Tätä ei halua perusvoideuskovaiset kuulla, mutta mun kasvojen pintakuivuus loppui, kun vaihdoin perusvoiteen kasvovoiteisiin
Mikään muu ei muuttunut ihonhoitorutiinissa kuin se, että ostin kasvojen iholle tarkoitetut päivä- ja yövoiteet.
Kommentit (52)
Minulla on atopia ja ruusufinni. Olen käynyt läpi kymmeniä tuotteita ja vain pari perusvoidetta käy. Jokaisen iho on erilainen. Itselleni suurin osa voiteista on aivan liian nestemäisiä. Öljyjä ja hajusteita en voi käyttää ollenkaan.
Mulla toimii CeraVe kosteusvoide parhaiten.
Tätä ei halua kasvopesu-uskovaiset kuulla, kun sanon, että lopetin kaikenlaisten puhdistustuotteiden käytön ja pesen kasvoni pelkällä vedellä max. 2x viikko. Meikkiä en enää juuri käytä, mutta rasvalla pyyhkäisen ne pois, jos käytän.
Terv: entinen akne
Vierailija kirjoitti:
Tätä ei halua kasvopesu-uskovaiset kuulla, kun sanon, että lopetin kaikenlaisten puhdistustuotteiden käytön ja pesen kasvoni pelkällä vedellä max. 2x viikko. Meikkiä en enää juuri käytä, mutta rasvalla pyyhkäisen ne pois, jos käytän.
Terv: entinen akne
Iho ollut aina pintakuiva talvella ja rasvainen kesällä. Finnejä vuodenajasta riippumatta. Kaikki kävin läpi ja sitten lopetin. Kokonaan. Nyt on hehkeä ja raikas iho.
Mikäs uskovainen olen, jos käytän molempia? Päivällä kasvovoidetta ja illalla perusvoidetta retinolin päälle, juurikin Aqualan L:ää. Se estää retinolia kuivattamasta kasvoja liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Locopase repair on kaikkein paras voide atooppiselle iholle.
Apteekista, eikä ole kallista.
No on se aika kallista, mutta pakko käyttää käsien ekseeman takia.
Humektan on monikäyttöinen. Sen lisäksi, että sillä saa hyvän kiillottoman ja ei-tahmean pinnan ihoon, niin se puhdistaa silmistä vedenkestävän meikin ja tietenkin ihonkin. Ei kuivata, ei tee rasvaiseksi. Ei haise ja on edullinen. Voi käyttää koko kehoon. Sillä voi jopa pestä kuivan päänahan.
Vierailija kirjoitti:
Humektan on monikäyttöinen. Sen lisäksi, että sillä saa hyvän kiillottoman ja ei-tahmean pinnan ihoon, niin se puhdistaa silmistä vedenkestävän meikin ja tietenkin ihonkin. Ei kuivata, ei tee rasvaiseksi. Ei haise ja on edullinen. Voi käyttää koko kehoon. Sillä voi jopa pestä kuivan päänahan.
Miten vesipohjainen voide voi poistaa vedenkestävän meikin?
Vierailija kirjoitti:
Mikäs uskovainen olen, jos käytän molempia? Päivällä kasvovoidetta ja illalla perusvoidetta retinolin päälle, juurikin Aqualan L:ää. Se estää retinolia kuivattamasta kasvoja liikaa.
Et mikään. Ihan tavallinen ihminen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole mikään voideuskovainen. Todella harvoin mitään voiteita laitan ja hyvä iho on. Ikääkin kohta 70 v. Ruokavalio ratkaisee
Ruokavalio ei sinun ihoa kosteuta.
Kokeile: juo vettä enemmän, käytä ruuassa rasvaa, oliiviöljyä, voita, vähennä suolaa, syö runsaasti suolistolle hyödyllistä juuresta, vihannesta, vihreää, hedelmiä jne. Nämähän on ihan 70-luvun perusasioita. Kuivaharjaus ihaolle. Kauneus tulee sisältä ja suolisto on toiset aivot jne. Pärjään yhdellä isolla apteekin purkilla. Ei lisäaineita, ei tuoksuja.
"Pärjään yhdellä isolla apteekin purkilla. Ei lisäaineita, ei tuoksuja. "
Ei lisäaineita? Mikähän purkki on kyseessä?
Monia kokeillut tähän ikään mennessä ja Vichy on kaikista paras mun kasvoille. Sillä sain kuivan ihon taas kuntoon.