Minkälainen ihminen ei omista asuntoa ja uutta autoa 30 vuotiaana?
Mitä olet oikein kaikki nämä vuodet tehnyt? Oletko saanut elämässäsi mitään aikaiseksi?
Kommentit (73)
Matkustin ympäri maailmaa enkä halunnut vielä asettua aloilleni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opiskellut.
Normaalin ihminen on hoitanut opiskelut jo parikymppisenä.
Kuinka monta parikymppisenä väitellyttä lääkäriä tunnet?
Lääkärin ei pidä väitellä tohtoriksi.
Onko toi joku mitta johonkin? Pelkkään rahaan.
Ei elämään.
Noi asiat saa, jos kerää tarpeeksi pulloja. Tai tekee töitä. Tai voittaa lotosta. Tai saa perintöä. Tai vanhemmat ovat sijoittaneet lapsilisät.
Oliko elämään muuta mittaria, kuin auto ja asunto? Voit maata koko elämäsi. Pappa maksaa. Pankinjohtajan pojalla oli nuo kaikki jo kakskymppisenä. Vaikka narkkari olikin.
Ei 30vuotiaana asuntoa omista, eikä velatonta autoa, aloittaja taitaa olla taas näitä Börjen hengen heimolaisia, "kun minä olen isäni suhmuroinneilla rikastunut" niin kaikilla 1970 luvun lapsillahan olisi ollut ihan samat mahdollisuudet rikastua samalla lailla, sijoita siinä sitte kun lesken lapsena, puoliorpona haet opettajalta kengärahaa ja opettejalla ilme että omistani annoin sinulle kurja., No töitä tein ja omassa tiilitalossa asun ja ihan omin voimmin, lapsille jää jaettavaa ja siitä olen tyytyväinen.
Asunto on, mutta autoa ei. En autolla mitään tekisi, ylimääräistä vaivaa vain. Keskustassa ei tarvi autoa ja jos joskus tarviikin niin voi vuokrata.
Ap, mitä sinä olet koskaan tehnyt muiden ihmisten hyväksi tässä maailmassa? Jotain joka ei liittyisi materialismiin?
Ihan varmasti sanoisin, että: Tällainen. Jos ei tällainen, niin sellainen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opiskellut.
Kuinka monta parikymppisenä väitellyttä lääkäriä tunnet?
Hyvin harva opiskelee lääkäriksi, normaali ihminen on 20v opiskellut jo ammatin ja 30v ollut jo 10 vuotta töissä.
Vierailija kirjoitti:
Ei 30vuotiaana asuntoa omista, eikä velatonta autoa, aloittaja taitaa olla taas näitä Börjen hengen heimolaisia, "kun minä olen isäni suhmuroinneilla rikastunut" niin kaikilla 1970 luvun lapsillahan olisi ollut ihan samat mahdollisuudet rikastua samalla lailla, sijoita siinä sitte kun lesken lapsena, puoliorpona haet opettajalta kengärahaa ja opettejalla ilme että omistani annoin sinulle kurja., No töitä tein ja omassa tiilitalossa asun ja ihan omin voimmin, lapsille jää jaettavaa ja siitä olen tyytyväinen.
Kyllä omistan kun olen käynyt 13 vuotiaasta lähtien töissä
ap
Mulla oli tuon ikäisenä jo yli puolet asuntolainasta maksettu. Asunto kaksio, sijainti Roihuvuori, Helsinki.
Nykytilanteessa vastaus kysymykseesi on, että viisas ja siksi stressitön ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opiskellut.
Siinä parikymppisenä sitä vasta pääsee yliopistoon opiskelemaan, ainakin miehet jotka käyvät intin. Siitä aletaan sitten laskemaan vuosia maisterin tutkintoon.
Vierailija kirjoitti:
Helppo se o APn ja meikäläisen tämmösiä huudella, ku ite oon kaikki perintöni saanut alle 30 veenä.
Ei hääviä oo, ku elämän kokemukset o samal tasol 60 vuotiaiden kaa.
Miten niin 60-vuotaiden kanssa samalla tasolla elämänkokemukset.
Kysyn näin 66-vuotiaana.
Sellainen, joka asuu hyvien julkisten kulkuyhteyksien parissa, on opiskellut eikä ole saanut ensiasuntoa tai sen käsirahaa vanhemmiltaan.
Itse olen järjestänyt asiat siihen malliin että jos ja KUN(mikä näyttää päiväpäivältä yhä todennäköisemmältä) alkaa paska lentämään tuulettimeen voin tuosta ovesta ulos rinkan,puhelimen ja kulta/käteisvarannon kanssa.
Mitään ei jää jälkeen mitä murehtisin tai kaipaisin.
Margaret Thatcher (Ison Britannian pääministeri hienolla 80-luvulla, lapsille tiedoksi) olisi sanonut että epäonnistuja.
Helppo se o APn ja meikäläisen tämmösiä huudella, ku ite oon kaikki perintöni saanut alle 30 veenä.
Ei hääviä oo, ku elämän kokemukset o samal tasol 60 vuotiaiden kaa.