Miksi hyvässä parisuhteessa oleva silti "ihastuu" johonkuhun ulkopuoliseen?
Olen tosi hyvässä parisuhteessa aivan ihanan ihmisen kanssa, mutta nyt ihan vaan virallisissa asioissa ollut tekemisissä henkilön kanssa joka saa pienet perhoset läpättämään vatsanpohjassa.
Tietenkään ei ole mitään haluja tai aikomuksia lähteä säätämään yhtään mitään, koska oma suhde on todella hyvä ja onnellinen, mutta mietin tässä flunssapäivää vietellessä omaa päänsisältöä, että mistä tämä johtuu? Mikä aivopieru tapahtuu että reagoi kaikesta huolimatta ihastumisen-kaltaisesti? En muista että ennen olisi näin käynyt ja ikää kuitenkin on jo.
Mites muilla ja miten nopeasti "järkiinnyitte"?
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Tää on aina kaikilla kun vastaan tulee sellainen, josta on aina salaa haaveillut, mutta sitä ei koskaan myönnetä.
Kyseessä on siis pelkkään ulkonäköön ihastumista, joka on 99% tapauksista yksipuolista ihastumista.
Höpsistä. Toki ulkonäön pitää miellyttää, mutta ihmiset ihastuvat persoonaan. Hyvät ihmiset on niin harvassa, joten kyllä siinä menee sekaisin, kun harvoin tulee vastaan se, jonka pään sisälle kurkatessa löytyy iloisia yllätyksiä. Vaikka kotona olisikin ihana kumppani.
Koska olet moraaliton ja huono ihminen, ahne ja narsisti. Toivon sinulle kaikkea pahaa, tulella leikkivä itsekäs piip kun olet.
Minun mieheni perässä on jo kauan notkunut kaltaisesi nainen yksipuolisen pakkomielteensä kanssa. Tiedän kaiken, koska mieheni on kertonut minulle avoimesti aivan kaiken, mitä ikinä tahdoin asiasta tietää. Mies ei ole tehnyt väärää. Tulen ottamaan kyseisen naisen aviomieheen yhteyttä. Tulen tekemään myös pari muutakin asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Kun ajattelee pillullaan niin noin voi käydä.
Kyllä. Naisethan tunnetusti pettää enemmän. Henkisesti ja fyysisesti. Ei ole miehelle viisasta rakastua. Voidaan pyöriä yhdessä silloin tällöin ja KUN haluat uutta miestä niin ei tunnu yhtään missään. Anna mennä beibi. Teitä helppoja pilluja on sata tusinassa.
Missä sanottiin että ap on nainen?
Tai miksei voi olla ihastunut vaikka samaan sukupuoleen? Hyvin te trollit vedätte.
Vierailija kirjoitti:
Suurinta osaa ihmiskunnasta ei ole luotu näihin suljettuihin kahden välisiin parisuhteisiin, esim pettämisen ja erojen yleisyys. Yksi ihminen ei pysty täyttämään kaikkia ihmisen tarpeita. Vaatimus siitä, että kumppani toteuttaa kaikki toiveesi ja tarpeesi, on naiivi.
Suurinta osaa? Höpö löpö, ajattelet taas munasi kautta. Iso osa varsinkin naispuolisista haluaisi elää sen yhden ja oikean kumppanin kanssa. Isolla osalla ei ole mitään halua panna kaikkien kanssa vaan sen yhden ja ainoan. Pettämiset johtuvat siitä että luonne sattuu olemaan sellainen(sinkkuhenkilö väkisin parisuhteessa) tai on väärän henkilön kanssa suhteessa. Mukaan mahtuu tietenkin niitä jotka haluavat panna kaikkien kanssa ja niitä jotka etsivät aina jotain uutta kiihoketta. Mutta se että sinä sanot että suurin osa meistä on tällaisia ei pidä paikaansa.
Vierailija kirjoitti:
Suurinta osaa ihmiskunnasta ei ole luotu näihin suljettuihin kahden välisiin parisuhteisiin, esim pettämisen ja erojen yleisyys. Yksi ihminen ei pysty täyttämään kaikkia ihmisen tarpeita. Vaatimus siitä, että kumppani toteuttaa kaikki toiveesi ja tarpeesi, on naiivi.
Silti, olisitko valmis antamaan kumppanillesi saman mahdollisuuden naida ympäriinsä vai koskeeko vain sinua itseäsi?
Vierailija kirjoitti:
Vastaus 10:lle, ei jostain syystä toimi vastaamistoiminto, tai sitten en vain osaa :)
Kiitos asiallisesta kommentoinnista, arvostan!
En tosiaan odota seuraavia tapaamisia, en aina edes muista tai tiedä milloin ollaan tekemisissä, enkä sen kummemmin uhraa ajatusta sille, enkä mitenkään haaveile tai mieti fyysistä kontaktia. Ei siis ole mistään unelmoinnista kyse, kuten sanoin olen tosi hyvässä ja onnellisessa parisuhteessa eikä ole mitään puutostiloja huomioinnista tai muusta.
On vaan jotenkin jännä huomata että tulee sellainen ihastumisen perhoset olo vatsanpohjaan vaikka kaikki kanssakäyminen on aina täysin asiallista ja kaukana mistään huumailusta eikä ikinä ole ollut mitään flirttitilanteita tms.
Ap
Satutat jokaista ihmistä joka kokee olevansa tilanteessa se ihastus. Ja tämä on varmasti ap sinun tarkoituksesikin.
Vierailija kirjoitti:
Missä sanottiin että ap on nainen?
Tai miksei voi olla ihastunut vaikka samaan sukupuoleen? Hyvin te trollit vedätte.
Ei missään ja minä en sanonut häntä naiseksi.
Hyvin sä vedät.
Parisuhde ei ole hyvä jos on tarvetta ihastua ulkopuoliseen, edes vahingossa.
En ole kyllä koskaan hyvässä parisuhteessa ihastunut toiseen, mutta huonoissa olen.
Mun parisuhde hautautuu tällä hetkellä hieman pikkulapsiarkeen ja ruuhkavuosiin. Kuitenkin suhde on hyvä ja haluan siinä olla, en edes vilkuile vieraita miehiä, mutta niinpä vaan kävi, että eräänä iltana töissä olin väsynyt ja PAM salama iski. Seurasi Disney-henkinen tuijottelutilaisuus ja muutama viikko välttelyä, kunnes sitten loppui työt siellä enkä ole nähnyt kyseistä ihmistä enää muuta kuin haaveissani.
En ole koskaan kokenut tuollaista leimahdusta, ihan tuli puskista, en ole muutenkaan kovinkaan intohimoinen ja suurten tunteiden ihminen. Mutta nyt kävi näin.
Ihan normaalia. Elämässä kohtaa jatkuvasti viehättäviä ja ihastuttavia ihmisiä. Ei tarkoita sen kummempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vastaus 10:lle, ei jostain syystä toimi vastaamistoiminto, tai sitten en vain osaa :)
Kiitos asiallisesta kommentoinnista, arvostan!
En tosiaan odota seuraavia tapaamisia, en aina edes muista tai tiedä milloin ollaan tekemisissä, enkä sen kummemmin uhraa ajatusta sille, enkä mitenkään haaveile tai mieti fyysistä kontaktia. Ei siis ole mistään unelmoinnista kyse, kuten sanoin olen tosi hyvässä ja onnellisessa parisuhteessa eikä ole mitään puutostiloja huomioinnista tai muusta.
On vaan jotenkin jännä huomata että tulee sellainen ihastumisen perhoset olo vatsanpohjaan vaikka kaikki kanssakäyminen on aina täysin asiallista ja kaukana mistään huumailusta eikä ikinä ole ollut mitään flirttitilanteita tms.
Ap
Vastaus kysymykseesi: koska olet ihminen, sinulla on ihmisen hormonitoiminta ja pystyt tuntemaan vetoa muihin ihmisiin. Toisaalta kontrollisi on lipsunut, eli olet antanut ihastuksen tunteille vallan. Siitä kertoo sekin, että kirjoitat asiasta täällä.
Osa ihmisistä resonoi aina omien mieltymysten kanssa, ja ihastumisen tapahtumisesta määrää se, antaako ihminen itsensä suhtautua ko. henkilöön tällä tavalla vai pistääkö asiallisuuslokeroon. Viimeisin ratkeaa tahdonvoiman ja henkisen uskollisuuden tason perusteella. Ihastuminen tapahtuu, kun annat itsellesi luvan haaveilla jostakusta henkilöstä romanttisella tasolla. Meillä kaikilla on elämässä ihastuttavia ihmisiä, joihin ei ole sopivaa tuntea vetoa ja tällaisten tunteiden blokkaaminen on osa elämää.
Juuri nyt: keskity omaan suhteeseesi, ennenkuin annat pääsi ja hormoniesi tehdä tepposet ja olet ongelmissa. Eli jätä asian ja ihmisen miettiminen.
Vierailija kirjoitti:
Koska olet moraaliton ja huono ihminen, ahne ja narsisti. Toivon sinulle kaikkea pahaa, tulella leikkivä itsekäs piip kun olet.
Minun mieheni perässä on jo kauan notkunut kaltaisesi nainen yksipuolisen pakkomielteensä kanssa. Tiedän kaiken, koska mieheni on kertonut minulle avoimesti aivan kaiken, mitä ikinä tahdoin asiasta tietää. Mies ei ole tehnyt väärää. Tulen ottamaan kyseisen naisen aviomieheen yhteyttä. Tulen tekemään myös pari muutakin asiaa.
Juuri näin. En usko sanaakaan hänen sönkötyksestä. Satavarmasti jo pettänyt fyysisesti miestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. En usko sanaakaan hänen sönkötyksestä. Satavarmasti jo pettänyt fyysisesti miestään.
Tietenkin on.
Hakee helpotusta omaan häpeän ja syyllisyyden tunteisiinsa.
Seuraava vaihe on sitten petetyn kumppanin syyttäminen siitä että AP ns ajautui pettämään.
Jos on syntynyt h.oran luonteella niin ei siitä eroon pääse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin on.
Hakee helpotusta omaan häpeän ja syyllisyyden tunteisiinsa.
Seuraava vaihe on sitten petetyn kumppanin syyttäminen siitä että AP ns ajautui pettämään.
Just näin. Tietyllä tavalla mies on syypää koska otti h,oran vaimokseen.
Ihastuminen on mahdollista vaikka on parisuhteessa. Ei sille asialle tehdä mitään. Niitä tulee ja menee.