Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko lasten/perheen hyvinvointi vai laskujen maksaminen tärkeämpää?

Vierailija
14.01.2026 |

Olen tässä ihmetellyt eräitä tuttavaperheitä, joilla ei ikinä ole rahaa, ja jotka puheidensa mukaan syövät itse ja syöttävät myös lapsilleen mieluummin vaikka useamman kuukauden pelkkää makaronia, kun jättävät yhdenkään laskun maksamatta. (Siis en tiedä, pitääkö nuo puheet oikeasti paikkansa)

Onko tällainen mielestänne ihan normaalia ja hyväksyttävää, että laskujen ja velkojen  maksaminen laitetaan jopa oman ja perheen hyvinvoinnin edelle?

(Toki on ymmärrettävää, että vuokrat ja tällaiset on maksettava, jotta ei tule häätöä)

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan ne laskut on maksaa. Jos ei ole enää mitään muuta mistä pihistää, niin ruuasta se on otettava. Ulosottoon  on aivan kauheaa joutua. Velkasanerausta avuksi ehdotan.

Vierailija
2/3 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen  kun leivottiin vietiin naapurille lämpimisleipä. Voithan mennä kylään viedä vaikka kahvin ja suklaata tai jotain lapsille. Jos tutunpi perhe ja tiedät etteivät loukkaannu. Voit viedä lisänä jotain muutakin tuliaista. Voithan pyytää perhe vaikka kylään ja tarjoat ruuan.  Minä vien aina kahvin kun menen kylään Siskolle kukkia. Äiti vei usein kylään  kukkakimpun.   

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä luulet että perheen hyvinvoinnille käy kun ne laskut jätetään maksamatta?