Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälainen ihminen ei omista asuntoa ja uutta autoa 30 vuotiaana?

Vierailija
15.01.2026 |

Mitä olet oikein kaikki nämä vuodet tehnyt? Oletko saanut elämässäsi mitään aikaiseksi?

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolket on aika vanha, moni varmaan jo eläkkeelläkin?

Kolket? Onks tää jotain murretta? 

Se on ilmeisesti sellaista pissis/jonne murretta.

Vierailija
62/73 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hoitanut muiden lapsia, jotta he pääsisivät töihin tienaamaan.

Tyhmää toki, mutta koen saaneeni paljon aikaiseksi. Elän ilmeisesti elämääni tunteella, en järjellä 🤷

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolket on aika vanha, moni varmaan jo eläkkeelläkin?

Kolket? Onks tää jotain murretta? 

Se on ilmeisesti sellaista pissis/jonne murretta.

Niinkö? Mun hämäläinen mummo puhui noin joskus 70-luvulla. 

Vierailija
64/73 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 32 v. En omista autoa en asuntoa. Suomessa vuokralla mulla 37 neliön "pihamökki", jossa vuokra, vesineen sähköinen 100 egee kk. Ei huolia, ei remontteja eikä mitään muutakaan korjausjuttuja mun piikkin. Päätalon omistajat hoitaa kaiken. Tosin olen siellä noin 2-3 kk vuodessa erimittaisia aikoja ja muuten seilaan risteilysluksella työskennellen. Miksi siis tyhjän pantiksi hankkisin omistuskämpän korkeine vastikkeineen ja kiinteistöveroineen, tai auton joka seisoisi parkissa suurimman osan vuodesta. Huomaa, ettei kaikkien työ esim. ole kiinteästi yhdessä ja samassa maassa edes. Järjen käyttö on sallittua ja hotelleja halvemmaksi tulee minun tapani ja lisäksi kaikki tarvitsemani on kotona kun suomeen palaan lomilla ja muilla pitempiaikaisilla vapailla. En vaihtaisi mistään hinnasta työtäni mihinkään muuhun ja nyt jo 11 vuotta olen näin elänyt. Rakastan työtäni Ens maanantaina palaan joululomaltani, toki ensin lennän paikkaan xxxx josta nousen laivaan xxxx. (Jätin nuo nimet pois tarkoituksella)

Vierailija
65/73 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tänään lehdessä kerrottiin kuinka vuokra-asuntojen vuokrat ovat laskeneet ja kuinka on vuokraajan markkinat. 

Eipä kannata paljonkaan asuntoja ostella, etenkään pk-seudun ulkopuolelta. Rahat menee hukkaan, koska asunnon arvo laskee niin nopeasti miinukselle.

Minä elelen yksikseni, olen elämässäni tehnyt paljon, asunut ulkomailla, opiskellut, tehnyt vaikka mitä, hoitanut ja kasvattanut muiden lapsia, hoitanut sairaita, tehnyt vapaaehtoistyötä ja ollut aktiivinen ihmisoikeusasioissa. 

Nyt on kiva eläkkeellä asua vuokralla, ilman autoa, eipä täällä Helsingissä tarvitse. Ja voin muistella seikkailuja ja kaikkea mitä olen tehnyt muiden ihmisten hyväksi. En tunne katumusta siitä, etten itsekkäästi kerännyt vaan materiaa ympärilleni.

Kun ei sitä omistusasuntoa saati autoa hautaan saa mukaan kumminkaan, eikä perijöitä ole ottamassa.

Vierailija
66/73 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nisti kallu,työtön,pihi,mt yms

Vierailija
67/73 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen ihminen? No, köyhä ihminen, joka on ollut 21-vuotiaasta saakka sairaseläkkeellä.

Vierailija
68/73 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opiskellut.

Normaalin ihminen on hoitanut opiskelut jo parikymppisenä.

Kuinka monta parikymppisenä väitellyttä lääkäriä tunnet?

Hyvin harva opiskelee lääkäriksi, normaali ihminen on 20v opiskellut jo ammatin ja 30v ollut jo 10 vuotta töissä.

Normaalia pari vuotta amiksessa? Vai niin. 

Vierailija
69/73 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateeminen?

Vierailija
70/73 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntoja omistan useammankin, ja pari taloa myös, mutta mitä tekisin autolla, kun ei ole ajokorttiakaan?

Vierailija
71/73 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne jotka asuvat kehäkolmosen ulkopuolella.

Vierailija
72/73 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän säkään omista. Velkaa sen sijaan on.

Vierailija
73/73 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

nassen vastakohta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi