Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako kela valtuudet nähdä ihmisen kaikki tilit eri pankeissa

Vierailija
15.01.2026 |

Täytyy varmaan nostaa kaikki käteiseksi, niin voi hakea toimeentulotukea. 

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan 20 kommentoijasta ei ole vastannut AP:n kysymykseen

Vierailija
22/47 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän tarkoittaa 'kaikki tilit'?

Rahaa voi olta Nordeassa, S-pankissa, ym kivijalkapankeissa. Sitten vaikka Svea tai Norvegian pankissa. Entä vakuutusyhtiön sijoitusvakuutukset. Kryptotilit. Revolut. Ym ym

Niinpä. Ei Kelalla ole mitään valtuuksia saada kaikkien pankkien tilitietoja, eikä tule. Tällä hetkellä ei edes Suomen pankkien. Tai sen pankin, minkä hakija on ilmoittanut omakseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako kela valtuudet nähdä ihmisen kaikki tilit eri pankeissa

Vierailija

15.01.2026 | 14:07

Täytyy varmaan nostaa kaikki käteiseksi, niin voi hakea toimeentulotukea. 

Vastaa

Ei saa, mutta sinun tulee toimittaa tiliotteet sinne. Kaikkien pankkien. 

Ja mitäpä luulet, että kun nostosi näkyvät niissä, niin saatko toimeentulotukea silloin? 

Saa. Odottaa ensin sen 3kk ja sitten vasta hakee toimeentulotukea.

Vierailija
24/47 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela on päässyt tileille jo parikytä vuotta, mistä tämä pelko nyt tulee?

Tietenkin kaikkiin pankkeihin. Mikä järki, jos vaan näkis OPn tilit?

Vierailija
25/47 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse nostin tilini tyhjiksi ja realisoin omaisuuteni 21 vuotta sitten. Tästä pari kuukautta minut irtisanottiin vapaaehtoisena töistä. Olen siitä lähtien elänyt tuilla ja omaisuuteni on piilossa. Hyvin olen tullut toimeen. Omia rahoja on kulunut 21 vuoden aikana noin 350 000€ ja vielä on jäljellä 300 000€. Olen jo 62-vuotias joten ei tule rahani loppumaan.

Rahat voi helposti laittaa ulkomaisiin tileihin, jälkiä jättämättä

Miten?

Kysyvät rahojen alkuperää.

Vierailija
26/47 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ulkomausta tiliä noin vaan saa.

Vierailija
27/47 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahaa voi olta Nordeassa, S-pankissa, ym kivijalkapankeissa. Sitten vaikka Svea tai Norvegian pankissa. Entä vakuutusyhtiön sijoitusvakuutukset. Kryptotilit. Revolut. Ym ym

Talousrikolliset ja petostehtailijat käyttävät ulkomaalaisia pankkeja rahanpesuun. Joten voisi kuvitella, että ulkomaalaiselta tililtä ei pahemmin vuoda tietoja Kelalle. 

Vierailija
28/47 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ulkomausta tiliä noin vaan saa.

Mitä luin erään törkeistä petoksista ja maksuvälinepetoksista tuomitun esitutkintamateriaaleja, niin kyllä ainakin hänellä oli muistaakseni parikin ulkomaalaista pankkitiliä käytössään. Ja mitä henkilöä tunnen, niin ei osaa nähdä niin paljoa vaivaa, että jos ulkomaalaisen pankkitilin saaminen olisi todella vaikeaa, niin tuskin olisi sitä saanut itselleen avattua.

Vierailija
29/47 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin edes kysyvät lupaasi tutkia kaikki tilisi tiedot

Ei tietenkään kysy. Siksihän se laki tuli.

Vierailija
30/47 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse nostin tilini tyhjiksi ja realisoin omaisuuteni 21 vuotta sitten. Tästä pari kuukautta minut irtisanottiin vapaaehtoisena töistä. Olen siitä lähtien elänyt tuilla ja omaisuuteni on piilossa. Hyvin olen tullut toimeen. Omia rahoja on kulunut 21 vuoden aikana noin 350 000€ ja vielä on jäljellä 300 000€. Olen jo 62-vuotias joten ei tule rahani loppumaan.

Missä pidät rahoja? :o

Vierailija
31/47 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laki on tulossa 1.3.2027 voimaan, jos hallituksen esitys menee läpi ja siihen asti mennään nykypykälillä. 

https://stm.fi/hanke?tunnus=STM061:00/2025

Vierailija
32/47 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottahan toki Kelalle kuuluu tilien seuranta. Myös Veikkaus ilmoittaa veto-ja totovoitot. Ruokakassien saajat on kuvattu jonossa. Ja hyvä niin.

Eihän Kelan tarvi mitään tilejä nähdä koska verottaja ilmoittaa ne heille.

Vierailija
33/47 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Ei Kelalla ole mitään valtuuksia saada kaikkien pankkien tilitietoja, eikä tule. Tällä hetkellä ei edes Suomen pankkien. Tai sen pankin, minkä hakija on ilmoittanut omakseen.

Eikö se mene niin, että pitää toimittaa jonkun pankin ainakin sen minne rahat maksetaan, muuten ei rahoja saa. 
Jos sanoo,  että ei ole muita tilejä, niin ei niistä sitten toimita tiliotteita, eikä kukaan niistä osaa kysellä. 
Mutta  tuleeko ne ilmi joskus jossain?

Miten verotodistus? ? Ei kai niissä ole tietoa pankkitileistä,   mutta joskus olen kuullut että voi olla maininta vaikka:, Korko 1,60 € ja pankin nimi. Eikö periaatteessa tuollaisesta voi Kela kyselläkin että laita tiliotteet? 
Sitä en tiedä kyselläänkö verotietoja tai saadaanko ne jopa automaattisesti nykyään? 

Kyllä serkulleni Kela oli viestinyt:,Olet saanut veronpalautusta ja vähensivät sen suoraan tuesta. Tuossa tapauksessa se vielä meni ulosottoon, joten sitä ei olisi saanut vähentää. 
Melko automaattisesti  menee nähtävästi tiedot nykyään kuitenkin. Pääseekö Kela suoraan vero-ja tulotietoihin?

Serkullani myös pyydettiin tilitietoja, vaikka  ensin sanottiin, että näkevät ne tulotekisteristä suoraan?

Miten se nyt on? Mihin Kelalla on pääsy suorasn? 

Vierailija
34/47 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa. Ja Kelan henkilökunnalla on oikeus mitata miesten penisten pituus, vain lepotilassa ja naisten hukkaviivan pituus, kuivana.

Vierailija
35/47 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa. Ja Kelan henkilökunnalla on oikeus mitata miesten penisten pituus, vain lepotilassa ja naisten hukkaviivan pituus, kuivana.

Ei voi olla totta. Vai onko?

Vierailija
36/47 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

PMJ-järjestelmä on tullin ylläpitämä. Tulee lisäämään ulkomaalaisten pankkien suosiota tukien saajien keskuudessa.

Vierailija
37/47 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä tietää ihmisten raha-asioista automaattisesti?

Verottaja. 

Vierailija
39/47 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä pidät rahoja? :o

Rahani ovat suurimmaksi osaksi käteisenä. Lisäksi nettilompakoissa on osa. Minulla on kotona myös 21 vuotta sitten 50 000€ maksanut kultakimpale, jonka arvo on käsittääkseni noussut aikalailla.

Vierailija
40/47 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sveitsini tilejä ne kyylät eivät ainakaan pysty urkkimaan !

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kuusi