Kun vain seinät kuuntelevat
Sanoin sinulle hoitaja, että soitin, koska en pääse jostain syystä kirjautumaan verkkopalveluun ja etten tiedä onko vika pätkivässä nettiyhteydessäni vai missä ja kysyin voiko asiani hoitaa tässä puhelinpalvelun kautta. Sanoin tuon selkeästi ainakin kaksi kertaa. Sinä kirjasit tietojani ja sanoit hoitavasi asian chatin kautta. Pyysit minua kirjautumaan omille sivuilleni. Niin, se ei nyt jostain syystä onnistu - aivan kuten olin sinulle jo ainakin kaksi kertaa puhelun aikana sanonut!
Sanoin sinulle puhelinoperaattorini asiakaspalvelija, että aiemmin tekemässäni laitetilauksessa ilmeni ongelmia ja jouduin lopulta perumaan koko tilauksen, mutta luotontarjoaja ei ole saanut tietoa edes näin usean viikon jälkeen ja että asia täytyisi jo hoitaa kuntoon, sillä tarpeettoman laskun eräpäivä lähestyy. Kysyit mitä tuotteita tilasin ja sanoit hoitavasi asian kuntoon. Parin päivän päästä sain viestin, että tilauksesi on nyt lähetetty. Niin, sanoin sinulle selvällä suomen kielellä peruneeni lopulta koko tilauksen ja hankkineeni tuotteen muualta, sillä en tietenkään voinut olla montaa viikkoa ilman toimivaa puhelinta ja että heidän tehävänä oli vain hoitaa roikkuman jääneen aiheettoman laskun mitätöinti.
Olen sanonut sinulle sisareni monen monta kertaa, että pidän maki susheista, mutta en nigireistä. Halusit tuoda susheja herkuiksi syntymäpäivilleni, sillä koko perheemme pitää niistä. Ilmoitit iloisena tuoneesi juuri nigirejä, koska minä kuulemma pidän juuri niistä. Niin, kuten jo kerroinkin, olen sanonut hänelle moneen kertaan juuri päinvastaista, mutta onneksi muut pitävät nigireistä ja olihan minulla ainakin kakkua eikä minua se haittaa vaan se, ettet ole lainkaan kuunnellut minua.
Tämä toistuu jatkuvasti eli tässä on vain kolme esimerkkiä. En jaksa enää. Lopetan kohta puhumisen kokonaan, sillä ei minulla ole seinille asiaa vaan ihmisille. Ihmisille, jotka eivät siis selvästi kuuntele, välitä tai kuka mitäkin eli olkoot. Ei mulla muuta.