Mistä tiedän mitä mä haluan opiskella, kun mikään ei oikein kiinnosta?
Mulla on jo kaksi tutkintoa aloilta, joita suorastaan inhoan, ja lähinnä haluaisin toimia lammaspaimenena Shetlandinsaarilla.
Kommentit (30)
Lammaspaimeneksi Shetlantiin vaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko harkinnut koodarin ammattia? Sitähän voi tehdä yksin.
Hirveä määrä koodareita on jo työttömänä. Koodaaminen on kyllä hauskaa, mutta jonossa on jo tuhat lahjakkaampaa ja kokeneempaa (ja nuorempaa).
Ap
Mutta jos olet tästä kiinnostunut ja olet vammainen, silloinhan sulla voisi olla mahdollisuus päästä palkkatuella jonnekin. Nyt vuoden alusta kannattaisi hakea, koska rahat loppuvat loppuvuotta kohden.
Palkkatuella opiskelemaan?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko kiinnostunut ja kykenevä tekemään käsilläsi jotain?
Runkata voin
Ap
Tämä on joku tyhmä trolli, en minä. Mua kiinnostaa lähinnä vaan pleikkaripelit.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Oikis. Saa tehdä töitä yksin, hyvin palkattu, ei fyysisesti raskasta. Henkisesti kylläkin.
N54
Liian pitkä opiskeluaika, ei riitä opintotukikuukaudet.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Biokemiaa tms. ja tähtäät tutkijaksi. Töitä tehdään kyllä muiden rinnalla mutta itsenäisesti.
En halua olla labrassa minuuttiakaan minkään viljelmien ja myrkkyjen kanssa. Ja lähtökohtaisesti vihaan kaikkea missä on sana bio.
Ap
Pitäisi löytää ensin se kiinnostus, ja sitten miettiä sen jälkeen minkälaisessa työtehtävissä voisi olla ja mitä apuja siihen voisi saada. Suomessahan laki yhdenvertaisuudestakin auttaa siinä, eli työnantajan pitää tehdä kohtuulliset mukautukset.
Tämä on täyttä utopiaa nykyisessä työttömyystilanteessa. Kun jokaiseen paikkaan on se min. 200 hakijaa, työnantajilla ei ole mitään mielenkiintoa palkata henkilöä, jota varten työtä pitää heti alkaa mukauttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko tämä Shetlandinsaarten lammaspaimen- juttu edes totta? Oletko Suomessa koskaan hoitanut ja ruokkinut lampaita? Mitä tiedät Shetlannista, sen historiasta ja sen lampaista? Mikä tarkalleen olisi sinua kiinnostava asia alalla, haetko tavallaan rauhallista, luonnonläheistä käden taitoihin ja ruumilliseen työhön perustuvaa työtä vai mistä kyse?
Mitkä muut asiat elämässä yleensä kiinnostavat sua?
On se sillä tavalla totta, että haluaisin tehdä mahdollisimman suuren osan työstä yksin, koska kaikissa työpaikoissa suurimpana ongelmana on olleet työkaverit. Fyysisten rajoitteiden takia en tosielämässä pystyisi tekemään lammaspaimenen työtä, joten fyysisesti raskaat työt on valitettavasti poissuljettuja.
Suurin ongelma on se, että mulla ei ole mitään sellaisia erityistaitoja tai mielenkiinnonkohteita, joista voisi olla työelämässä hyötyä.
Ap<
Minulla sama ongelma ja olen autisti. Keski-iässä, enkä vieläkään tiedä, mikä minusta tulee isona. Olen tehnyt erilaisia töitä ja pitänytkin osasta, mutta työpaikoilla työkaverit eivät koskaan ymmärrä minua. Asiakkaat tykkäävät ja esimiehet, mutta työkaverit pitävät liian outona. Kaikkein iloisin olin etätöissä, joita tein yksin kotona ilman kontakteja muihin kuin asiakkaisiin ja esimieheen, mutta se yritys meni konkurssiin.
Mieluiten olisin vain olemassa ja tekisin, mikä milloinkin kiinnostaa, koska mikään ei koskaan kiinnosta niin pitkään, että siitä saisi uran. Ei sillä, että kukaan on halunnut koskaan palkatakaan niin pitkäksi aikaa, että saisi sen uran, ihan sama, miten ahkerasti ja hyvin tekee työnsä. Olo on kuin eläisi jollain vieraalla planeetalla, jonka koodistoa ei vaan opi, vaikka miten yrittää.
Kaikki tuntemani normaalit ihmiset ovat löytäneet urapolkunsa, kouluttautuneet nuorina ja jos jokin ala ei ole vetänyt, ovat keksineet heti perään toisen alan.
Pitäisi varmaan itse ryhtyä jonkun taiteilijan muusaksi :D
"Minulla sama ongelma ja olen autisti. Keski-iässä, enkä vieläkään tiedä, mikä minusta tulee isona. Olen tehnyt erilaisia töitä ja pitänytkin osasta, mutta työpaikoilla työkaverit eivät koskaan ymmärrä minua. Asiakkaat tykkäävät ja esimiehet, mutta työkaverit pitävät liian outona. Kaikkein iloisin olin etätöissä, joita tein yksin kotona ilman kontakteja muihin kuin asiakkaisiin ja esimieheen, mutta se yritys meni konkurssiin."
Kuulostaa tutulta tuo, että esihenkilöt ja asiakkaat tykkää, mutta työkaverit ei tajua :D Etätyö olisi parasta eikä teams-palaverit tai puhelimessa puhuminen haittaa. Muiden ihmisten läsnäolo ja niskaan hengittäminen sen sijaan häiritsevät todella paljon.
Ap
Biokemiaa tms. ja tähtäät tutkijaksi. Töitä tehdään kyllä muiden rinnalla mutta itsenäisesti.