Perheautoksi VW Golf farmari vai GTE Passat?
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Farkku tietysti, siitä ei kahta sanaa ole
Tätä suomalaisten farkku-fetissiä en ole koskaan ymmärtänyt. Jotain syystä Suomessa myydään farmarimallasia autoja paljon enemmän kuin missään muualla. Joku ihme obsessio siitä, että auton peräpään pitää olla pullukka.
Sen kerran tai pari vuodessa kun pitää joku flyygeli saada kuljetettua niin voi hommata pakettiauton jostain. Ei sitä ole pakko saada sillä jokapäiväisellä käyttöautolla kuljetettua.
Minusta kovin ikävää laittaa koirat sedanin konttiin, mutta kukin tyylillään.
Sama kai se on mitä autoja ostelee, kun vaimo tienaa 10000 eur/kk ja onhan hänellä hyvät tulot itselläänkin.
Huomenna Lauri on taas ostamassa uutta sähköautoa.
"Jos pitäs vaggilainen valita, ottaisin kolmoskopan Passatin jos jostain siisti yksilö löytyis. Uusiin en koske pitkällä tikullakaan. "
Mulla on tällainen. Päätin viedä sen kuntotarkastukseen kesällä kun sillä on ikää jo niin paljon että mietitytti missä kunnossa se on. Eivät löytäneet vikaa. Sanoin sitten että olen katsellut uudempia autoja kun tekisi mieli vaihtaa. Sanoivat että ei kannata. Kieltämättä pienillä korjauskuluilla jo 7 vuotta mennyt kun monella tutulla on isot remontit uudemmissa autoissa. Oli tarkoitus ajella tällä niin kauan kun kestää mutta näyttää siltä että ei tämä hajoa isommin jos pitää huolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaverilla oli DSG Passat, kuulemma maailman kallein auto, kun vaihdelaatikko hajosi. En kysellyt enempää.
Olisko ollut Mersua kalliimpi. Vaihdelaatikko maksoi 18 000€ ja odotusaika 4kk. Uutta ei saanut, piti odottaa kolariauto joka löytyi sitten Saksasta
Miksi alunperin ostit sen auton ?
Vierailija kirjoitti:
Tosissaan jos kysyt, niin näin neljä vaggilaisen kokemuksella, älä ainakaan vag osta
Mulla meni kolmella volsulla opetus vihdoin kalloon. Ei milloinkaan volsua eikä muutakaan merkkiä, joissa volsun midaksen kosketus.
Oma kokemus on, että kysytyistä molemmat paskoja (2001 passat, 2010 golf), mutta passat oli vähemmän paska.
Vuoden 1996 Golf oli vielä auto. Siinä ainoat viat jotka ilmestyi, niin lokarit putosi omia aikojaan tielle ja etulokasuojien sivuvilkut samoin tipahti johtojen varaan lepattamaan. Muuten hyvä.
Tuo on kyllä niin seko ukko ku olla ja voi
Vierailija kirjoitti:
"Jos pitäs vaggilainen valita, ottaisin kolmoskopan Passatin jos jostain siisti yksilö löytyis. Uusiin en koske pitkällä tikullakaan. "
Mulla on tällainen. Päätin viedä sen kuntotarkastukseen kesällä kun sillä on ikää jo niin paljon että mietitytti missä kunnossa se on. Eivät löytäneet vikaa. Sanoin sitten että olen katsellut uudempia autoja kun tekisi mieli vaihtaa. Sanoivat että ei kannata. Kieltämättä pienillä korjauskuluilla jo 7 vuotta mennyt kun monella tutulla on isot remontit uudemmissa autoissa. Oli tarkoitus ajella tällä niin kauan kun kestää mutta näyttää siltä että ei tämä hajoa isommin jos pitää huolta.
Se on oikeasti hyvä auto. Vähän harmittaa, kun olin niin tyhmä, että möin omani pois. Voisin ajaa sillä vieläkin ja olisi jäänyt kaikenlaiset turhat ja kalliit audisekoilut pois.
Vierailija kirjoitti:
Aivan uskomatonta sekoilua sähköautojen kanssa Laurilla.
Opel Insignia mieluummin kuin toi Passatti. Ooppeli mainettaan parempi.
Toivottavasti ei asioi Kamuxilla.
Vierailija kirjoitti:
Terveisin kateellinen köyhä
Mazdat on ainakin niin nopeasti ruostuvia, ettei sellaista ainakaan käytettynä uskaltaisi ostaa. En tiedä miten niillä voi olla sellaista peltiä joka mätänee käsiin niin paljon nopeammin kuin millään muulla valmistajalla.