Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: Näistä merkeistä ammattisiivoojaa huomaa, ettei kotia ole siivottu kunnolla: Matto vinossa ja muruja lattialla!

Vierailija
13.01.2026 |

Sen edemmäksi ei tätä juttua tarvinnut lukea. Aiemmin oli kanssa vastaava juttu, jossa kerrottiin, että huonosti tehdyn siivouksen merkki on esim hiekka eteisen lattialla. 

Siis, olet voinut tehosiivota koko huushollin lattiasta kattoon ja siihen, että matto menee vinoon vaaditaan se, että koira kerran juoksentelee asunnossa. Muruja tulee lattialle yhden voileivän teosta ja hiekkaa saa eteisen lattialle kengistä, vaikka käymällä viemässä roskat siivouksen päätteeksi! 

Itsehän tunnistan siivouksen puutteen pinttyneestä liasta, joka on kerrostunut pinnoille enkä siitä, onko vähän hiekkaa, tai pölyä jossain, koska sitä voi tulla ihan hetkessä. 

Nämä naistenlehtien ja viihdelehtien jutut alkavat mennä niin älyttömiksi, että itse taidan sanoa heipat niiden lukemiselle vastedes. 

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ammattisiivooja,mut hälläväliä en jaksa kokoajan omaa suihkua hinkata kalkista. Meillä on tosi kalkkipitoinen vesi. Kyllä mä sitä suihkua siivoan joo, ettei homeeseen asti pääse,mut onneks osasin asennoitua vähän hölläämään kodin siivouksesta enkä ole neuroottinen sen suhteen. Tässä elämässä on muutakin kun pelkkää kodin hinkkaamista.

Vierailija
22/33 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä tuosta, jos on jonkun Hennan mielestä huonosti siivottu. Pääasia, että itse viihtyy.

Jutulla saadaan taas joku poloinen syyllistymään ja hullunlailla hinkaamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarvitaan ammattisiivooja paikalle arvioimaan, onko koti likainen, niin ei se silloin ole. 

Vierailija
24/33 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, kuinka usein ammattisiivoja tulee vastasiivottuun kotiin. Yleensä siivoja kutsutaan paikalle kun on jotain siivottavaa. 

Vierailija
25/33 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, kuinka usein ammattisiivoja tulee vastasiivottuun kotiin. Yleensä siivoja kutsutaan paikalle kun on jotain siivottavaa. 

Tätä minäkin ihmettelen. 

Vierailija
26/33 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, sekin on erikoista tässä jutussa, että olettavatko nämä ammattilaiset kohteeseen mennessään, että siellä on jo valmiiksi siistiä? Miksi sitten on tilattu siivooja?

Vierailija
27/33 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse rappusiivoojana kyylään oviaukkoja seittien varalta.

Millaista rappusiivous on työnä? Tarvitseeko oman auton, onko välineet kohteissa, vai tuotko ne mukana? Entä palkka? Kuinka kauan menee yhden rapun siivoukseen?

Vierailija
28/33 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ammattisiivooja,mut hälläväliä en jaksa kokoajan omaa suihkua hinkata kalkista. Meillä on tosi kalkkipitoinen vesi. Kyllä mä sitä suihkua siivoan joo, ettei homeeseen asti pääse,mut onneks osasin asennoitua vähän hölläämään kodin siivouksesta enkä ole neuroottinen sen suhteen. Tässä elämässä on muutakin kun pelkkää kodin hinkkaamista.

Täällä on kanssa todella kalkkipitoinen vesi ja se on ällöttävää, miten se sotkee pintoja sekä pinttyy. Sitä on myös hankalaa saada pois, koska lähestulkoon kaikki saumausaineiden ja hanojen valmistajat kieltävät etikan käytön niiden puhdistuksessa, mutta oman kokemukseni mukaan etikka on ainoa, joka irrottaa kalkkisaostumat. 

Ihan oikeasti ei ole edes nykyaikana mahdollista keksiä hanoihin ja suihkupäihin kunnollisia kalkkisuodattimia, jotka olisi sillä etikalla puhdistettavissa?

Vierailija
29/33 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
30/33 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, osa ei siivoa ennen siivoojaa. Ehkä siksi on matto vinossa ja muruja?

Vierailija
31/33 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kämpästä huomaa ammattitaidotonkin siivooja, ettei kotia ole siivottu kunnolla. Hän ei pääse kynnystä pidemmälle kompastumatta ympäriinsä lojuviin tavaroihin.

Vierailija
32/33 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun kämpästä huomaa ammattitaidotonkin siivooja, ettei kotia ole siivottu kunnolla. Hän ei pääse kynnystä pidemmälle kompastumatta ympäriinsä lojuviin tavaroihin.

Kotia on siivottu liian hyvin, jos tarvitaan ammattilainen tutkimaan, onko siivottu vai ei ole siivottu. 

Vierailija
33/33 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ammattisiivooja? Aika montaa ammattisiivoajaa ei kiinnosta muruja pinsetöidä tai metrimitalla asettaa mattoja juuri millilleen. 

Rallienkkua suoltava sandaalimies vai sänkitukkainen pavel idästä taitaa olla nykyään yleisin ammattisiivoaja. 

Sitten kotimainen ammattisiivooja: kuiva tasolevymoppi viuhtoo ees taas kuin heikkopäisillä viikatemiehellä, suihkepullosta desinfiointi-tenttua spruut spruut perään, vähän mopin viskomista ees taas, aikaa meni vartti tunti se riitti. Jos likaa jää, on vika asukkaan, hän on epäsiisti pitää ilmoittaa talohuoltoon ja isännöitsijälle. Ammattisiivous jos ei tee vartissa ammattisiistiksi niin vika on vain asukkaan. 

Luin jokunen aika sitten juttua, jonka mukaan oikeat ammattisiivoojat eivät käytä suihkepulloja siivouksissa, koska silloin siivousaineitta päätyy aina aerosolina ilmaan j

Tai saa käteen kivan tulehduksen, kun suihkepulloja suihkii kaikki päivät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän