Minkälainen ihminen ei omista asuntoa ja uutta autoa 30 vuotiaana?
Mitä olet oikein kaikki nämä vuodet tehnyt? Oletko saanut elämässäsi mitään aikaiseksi?
Kommentit (73)
En vieläkään omista. Työelämään lähdin 19 vuotiaana.
55v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opiskellut.
Normaalin ihminen on hoitanut opiskelut jo parikymppisenä.
Kuinka monta parikymppisenä väitellyttä lääkäriä tunnet?
Hyvin harva opiskelee lääkäriksi, normaali ihminen on 20v opiskellut jo ammatin ja 30v ollut jo 10 vuotta töissä.
"Normaali ihminen"? Tarkoitat kai itseäsi ja lähipiiriäsi. Olette jotain amiksia.
Omista tuttavistani useimmat ovat korkeakoulutettuja ja valmistuneet vasta siinä kolmenkympin korvilla tai jopa myöhempään.
Toinen vanhemmista kuoli meidän lasten ollessa taaperoikäisiä. Tästä seurauksena pitkittynyt lapsiperheköyhyys, eikä vanhemmalla ole ollut mahdollisuutta auttaa omilleen muutossa, opiskelussa, autokouluissa ym. vaan kaikki on pitänyt tehdä oikeasti omillaan. Tästä johtuen elämässä on joutunut keskittymään vaan selviytymiseen eikä esimerkiksi opiskeluun, millä pystyy saavuttamaan hyväpalkkaisen työpaikan.
Kolket on aika vanha, moni varmaan jo eläkkeelläkin?
kuka ei taloo sais ostettua? noitahan myydään alle tonniin ympäri suomee. ja toi auto hommakin on 7-100k. mihin ny tyytyy
Taaaas sama aloitus, jankkaaja, on kuin lapsi joka odottaa oikeaa vastausta kun muut ei kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Toinen vanhemmista kuoli meidän lasten ollessa taaperoikäisiä. Tästä seurauksena pitkittynyt lapsiperheköyhyys, eikä vanhemmalla ole ollut mahdollisuutta auttaa omilleen muutossa, opiskelussa, autokouluissa ym. vaan kaikki on pitänyt tehdä oikeasti omillaan. Tästä johtuen elämässä on joutunut keskittymään vaan selviytymiseen eikä esimerkiksi opiskeluun, millä pystyy saavuttamaan hyväpalkkaisen työpaikan.
keksi lisää ittelles syitä niin et koskaan saavutakkaan mitään. sun lapsuutes loppu jo aikoja sitten, muutkin tullu omillaan toimeen sen jälkeen kun kotoo lähdetty
Vierailija kirjoitti:
Kolket on aika vanha, moni varmaan jo eläkkeelläkin?
Kolket? Onks tää jotain murretta?
No mä maksoin kolmekymppisenä asuntolainaa yksin. Auto sai olla se sama vanha millä olin ajellut nuoresta lähtien. Ei auton tarvitse olla uusi, se on mulle vain väline kulkea töihin. Tietysti jossain vaiheessa vaihdoin auton vähän uudempaan.
Semmoinen joka ei halua ostaa taloa ja autoa. :) Ehkä jopa matkaava ihminen jolle talon omistaminen olisi vain riesa. Autoa ei tarvitse jos taksi kulkee.
Ihminen, joka asettaa muut prioriteetit.
Asuu esimerkiksi keskustassa eikä tarvitse autoa.
Mieluummin matkustaa kuin säästää.
Käy paljon ulkona, juhlii ja nauttii elämästä.
Vierailija kirjoitti:
Taaaas sama aloitus, jankkaaja, on kuin lapsi joka odottaa oikeaa vastausta kun muut ei kelpaa.
Nää on näitä trolleja, joilla housut kostuu, kun saavat ihmiset kuluttamaan aikaa tälläisiin provoihin.
Kiva on lukea ihmisten vastauksia, koska niistä löytyy usein jotain rehellistä - sellaista mitä AP ei ole tarjota.
Autoa ei ole eikä tule. Siis minulle. Miehellä on auto. Ja vähän sitä käytetään koska asumme keskustassa. Asunto kolmio ostettiin kun olin 25v ja nykyään on neliö. Nyt kun lapset ovat maailmalla niin on suunnitelmissa jossain vaiheessa myydä tämä koti. Uutta ei enää osteta koska vapaus. Aiomme asua eri paikoissa tulevaisuudessa kunhan vain terveys säilyy.
No esim. minun kummipoikani. Hän asuu vuokralla ja eikä omista autoa. Sijoittanut kaikki varansa jo 15 vuotiaasta saakka osakkeisiin ja nyt omistaa reippaasti yli millin salkun. Rahoitusalan ammattilainen.
En tee Helsingissä mitään autolla. Kävelen ja menen julkisilla kaikkialle, isommat ostokset tilaan kotiin. Auton kanssa tulee vaikka mitä lisäkuluja, en erityisemmin välitä ajamisesta ja vihaan parkkipaikan etsimistä :D
Tiedätkö ap mkä on kusipäiden yleisin tekemätemppuitselle?
Kaksi viimeistä asiaa, jotka haluaisin täällä omistaa. Ehdottomasti vuokralla ja julkiset yhteydet mainiot. Omistushinnat sikamaisia ja autoasi et saa mihinkään parkkiin. Julkisilla töihin ovelta ovelle 20min.
-taka töölö
ehkä ne on eläny sitä elmää :D voi monella tapaa mitata menestystä.