Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi huonoimmat työntekijät on usein vaativampia?

Vierailija
14.01.2026 |

Olen toiminut esimiehenä aika kauan ja tullut siihen tulokseen, että heikoimmin suoriutuvat ja hankalammat työntekijät vaativat usein palkankorotuksia ja etuja itselleen. Mistä tämä johtuu? Ovatko he sokeita omalle osaamiselleen? Tosi hyvät työntekijät ovat taas usemmiten vaatimattomia ja vähään tyytyväisiä, vaikka heillä olisi peruste vaatia parempaa palkkaa ja etuja.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No antakaa niille hyville ajoissa lisät. Huono voi olla uupunut tai vaivoja, koska firmassa joku mättää, eikä ole korjauksia asioihin. Joustoja?

Vierailija
22/31 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on niin pienet palkat jo muutenkin että aivan sama, saako 100€ vuodessa enemmän kuin aiemmin ja leimautuu tämän hurjan palkankorotuksen vuoksi hankalaksi työntekijäksi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei ole kompetenssia itse työhön niin sitten keskitytään siihen huutamiseen ettei kollegat oo ihan niin vittuuntuneita ko. henkilöön

Vierailija
24/31 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ei ole kompetenssia itse työhön niin sitten keskitytään siihen huutamiseen ettei kollegat oo ihan niin vittuuntuneita ko. henkilöön

Sama suomeksi 

Vierailija
25/31 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei enää ikinä työhön, jossa joutuu juosta peräsuoli pitkällä.

Vierailija
26/31 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoimmilla työntekijöillä ei ole kysyntää työmarkkinoilla, joten heidän ainut mahdollisuus on saada palkankorotus nykyisessä työpaikassa. Hyville työntekijöille on yleensä kysyntää, joten he voivat saada parempaa palkkaa muualla, jos nykyinen työpaikka ei maksa tarpeeksi.

Vierailija
27/31 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinähän voit nyt yllättää nämä vaatimattomat ja hyvät työntekijät antamalla heille itse palkankorotuksen. 

Vierailija
28/31 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monesti halutaan vakituista työsuhdetta mikä on ymmärrettävää kun palkka on niin huono että täytyy saada lainaa.
Kolikon toisen puolen näin työssäoppimisessa kun eräs työntekijän määräaikaisuus päättyi ja hänestä tuli vakkari. Hänen työpanoksensa tippui sillä tunnin lyömällä 80% -> 30%. Ei mikään ihme että työnantajat antaa niitä määrä aikaisuuksia.

Just näin. Juttelin yhden työntekijän kanssa joka sanoi että täytyy nyt skarpata vielä tällä koeajalla kunnes saa pysyvän sopparin. Tämmöisiä on paljon. Ei ihme, etteivät työnantajat uskalla palkata.

Vierailija
29/31 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen kun venytät sitä peräsuoltasi sohvan pohjalla vaan.

Vierailija
30/31 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tätä kummallista väitettä... Eikö nimenomaan huutamalla saada kollegat totaalisesti raivostumaan? Itse en ainakaan arvosta lainkaan henkilöitä, jotka yrittävät ratkaista asiat huutamalla.

Vierailija
31/31 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen kun venytät sitä peräsuoltasi sohvan pohjalla vaan.

Kiitos. On tämäkin ihan mukavaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan