Nyt Hesarikin kutsuu Vantaata Mogadishuksi
Kommentit (39)
Niin, saako Mogadishu sanaa edes käyttää?
Eikö se ole ras-ism-ia pitää Mogadishua jotenkin negatiivisena käsitteenä? Mogadishu on hieno ja monimuotoinen kaupunki jossa on uskomattoman rikas kulttuuri.
Oho, törkeetä. Onko tämä sitä parempaa kehitysmaalaisten solvaamista vai?!
Vierailija kirjoitti:
Eikö se ole ras-ism-ia pitää Mogadishua jotenkin negatiivisena käsitteenä? Mogadishu on hieno ja monimuotoinen kaupunki jossa on uskomattoman rikas kulttuuri.
Onhan se aika rasistista loukkaantua siitä, että Vantaata verrataan Somalian pääkaupunkiin.
Mitä vikaa Mogadishussa?
T. Persu ei rasisti.
Vierailija kirjoitti:
Oho, törkeetä. Onko tämä sitä parempaa kehitysmaalaisten solvaamista vai?!
Miksi heidän toimintaansa ei saa moittia? Sinne on kuskattu miljardeja ja miljardeja, niin eivät saa edes kaivoja pysymään ehjinä. Suurin osa on laiskoja ja osaamattomia.
Taitaa olla niin, että kukaan ei edes tiedä mitä rasismi tarkoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Tätä samaa minä olen koko ajan ihmetellyt.
Mikä siinä Mogadishussa on itseään suvaitsevaisina pitävien ihmisten mielestä kamalaa? Ei ole selitystä vieläkään kuulunut
Miksi sitten Tamperetta voi sanoa Suomen Manchesteriksi? Onkohan tuo lause koeponnistettu ja vertaisarvioitu?
Itse olen Turkulainen, eli en ole tässä keskustelussa osapuoli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se aika rasistista loukkaantua siitä, että Vantaata verrataan Somalian pääkaupunkiin.
Se onkin persläpi ja kaikki tietää sen. Tätä ei vaan saa woke-yhteiskunnassa saa sanoa ääneen.
Olisi minulla muutakin sanottavaa, mutta jääköön tällä kertaa...
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitten Tamperetta voi sanoa Suomen Manchesteriksi? Onkohan tuo lause koeponnistettu ja vertaisarvioitu?
Itse olen Turkulainen, eli en ole tässä keskustelussa osapuoli.
No, jos Turkua kutsuttaisiin Suomen Berliiniksi, niin mitä mieltä olisit siitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä samaa minä olen koko ajan ihmetellyt.
Mikä siinä Mogadishussa on itseään suvaitsevaisina pitävien ihmisten mielestä kamalaa? Ei ole selitystä vieläkään kuulunut
Se on täynnä n**kereitä, olisiko selitys tässä??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se onkin persläpi ja kaikki tietää sen. Tätä ei vaan saa woke-yhteiskunnassa saa sanoa ääneen.
Olisi minulla muutakin sanottavaa, mutta jääköön tällä kertaa...
Kertoo siis enemmän loukkaantujan todellisesta mielenmaisemasta. Miksi se on alunperinkään siis halunnut muuttaa Vantaan tällaiseksi, jos se on sitä mieltä, ettei se ole hyvä asia?
Mielestäni ei ole rasismia todeta, että ihmiset elävät erilaisissa kukttuureissa, joissa on erilaisen ulkonäön, temperamentin ja elämäntavan omaavia ihmisiä. Ja tämä näkyy esim Vantaalla. Mene päiväksi Myyrmäkeen, jossa on pieni kauppakeskus muslimeille, ruoka- lähetit pörräävät ja Bolt- kuskit viettävät aikaa. Nämä ihmiset, jotka eivät ole geeniperimältään Suomalaisia, elävät ja käyttäytyvät eri tavalla kuin me täällä Suomessa- näin se vaan on. Ja aina se ei tarkoita kulttuurista rikkautta. En minä halua asua Somaliassa, Afrikassa muuallakaan tai Aasiassa, josta nämä rikkauttajat ovat tulleet. Eivät hekään hyväksy, jos me muutamme oman uskontomme kanssa ja sääntöinemme Somaliaan ja alamme muuttamaan heidän elintapojaan.
Jo tietämättä taustoista, sanoisin että kajahtanutta kaksijakoista toimintaa. Kuulostaa siis vasemmistolaiselta toiminnalta.
Vierailija kirjoitti:
Niin, saako Mogadishu sanaa edes käyttää?
Saanee mutta konteksti pitää olla vakaasti harkittu.
Vierailija kirjoitti:
No laita linkki tai valehtelet.
Ei linkkiä joten aloitus on valhe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No laita linkki tai valehtelet.
Ei linkkiä joten aloitus on valhe.
Itse asiassa ei.
https://www.hs.fi/paakirjoitukset/art-2000011742659.html
"Suomen Mogadishu kehittyy nyt niin nopeasti, että maine saisi jo muuttua
Kolumni|Vantaan vertaaminen Somalian pääkaupunkiin ei olisi voinut osua kiinnostavampaan ajankohtaan. Oletteko huomanneet, mitä Vantaalla tapahtuu juuri nyt?"
Postmodernissa intersektionaalismissa on ihan logiikka, se vain vaihtelee koko ajan.