Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

OP-private ja Lähitapiola Privat Banking

Vierailija
13.01.2026 |

Vauva-palstalaisissa linee melko paljon varakkaita henkilöitä, joten uskaltaudun tätä täälläkin kysymään. ELi miten nuo OP-private ja Lähitapiola toimivat ?

OP sanoo että palvlua tarjotaan kun sijoitettava varallisuus ylittää heidän rajansa x00.000. Mutta jos tämä on jo sijoitettuna osakkeisiin, sijoitusvakuutukseen, eläkevakuutukseen, rahastoihin, niin miten nämä siirretään OP-privateen? Jos myy kaiken ja siirtää rahat sinne, joutuu maksamaan kymmeniätuhansia veroja.

Lähitapiola taas sanoo, että heidä Private-palvelunsa on maksuton ? No siis toki saavat tuottoa rahastojen hallintopalkkioista. Mutta mikä se siis se heidäb palvelunsa on, jon muutenkin voi sinne sijoittaa trahastoihin ja saada neuvontaa jo 20.000 EUr sijoituksista lahtien? EI ymmärrä...???

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ois kiva tietää jos ois niin paljo hynää, mut ei

Vierailija
2/56 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjottiin tota OP-privates, mut en menny tapaamiseen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän noihin kannata langeta, ei ne sinun rahojen kohtalosta muuta välitä kuin sen että saavat palkkionsa laskutettua.

Vierailija
4/56 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän noihin kannata langeta, ei ne sinun rahojen kohtalosta muuta välitä kuin sen että saavat palkkionsa laskutettua.

näinkö meinaat?

Vierailija
5/56 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan hyvä tuotto tuolla OP:Ssa. Annoin heidän sijoittaa täydellä valtakirjalla. Nyt jo 30% nousu kahdessa vuodessa

Vierailija
6/56 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ihan hyvä tuotto tuolla OP:Ssa. Annoin heidän sijoittaa täydellä valtakirjalla. Nyt jo 30% nousu kahdessa vuodessa

Kunhan selität, taitaa olla -30%

Vierailija
7/56 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

väärä palsta...täällä on vain tuella eläviä mammoja

Vierailija
8/56 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

jiisuz.................. toinen kysyy tosissaan ja heti trollaus päällä

Vierailija
9/56 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen Nordean private-banking-asiakas. Sihen riitti, että on joko 100.000€ velkaa tai lainaa. 

Oletan, että muiden pankkien palvelut eivät paljon poikkea toisistaan. Pankkineuvojasi nimittää itseään sijoitusneuvojaksi ja haluaa sijoittaa rahojasi. Tietysti pankin omiin tuotteisiin, että pankki käärii niistä voitot.

No, minä ostin silloin 100.000€:lla Nordean MSCI-indeksiin sidottua indeksirahastoa. Private-bankingilla ei ollut asian kanssa mitään tekemistä, mutta rahaston hallinnointipalkkio putosi 0,7%:sta 0,4%:iin, kun sitä osti vähintään 100.000€:lla. Nyt sen arvo on noin 170.000€, kun viimeksi tarkistin.

Vierailija
10/56 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

good for you !

Vierailija
11/56 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoa palvelua op-privatessa joten siirryttiin pois. Täysin passiivisia, ja tuntuu että tuossa organisaatiossa ollaan sekaisin eikä private banking asiakkaista pidetä huolta.

Aika huonoja kaikki private bankingit. Huonoimmat kokemukset on B10 ja United Bankersista.

Lähitapiolasta tosin ei ole kokemusta.

Vierailija
12/56 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut miten noihin käytännössä mennään ja miten poistutaan? AP

Vierailija
13/56 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen Nordean private-banking-asiakas. Sihen riitti, että on joko 100.000€ velkaa tai lainaa. 

Oletan, että muiden pankkien palvelut eivät paljon poikkea toisistaan. Pankkineuvojasi nimittää itseään sijoitusneuvojaksi ja haluaa sijoittaa rahojasi. Tietysti pankin omiin tuotteisiin, että pankki käärii niistä voitot.

No, minä ostin silloin 100.000€:lla Nordean MSCI-indeksiin sidottua indeksirahastoa. Private-bankingilla ei ollut asian kanssa mitään tekemistä, mutta rahaston hallinnointipalkkio putosi 0,7%:sta 0,4%:iin, kun sitä osti vähintään 100.000€:lla. Nyt sen arvo on noin 170.000€, kun viimeksi tarkistin.

Nordean private banking on kyllä ihan hyvä. tosiaan ei kannata sijoittaa suoraan siihen mihin sijoitusneuvoja haluaa. Itse sain 7 numeroisen sijoitusvarallisuuden perinnöksi ja olen siitä saakka ollut nordean private bankingissa.

Vierailija
14/56 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

?

Vierailija
15/56 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nojaa, jos haluaa sijoituslainaa tai veroneuvontaa niin voivat auttaa. Itse sijoitusneuvonnassa nuo pankit ovat aina surkeita. Paremman tuloksen saa takuulla vaikkapa laittamalla maailma indeksiin.

Jos tyyliin haluat omistaa osakkeita kapin sisällä etkä käyttää vipua, niin nordnetin kautta sellaisen pystyy hoitamaan itse halvemmalla. 

Vierailija
16/56 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittako nyt op:n tarjoamia private sijoituksia se on palvelu, jossa kertasijoitus on yli 100 000 euroa yhdellä kertaa. 

Vierailija
17/56 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nordean private banking on kyllä ihan hyvä. tosiaan ei kannata sijoittaa suoraan siihen mihin sijoitusneuvoja haluaa. Itse sain 7 numeroisen sijoitusvarallisuuden perinnöksi ja olen siitä saakka ollut nordean private bankingissa.

Good for you !! Mut miten noit rahat sinne Privateen siirrettiin?

Vierailija
18/56 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa huonolta. Indeksihän nousi yli 30% pelkästään viime vuonna.

Vierailija
19/56 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittako nyt op:n tarjoamia private sijoituksia se on palvelu, jossa kertasijoitus on yli 100 000 euroa yhdellä kertaa. 

Ja kun rahavirtasi käsittää yli 100 000 euron liikkuvuuden, olet op:llä plus asiakas ja saat oman yhteyshenkilön. Ainakin näin itselläni. 

Vierailija
20/56 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunhan selität, taitaa olla -30%

Tällä hetkellä kaikki ovat nousussa rahastot, osakkeet jne, joten tuo OP:n +30 kerro mitään siitä osaavatko hommansa vaiko eivät. Itse en käytä mitään noita palveluita ja minulla on nousua nyt jo yli 45%, ihan omilla aivoilla tehtyjä sijoituksia ja tosiaan kaikki nousevat tällä hetkellä, joten ei tuossa hirmusti taitoja ole vaadittu. Osta halvalla, myy kalliilla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi