Nvidia lopettaa RTX 5070 Ti ja 5060 Ti 16GB valmistuksen. Pc pelaaminen kuuluu tulevaisuudessa vain pienelle eliitille.
Kommentit (53)
PC Master Race, joka odottelee kiltisti milloin vuosia vanhat pleikkaripelit viimein julkaistaan peeceelle jotta pääsee viiden tonnin koneella pelaamaan 😂
Onko pelikoneessa oikeasti oltava noin kallis näytönohjain? Onko edes pelejä jotka siitä hyötyy?
Itellä vielä gtx 1660, kun en pelaa kuin vanhoja pelejä. Maksoin koneesta joku 500e 4 vuotta sitten.
Pelintekijät jättävät raskaimmat pelit tekemättä. Harvat Eeliittipelaajat" eivät tuota tarpeeksi esimerkiksi Bethesdalle.
Nuo kortit on rakennettu jämäpiirien ympärille. Heitetäänkö ne aina tulevat jämäpiirit rogeen?
Sitten voi pelata köykäsempiä indiepelejä yms jotka yleensä on parempiakin
Miksi muka tarvii jotain älyttömiä lippulaivoja pelaamiseen? Minulla on prossuna AMD Ryzen 5600 ja näyttiksenä AMD RX6600 ja hyvin toimii 1080p suurilla grafiikka-asetuksilla. 4k on ihan turha jollain tietokoneen näytöllä, joka yleensä ei ole kovinkaan suuri. Vasta 32" näytöissä alkaa 4k olemaan edes jotenkin merkityksellinen. 4k vaatii kuitenkin sairaan paljon tehoja ja aika tarkat silmät pitää olla, että sen hyödyn näkee. Minulla oli melkein 10 vuotta vanha full hd -näyttö ja ostin PAREMMAN full hd -näytön 144 hertsillä. Siinäkin on jo huomattavasti parempi kuva ja värit verrattuna vanhaan. Elikä se pikselien määrä ei todellakaan kerro kaikkea. Telkuissa 4k on ihan jees "valmius", mutta tietokoneissa tuntuu aika hifistelyltä yhä. Ja ne 4k näytöt kuumenee hemmetisti ja vievät sähköä, niissä yleensä äänekkäitä tuulettimia yms., niin en oikein tykkää. Se tekniikka pitää kehitellä paremmaksi ennen kuin itseäni alkaa kiinnostamaan. Mutta yhä pärjää full hd / 1080p, ei ongelmia!
Pelinöröt itkee kun ei ole varaa lapsellisiin harrastuksiin. Menkää töihin.
Vierailija kirjoitti:
Pelinöröt itkee kun ei ole varaa lapsellisiin harrastuksiin. Menkää töihin.
Pelaaminen menee töistä, Kela maksaa palkkani.
Pelaan pleikkarilla sillä on helpompaa. Ei tarvitse miettiä riittääkö tehot.
Vaihdoin itse pois Nvidiasta punaiseen joukkueeseen ja olen ollut tyytyväinen.
Kortit halvempia ja toimivat omaan käyttöön ihan tarpeeksi hyvin, sillä en näe mitään järkeä maksaa mistään lippulaiva korteista 2.5k €.
Vierailija kirjoitti:
Vaihdoin itse pois Nvidiasta punaiseen joukkueeseen ja olen ollut tyytyväinen.
Kortit halvempia ja toimivat omaan käyttöön ihan tarpeeksi hyvin, sillä en näe mitään järkeä maksaa mistään lippulaiva korteista 2.5k €.
Mua kiinnostaisi punaiseen tiimiin vaihto jo siksi että se mahdollistaisi paremman suorituskyvyn Linuxiin vaihdettaessa.
Vierailija kirjoitti:
Pelaan pleikkarilla sillä on helpompaa. Ei tarvitse miettiä riittääkö tehot.
Välillä ei kyllä ps5 tehot riitä, tökkii. Pitäisi varmaan päivittää prohon. Pleikassa ärsyttää, että verkkopelaamisesta pitää maksaa Sonylle. Ostin Skull and Bones pelin, mutta en voi pelata sitä koska ei ole psn-jäsenyyttä. Jäsenyys maksaa kuukaudessa enemmän kuin tuo peli.
Nvidia panostaa tekoälyyn. Tuskin pelaajan kannattaa niitä kortteja enää hankkia.
Vierailija kirjoitti:
PC Master Race, joka odottelee kiltisti milloin vuosia vanhat pleikkaripelit viimein julkaistaan peeceelle jotta pääsee viiden tonnin koneella pelaamaan 😂
Ei kiinnosta Sonyn kertakäyttöpelit.
Itse pelaan vanhalla Amiga-tietokoneellani pelejä. Ne pelit olivat aikaisemmin oikeita pelejä, eikä mitään 3D:llä tehtyjä tylsiä ja huonosti näyteltyjä elokuvia, vaan esim. Pacman, Dig Dug, Rygar, ja Bombjack ovat jo hyviä pelejä. Jotkut tyytyvät uskomattoman huonoihin peleihin 8bittisillä laitteilla kuten esim. NES C16 ja Amstrad CPC, ja Spectrum-peleihin.Siihen nähden Amiga on luxusta. Himoitsen myös Neo Geo:lla tehtyjä pelejä, sehän oli 2d-pelien Rolls-Royce laite.
Linkki? En löytänyt Googlesta.