Treffeillä tarjoaminen??
Oon käyny aika monesti treffeillä miesten kanssa. Yleensä he tarjoo sen kahvin tai ruuan, missä nyt sit käydäänkin. Nyt oon tapaillu miestä pari kk ja HÄN on ehdottanu välillä ulos syömään menemistä. Ollaan käyty ja aina sitä maksun hetkellä sanoo että erikseen maksu. Ei edes huoltoaseman kahvia tarjonnut vaikka liikutaan aina mun autolla. Esim 50 km matka suunaan sinne syömään. Oon varmaa jotenkin vanhanaikainen mut mulle jää vähän outo olo. Ehkä kun on tottunut siihen et saa olla vähän "prinsessa". Kyllä mulla rahaa on ostaa ruokani itse, ei se siitä ole kiinni.
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Te ette nyt huomaa sitä että me ajetaan aina mun autolla, ja mun polttoaineella. Olis ihan kohtuullista tarjota edes se huoltoasema kahvi.. minun mielestäni
Ap
Menkää bussilla niin ei ole tota ongelmaa. Kumpikin maksaa omat matkat. Olettaen että vielä haluat tavata miestä.
Vierailija kirjoitti:
#miesvihanäkyväksi
Minusta tällaisessa aloituksessa ei ole mitään miesvihaa. Itse paheksun kaikkia, jotka käyttävät millään muotoa toisia hyväkseen rahallisesti tai muuten. Ihan naistenkin kesken on tavallista jakaa kuluja. Itse olen usein kuski ja maksan bensat ja parkkimaksut. Kyydissä tulevat taas maksavat vaikka kahvini tai ruokani. Ei näistä edes sovita, vaan ne tapahtuvat automaattisesti ja perustuvat hyvään käytökseen. Yhtälailla naisena on väärin maksattaa miehellä kalliitta ruokia ja muita kuluja.
1) Naiset vaativat tasa-arvoa.
2) Naiset saavat tasa-arvoa.
3) Naiset harmistuvat koska eivät enää saa sukupuolensa perusteella erityskohtelua.
Mitä me tästä opimme? Naista on mahdotonta miellyttää.
Tasa-arvosta ja kaiken puolittamisesta rääkyvät miehet haluavat aina olla itse hyötymäpuolella kuten aloittajankin tapauksessa. Oikeasti kiinnostunut mies menee suurinpiirtein matoksi jalkojen alle ettei naisen tarvitse astua lätäkköön.
Suomi on täynnä näitä muka tasa-arvoisia suhteita joissa mies usein tienaa enemmän mutta panostaa rahallisesti vähemmän ja passuuttaa itseään naisella. Ne vähät kotityöt tekee vähän sinne päin että saa naisen tekemään ne lopulta. Jos on lapsia ne jäävät naisen hommaksi tietysti! 😊 Ihanan romanttista ja niin tasa-arvoista
Vierailija kirjoitti:
3) Naiset harmistuvat koska eivät enää saa sukupuolensa perusteella erityskohtelua.
Mutta eihän tuo mene tasan kun ap maksaa kaikki kyydit.
Ap kertoi kyllä tarinan huonosti. Se olisi pitänyt otsikoida "tapailumies maksattaa kaikki kyydit naisella", eikä keskittyä mihinkään kahvin maksuihin.
Paras tapa ottaa asia puheeksi on keskustella suoraan auton polttoaine- ja käyttökuluista ja kysyä, miten hän on ajatellut korvata ne sinulle. Mies vaikuttaa olevan numeroihminen, joten laske konkreettisesti, mitä ajokulut ovat olleet tähän asti ja mitä 50 kilometrin ajo sinun autollasi maksaa jatkossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta eihän tuo mene tasan kun ap maksaa kaikki kyydit.
Ap kertoi kyllä tarinan huonosti. Se olisi pitänyt otsikoida "tapailumies maksattaa kaikki kyydit naisella", eikä keskittyä mihinkään kahvin maksuihin.
Aloituksessa ei puhuttu mitään kyydeistä vaan kahveista ja ruoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Se maksaa, joka pyytää. Ikinä en suostuisi tapailemaan miestä, joka ei koskaan suostu maksamaan mitään. Se kertoo siitä, millainen elämä tulee hänen kanssa elämään (odottaa sinun maksavan 50/50 silloinkin, kun olet raskaana/synnyttänyt/hoidat lasta). Sellainen mies ei kykene rakastamaan sinua, vaan pelkästään sitä mitä sinä hänelle annat ja täten hän tulee pitkällä tähtäimellä sinut jättämään.
Mikä hullu varis lokki siellä almuja anelee.
Miten kertoa olevansa persaukinen inceli, kertomatta olevansa persaukinen inceli.
Vierailija kirjoitti:
Miesten mielestä tasa-arvo on sitä että kotiäitinä ollut nainen menee töihin ja on edelleen kotiäiti.
Tässä jokunen vuosi sitten kun vielä kävin treffeillä (nykyisin olen parisuhteessa) niin oli aivan normaalia molempien maksaa omat ruokansa ja juomansa treffeillä. Kävin ehkä kymmenen naisen kanssa ensitreffeillä ja jokaisen kanssa molemmat maksoi omat kahvinsa (tai mitä nyt milloinkin). Eikä yhtään jäänyt edes sellainen tunne, että kukaan olisi odottanutkaan saavansa ilmaisia tarjoiluja. Eikä kysymys ole siitä, etteikö puolin ja toisin voisi tarjota vaikka sitä yhtä olutta tai kahvikupposta. Se on pelisilmää, että kohdataan toinen tasaveroisena. Ilman että kummallakaan on mitään ennakko-odotuksia tai vaatimuksia toista kohtaan.
Tapahtumapaikkana Helsingin seutu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesten mielestä tasa-arvo on sitä että kotiäitinä ollut nainen menee töihin ja on edelleen kotiäiti.
#miesvihanäkyväksi
Vaihdat miestä -ongelma ratkaistu.
Mieti millaista teidän yhteiselämä tulisi olemaan. Tämä mies varmaan oikein laskimen kanssa laskisi, että kaikki maksut varmasti menee 50/50... Ei kiitos.
Mä olen nykyajan mies, pääpalkinto, THE MAN. Arvon leidit, teidän tulee kuskata, syöttää ja juottaa, ihan vaan koska olen niin spessy!
Vierailija kirjoitti:
Vaihdat miestä -ongelma ratkaistu.
Mieti millaista teidän yhteiselämä tulisi olemaan. Tämä mies varmaan oikein laskimen kanssa laskisi, että kaikki maksut varmasti menee 50/50... Ei kiitos.
Unohdit että sen päälle mies kuitenkin maksattaisi aloittajalla kaikki kyydit.
Sinä et kertonut tätä aloituksessa, ja se muuttaa paljon / varmistaa asian. Mieshän on ihan juntti, miksi ihmeessä jatkat juttua?