaan.
Jos katsot kuinka paljon näitä on myynnissä eri nettikirppiksillä niin huomaat, että tämä on jo aikamme leipäkone. Onnistuneesti markkinoitu turhake, jonka hyödyttömyyden ilmeisen moni sellaisen hankkinut on hyvin pian huomannut.
Lähipiirissäni ne pari ihmistä jotka näitä vielä käyttävät valmistavat ilmakäristimellä lähes yksinomaan roskaruokaa, kuten ranskalaisia tai punaista lihaa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä puhdistuksessa on hankalaa?
Airfryer vie keittiöstä hirveän paljon tilaa, joten se on pakko viedä varastoon. Sillä on lämmitetty lähinnä ranskalaisia eli aika yksipuolista ruokaa.