"Emeritusprofessori: Todistamme Yhdysvaltain luhistumista"
"Pitää vain katsoa vierestä, kun tämä suurvalta pikku hiljaa murenee silmiemme edessä. Historiallinen tilanne - ja vaarallinen."
Kommentit (124)
"Hah. Kuulostaa aika trumppilaiselta puheelta, kun ilmastonmuutos unohdetaan. Olet trolli."
missä on unohdettu ilmastomuutos? Siihen ei kuitenkaan EU pysty vaikuttamaan millään tavalla. Esimerkiksi Kiinan co2-päästöt per capita ovat jo suuremmat kuin suomalaisten. Kiinassa on 1.4 miljardia ihmistä.
On ymmärrettävä mittakaavat ja ne asiat, joihin voidaan vaikuttaa. EU jäsenvaltioineen pystyy vaikuttamaan ensi sijaisesti omiin asioihinsa, omaan puolustukseensa ja talouden toimintaolosuhteisiin. Tällä hetkellä EU on erittäin hajanainen, eikä mikään EUn kannalta alkaen taloudesta näytä hyvältä. Maailma muuttuu nopeasti ympärillä, ja täällä keskitytään ennustelemaan muiden tuhoa, kun omat asiat ovat sekaisin
Vierailija kirjoitti:
Seuraavat vaalit tulee olemaan vedenjakaja. Ei ole varmaa antaako Suuri Johtaja edes lupaa järjestää vaaleja jos näyttää että häviäisivät. Keksivät jonkun kriisin ja vetoavat sisäiseen turvallisuuteen ja maa menee vuosiksi poikkeustilaan joilloin ei tarvitse järjestää vaaleja. Kuka voi valittaa ja kenelle? Hallintoa ei vaan kiinnosta.
Näin tulee käymään.
Sama presidentin vaaleissa..oranssi toivoo jatkavansa, mutta taitaa olla liian sairas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Euroopalla on tuotanto lähes 100% Kiinassa ja ei ole omia aseita ja armeijaa, tavallaan on, mutta kuitenkaan ei ole, esim. Briteillä on väitetysti naurettavan pienet maavoimat tällä hetkellä, luotetaan NATO:oon, ja siinä USA:aan.
Mitä täällä on kun ei ole tuotantoa ja armeijaa, woke ja ilmastohyve? Auttaako ne Eurooppaa pelastumaan pahaa maailmaa vastaan?
EU:lla ei ole omaa armeijaa, mutta sen jäsenmailla on. Osalla hyvä, osalla heikko, suurin osa siitä väliltä. On myös puolustusteollisuutta.
Monella maalla on todella hyvin koulutetut erikoisjoukot. Se on tänään paljon tärkeämpää kuin iso reservi ja lauma tankkeja jotka tuhotaan ilmasta. Ranska ja Englanti ovat olleet jatkuvasti mukana eri rähinöissä ympäri maapalloa. Osaamista ja miehistöä kyllä löytyy, mutta jos molempien maiden johtoon päätyy venäjämieliset oikeistolaiset, niin sitten ei käy hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Mä ihmettelen tässäkin ketjussa olevia Euroopasta ei ole mihinkään puheita ja olemme maailman sosiaalitoimisto.
Tämän on nimenomaan Trumpin ja Putinin propagandaa! Missä isänmaallisuus ja usko eurooppalaisiin arvoihin?
Nyt ei ole aikaa jumittaa tämän propagandan kanssa, vaan toimia kehityksessä nopeasti.
Se on niin vetoavaa tollanen räväkkä sanoma ja luovuttaminen on helppoa. Sen sijaan että myönnettäisiin että EU on kuitenkin demokraattinen rakenne jolla on saatu paljon hyvää aikaan vaikka usein hitaasti ja kalliisti. Ja että meidän jokaisen vastuulla on tehdä siitä parempi. Tai jos on sitä mieltä että se on pohjiaan myöten mätä niin sitten täytyy oikeasti esittää hyviä vaihtoehtoja. Kaikki vastaan kaikki pelissä Suomi on aika pieni talous ja valtio. Neuvostoliittoon viemällä pärjättiin mutta se aika meni jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Amerikalla nyt sentään paremmin menee kuin mm. Briteillä tai Saksalaisilla.
Ei mene. Britannia ja Saksa eivät ole kaaoksen partaalle ajettuja dystopioita, väki pääsääntöisesti luottaa yhteiskuntaansa, talous ei ole ruikalla ja vaaleihin voi toistaiseksi luottaa.
USA:lla ei mene niin hyvin kuin Trump lupasi eikä hän sitä edes tavoittele. Kunhan halusi leikkiä suurta muutenkin kuin painonsa puolesta.
Amerikkalaiset katsoo säälien vassueuroopan tuhoa.
Vierailija kirjoitti:
Mä ihmettelen tässäkin ketjussa olevia Euroopasta ei ole mihinkään puheita ja olemme maailman sosiaalitoimisto.
Tämän on nimenomaan Trumpin ja Putinin propagandaa! Missä isänmaallisuus ja usko eurooppalaisiin arvoihin?
Nyt ei ole aikaa jumittaa tämän propagandan kanssa, vaan toimia kehityksessä nopeasti.
no mitä pitäisi tehdä? Rajoja ei tunnuta saavan kiinni, vaan ollaan edelleen sosiaalitoimisto. Taloudessa ei ole vetureita, ja teknologista kehitystä suitsee liika säännöstely. Puolustuskyky on erittäin huono, jollain Puolalla on asialliset asevoimat. Sen sijaan esimerkiksi Saksalla ei todellakaan ole.
Ei tarvitse olla Trumpin kannattaja tämän toteamiseen. Itse en pidä uudesta maailman järjestyksestä, jossa kansainväliset sopimukset heitetään roskikseen. Mutta se on nyt tilanne ja sen kanssa on elettävä. EUn olisi keskityttävä omiin asioihinsa eikä maailman syleilyyn ja sen voivotteluun, ettei sopimuksia noudateta.
Kiina, Venäjä ja USA ovat jakamassa maailmaa omiin etupiireihinsä, ja Euroopan rooli on katsoa sivusta kun se on osa tätä jakoa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trump on parasta koskaan! t. Jussi Harha-aho, Breivikin oppi-isä ja raiskausfantasioija
Kerro lisää
No olen 34-v, non-binäärinen vasemmistolainen, pronominit se/tuo. Näin siis aamupäivällä, iltapäivällä pronominit ovat hän/olento. Olen aloittanut hormonilääkityksen ja aikomuksenani on leikkauttaa itseltäni penis pois ja liitättää otsaan yksisarvisen sarvi. Olen kääntynyt myös Islamiin.
Olisiko mitenkään mahdollista, koskaan, pysyä asiassa?
Trumpille ja persuille se on mahdotonta. Jos todellisuus ei vastaa puheita niin vika on todellisuudessa. Omia virheitä ne eivät myönnä ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt ei ole aikaa jumittaa tämän propagandan kanssa, vaan toimia kehityksessä nopeasti.no mitä pitäisi tehdä? Rajoja ei tunnuta saavan kiinni, vaan ollaan edelleen sosiaalitoimisto. Taloudessa ei ole vetureita, ja teknologista kehitystä suitsee liika säännöstely. Puolustuskyky on erittäin huono, jollain Puolalla on asialliset asevoimat. Sen sijaan esimerkiksi Saksalla ei todellakaan ole.
Ei tarvitse olla Trumpin kannattaja tämän toteamiseen. Itse en pidä uudesta maailman järjestyksestä, jossa kansainväliset sopimukset heitetään roskikseen. Mutta se on nyt tilanne ja sen kanssa on elettävä. EUn olisi keskityttävä omiin
????
Kotkan imperiumi ei taida olla ikuinen?
Trump on käsittääkseni nyt omien sanoiden mukaan Venetzuelan Presisidentti, Kuka hoitaa Usa asioita?
Vierailija kirjoitti:
En kyllä näe minkäänlaisia merkkejä ilmassa USA:n luhistumisesta.
Pörssit, etenkin teknologia, voivat pulskasti ja talouskasvua on tullut. Muutama karkoitettu laiton siirtolainen + vasentuneiden raivo siitä tuskin merkitsee edes alueen sisäisessä kaavassa mitään. Trump on arvaamaton ja suuruudenhullu, osaa heitoista ei täällä osata laittaa kontekstiin- ne ovat selkeitä keskustelunaloituksia, tarkoituksena provosoida. Nythän EU vaan katsoo jumittuneena maailman tapahtumia vierestä, korkeintaan sopertaen "Et sä voi noin sanoa/tehdä".
Meillä on heikko johto, Trump sekä Putin haistavat veren. Kumpikaan ei pidä Eurooppaa samanarvoisena pelurina, siksi alueista voidaan kiistellä röyhkeästi ääneen.
Samanlaista retiriikkaa kuin Limnelillä ja sillä Aaltolalla vai Aaltosella.
Ei Trumppi Grönlantia vie.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trump on parasta koskaan! t. Jussi Harha-aho, Breivikin oppi-isä ja raiskausfantasioija
Kerro lisää
No olen 34-v, non-binäärinen vasemmistolainen, pronominit se/tuo. Näin siis aamupäivällä, iltapäivällä pronominit ovat hän/olento. Olen aloittanut hormonilääkityksen ja aikomuksenani on leikkauttaa itseltäni penis pois ja liitättää otsaan yksisarvisen sarvi. Olen kääntynyt myös Islamiin.
Persu on rohkeasti ihan oma itsensä. Se on ihan ok että sinua tytöttää.
Vierailija kirjoitti:
EU:ssa on pielessä moni asia ja on totta että EU on maailman sosiaalitoimisto. Päätöksenteko on hidasta ja jähmeää. Toisaalta näiden huonojen puolien vastapainona on vapaa ja demokraattinen yhteiskunta suurimmassa osassa Eurooppaa. Euroopassa noin yleisesti ottaen kansalaisia rajoittaa enimmäkseen typerät EU-direktiivit, ei esimerkiksi mikään vallankäyttäjien ympärille rakentunut turvallisuusorganisaatio millä on rajattomat toimivaltuudet.
Kyllä se vie, rakentanu sairaan hovinsa siten että onnistuu. Muut vaan ihmettelee mitä maailmalla tapahtuu.
"Emeritusprofessori" ei ole vissiin tarpeeksi professori huomaamaan, että se Trump haluttiin presidentiksi mm. nimenomaan siksi, että antivalkoinen vasemmisto kieltäytyi leikkimästä tai edes keskustelemasta kenenkään muun kanssa.
Katsoin jo 2016 vaalien alla sitä vaalikeskustelua, missä Hillary piti puhetta, ja Trump käveli sen takana kierroksia kuin tappajahai, ja ajattelin, että
1. Tuo mies on sekaisin
2. Tuo mies voittaa vaalit, sillä USA ei äänestä naista pressaksi
Kumpikin oli totta, ja enpä ollut iloinen siitä. Sitä en vain ole tajunnut tähän päivään asti, että miksi läheskään kaikki eivät näe miten sekaisin se on.
Tutkijana minua häiritsee kun joku toinen tutkija yrittää ennusta tulevaisuutta kuin tällä muka olisi joku kristallipallo. Ei, ei, ei. Tulevaisuutta on noloa yrittää ennustaa.
Vierailija kirjoitti:
Tutkijana minua häiritsee kun joku toinen tutkija yrittää ennusta tulevaisuutta kuin tällä muka olisi joku kristallipallo. Ei, ei, ei. Tulevaisuutta on noloa yrittää ennustaa.
Ei hän tulevaisuutta ennustanutkaan vaan tulkitsi nykyhetkeä ja sen mahdollisia seurauksia. Kyllä luulisi tutkijan sen verran ymmärtävän että usein tutkimuksisälla on joku muukin tarkoitus kuin tutkia mennyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro lisää
Persu on rohkeasti ihan oma itsensä. Se on ihan ok että sinua tytöttää.
Hetkonen. Sinä siis pilkkaat persua trans uttelemalla tätä. Ovatko tran sut nyt sitten hyvä vai nolo juttu? Jäi epäselväksi. Menee samaan kastiin kuin persujen ainainen homottelu.
Narsisti kultaa hovinsa, Mitään luottoa Usan tekemisiin näköjään ei enää ole.
Toivotaan ette tuo hullu paina nappulaa jossain vaiheessa kun kerran on siihen valtuudet.