Onko lasten/perheen hyvinvointi vai laskujen maksaminen tärkeämpää?
Olen tässä ihmetellyt eräitä tuttavaperheitä, joilla ei ikinä ole rahaa, ja jotka puheidensa mukaan syövät itse ja syöttävät myös lapsilleen mieluummin vaikka useamman kuukauden pelkkää makaronia, kun jättävät yhdenkään laskun maksamatta. (Siis en tiedä, pitääkö nuo puheet oikeasti paikkansa)
Onko tällainen mielestänne ihan normaalia ja hyväksyttävää, että laskujen ja velkojen maksaminen laitetaan jopa oman ja perheen hyvinvoinnin edelle?
(Toki on ymmärrettävää, että vuokrat ja tällaiset on maksettava, jotta ei tule häätöä)
Kommentit (3)
Ennen kun leivottiin vietiin naapurille lämpimisleipä. Voithan mennä kylään viedä vaikka kahvin ja suklaata tai jotain lapsille. Jos tutunpi perhe ja tiedät etteivät loukkaannu. Voit viedä lisänä jotain muutakin tuliaista. Voithan pyytää perhe vaikka kylään ja tarjoat ruuan. Minä vien aina kahvin kun menen kylään Siskolle kukkia. Äiti vei usein kylään kukkakimpun.
Mitä luulet että perheen hyvinvoinnille käy kun ne laskut jätetään maksamatta?
Pakkohan ne laskut on maksaa. Jos ei ole enää mitään muuta mistä pihistää, niin ruuasta se on otettava. Ulosottoon on aivan kauheaa joutua. Velkasanerausta avuksi ehdotan.