Nvidia lopettaa RTX 5070 Ti ja 5060 Ti 16GB valmistuksen. Pc pelaaminen kuuluu tulevaisuudessa vain pienelle eliitille.
Kommentit (53)
Amiga ja Commodore 64 olivat huippuja. Multa löytyy aidot A1200 ja C64. Lisäksi se The C64 normikokoinen, PS2, PS3, PS4 Pro. Näillä pärjäilee PC-koneiden lisäksi. PS5:sta ei vieläkään viitsi ostaa, kun nykypelit on menneet sieltä mistä aita on matalin... remasteria remastereiden perään, ja woketusta lähes jokaisessa uudessa pelissä.
Vierailija kirjoitti:
Nuo kortit on rakennettu jämäpiirien ympärille. Heitetäänkö ne aina tulevat jämäpiirit rogeen?
Täh? Täysin eri piiri kuin nuo data sentter teko äly piirit. Pelkkää tilan haaskausta piikiekolla. 5090 on jämä piiri, mutta yieldit on niin hyviä ettei kovin montaa enää jää jäljelle.
Vierailija kirjoitti:
Linkki? En löytänyt Googlesta.
Ihanko totta? Oletko vajaa?
https://www.techpowerup.com/345224/nvidia-reportedly-ends-geforce-rtx-5…
Vierailija kirjoitti:
Onko pelikoneessa oikeasti oltava noin kallis näytönohjain? Onko edes pelejä jotka siitä hyötyy?
Todellakin on oltava jos ottaa pelaamisen edes puoli tosissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelinöröt itkee kun ei ole varaa lapsellisiin harrastuksiin. Menkää töihin.
Pelaaminen menee töistä, Kela maksaa palkkani.
Todella moni "professional kilpapelaaja" on kelan sponssaama.
Vierailija kirjoitti:
Eikö ole muita valmistajia?
Amd, mutta ne tekee varmaan saman tempun, ja niitten näyttikset on täyttä kakkaa.
Sitten on joku intel, mutta se ei edes ole minun kommentin arvoinen.
eiköhän kiinalaiset vastaa tarpeeseen. ja onhan meidän teknologiakehitys ollut typerää, uutta tehdään vain myymisen vuoksi. ne ei muuten ne 12-vuotiaat tarvitse tuollaista rautaa.
Onneksi ostin läppärin pari vuotta sitten ennen kuin kallistui muistit ja kaikki. Integroitu Radeon 780M pyörittää My Winter Caria ihan hyvin, muuta en pelaakaan kun PC:lle ei edes saa kunnon jääkiekkopelejä.
Mutta läytyyhän aloituksen mallien kilpailijat Radeon 9070XT (=5070Ti) ja 9060XT (5060Ti) yleensä jopa halvemmalla.
Vierailija kirjoitti:
Itellä vielä gtx 1660, kun en pelaa kuin vanhoja pelejä. Maksoin koneesta joku 500e 4 vuotta sitten.
1080 ja esim Where the winds meet pyörii uusista. Hyvin on muksutkin mammoja huijanneet ostamaan aina uutta :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
PC Master Race, joka odottelee kiltisti milloin vuosia vanhat pleikkaripelit viimein julkaistaan peeceelle jotta pääsee viiden tonnin koneella pelaamaan 😂
Ei kiinnosta Sonyn kertakäyttöpelit.
Nii, maksa kakskymppii kuussa sonyn kuukausitilauksesta että pääset pelaamaan sitä jättikallista peliäsi jättikalliilla konsolillasi.
Itse olen töissä (etä) niin ei niin väliä kun rahaa riittää.
Vierailija kirjoitti:
eiköhän kiinalaiset vastaa tarpeeseen. ja onhan meidän teknologiakehitys ollut typerää, uutta tehdään vain myymisen vuoksi. ne ei muuten ne 12-vuotiaat tarvitse tuollaista rautaa.
Ei se onnistu noin vaan. Nvidia on tehnyt noita hommia ysäriltä asti ja amd on aina joka on päässyt edes etäisesti lähelle. Lisäksi hollantilaiset eivät suostu enää myymään heille valmistus laitteita.
Ja turha sun on mitää tehoista mussuuttaa. Itse sulla on kännykkä joka vastaa kasarin supertietokonetta ja käytät sitä pokeen ja trollailuun.
Eipä nuo tuollaista ole ilmoittaneet, vaan ettei niitä (just nyt) ole saatavilla koska muistien saatavuudessa on ongelmia yms. (kannattiko siirtää kaikki tuotanto jonnekin kiinaan tms). Hinnat varmaan kuitenkin nousee.
Pitänee sitten tyytyä nykyiseen RTX A6000 näytöohjaimeen.
Ne ei ole lopettamassa noiden valmistusta, mutta niillä on ongelmia ostaa muistia, ja noi kaksi mallia on ne joitten tuotantoa vähennetään muistipulan takia.
Noi ei myöskään ole halvimmat pelaamiseen tarkoitetut näytönohjainmallit, vaan niitten alla on vielä RTX 5060 ja RTX 5060 TI 8GB, sekä niitten välissä on RTX 5070. Eli valikoimaan tulee pieniä aukkoja, mutta ei olla joutumassa tilanteeseen jossa halvimpia oltaisiin lopettamassa.
Onhan Radeon kortit vaihtoehtona eikä pelaamisen tarvi olla mikään uusi näytönohjain . Esim. 3080 kortilla pelaa jokaista peliä ongelmitta ja luulen että myös jollain vaikka 2080ti.
Mulla vanhassa koneessa 1070ti ja R5 3600 ja olen testannut sitä monilla uusilla peleillä ja pystyn pelaa kaikkia paitsi niitä mitkä vaatii Ray tracing kortin edes käynnistyäkseen.
Vierailija kirjoitti:
Pelinöröt itkee kun ei ole varaa lapsellisiin harrastuksiin. Menkää töihin.
En mä siellä töissä nyt sentään asu. Vapaa-ajalle pelaan. Se nyt on se ja sama onko sun mielestä lapsellista vai ei. Pelaan kunnes kuolen.
Pöytätietokoneella voin edelleen pelata pasianssia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
PC Master Race, joka odottelee kiltisti milloin vuosia vanhat pleikkaripelit viimein julkaistaan peeceelle jotta pääsee viiden tonnin koneella pelaamaan 😂
Ei kiinnosta Sonyn kertakäyttöpelit.
Ne Sonyn pelit kuuluu parhaimmistoon t: pelaaja joka pelaa ps5 prolla sekä pcllä(rtx 5080 ja 9800x3d)
Minäkin pelasin amigalla joskus ysärillä. Onhan ne omalla tavallaan hyviä, mutta aika pitkältihän nuo on joystickilla pelattavia yhden napin kliksuja ja joskus hiirellä. Melko yksinkertaisia mekaniikaltaan siis. Äänipiiri Amigassa oli aikanaan paras kaikista selkeästi! NES-pelit toisaalta eivät edes olleet huonoja, vaan oikeasti hyviä. NES-musiikissa/äänissä taisi olla 4 eri "soitinta" ja pelit mahtuivat todella pieneen tilaan, joskin se kasetin koko hämää. NES-pelit olivat huomattavasti parempia kuin monet uudemmat SNES- ja SEGA-pelit. Mielikuvitusta oli käytetty enemmän. Amigasta sit löytyi enemmän vaihtelua, jotkut pelit oli aika semmosia demon oloisia. Jotkut toki hyviä. Hyviä oli esim. Lotukset, John Madden Football, Space Crusade, Ninja Mission yms.