Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä yli 50-vuotias, minkä neuvon antaisit nuorelle itsellesi?

Vierailija
12.01.2026 |

Nyt kun tiedät paremmin ja elämänkokemusta on kertynyt, minkä neuvon tai elämänohjeen antaisit nuorelle itsellesi?

Kommentit (87)

Vierailija
61/87 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee parhaasi ( tein) 

Sain melkein päättötodistuksen peruskoulusta. Yritän tehdä parhaani ja saada sen vielä. Olen nyt 50v.

Vierailija
62/87 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet huomiotaherättävän kaunis, tulet työsssi menestymään, mutta l ota huonoa miestä, äläkä yleensäkään roiku miehissä. Saat hienon lapsen joka myös menestyy elämässään. Miehet pilaavat elämäsi. Etsi niin kauan että löydän hyvän miehen ja arvosta itseäsi enemmn kuin miehiä. Sitten kaikki menee hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/87 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskele tosissasi ja rakenna itsellesi hyvä perusfysiikka. Pystyt kyllä saavuttamaan kaikki tavoitteesi, mutta se käy helpommin jos keskityt myös edellämainittuihin. 

Vierailija
64/87 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä osta Ooppelia. Älä ota rumaa akkaa. Rilluttele tarpeeksi. Älä hanki lapsia tai lemmikkejä.

Vierailija
65/87 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnyin siellä.

Vierailija
66/87 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä uhriudu. Älä jää kaunaan kiinni. Lue paljon. Auta muita.

Ultra Bran sanoituksista paras kohta on mielestäni tämä: "Sinulla oli tavalliset aivot, mutta ajattelit itse".

Siinä on jotain elämänohjetta ja -asennetta, joka kantaa.

Vierailija
67/87 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämässä ei ole kiire.

Vierailija
68/87 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti mitä oikeasti haluat tehdä, kenen kanssa viettää aikaasi ja poista ne ihmiset lähipiiristäsi ketkä kuluttavat energiaasi. Liiku ja pidä kehostasi huolta. Treenaa ja huolla myös aivojasi. Älä luota "onnekkaisiin tapahtumiin", vaan ala itse rakentaa sitä mitä haluat nähdä - n.s. "onnenpotkut" seuraavat automaattisesti. Jos epäonnistut, yritä uudelleen. 

Vierailija
69/87 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä anna muiden painostaa/vaikuttaa elämäsi päätösten tekoon vaan tee kaikki päätökset itseäsi ajatellen. Unohda kiltin tytön syndrooma!

Vierailija
70/87 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

---ja muista suojella luontoa. 

Vierailija
71/87 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä luota keneenkään . Maailma on täynnä kusipäitä paskanpuhujia ja selkäänpuukottajia.

Vierailija
72/87 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä jää kiinni muiden toiveisiin aivopesun seurauksena, vaan opiskele rohkeasti jo nuorena juuri sitä mitä haluat! Mene kohti omia unelmiasi! 

Usko, että olet kaunis, vaikka vanhempasi eivät sitä sinulle koskaan sanoneet. 

Riität juuri tuollaisena. Ja juuri tuollaisena olet ihana. Et tarvitse jatkuvia ponnisteluja riittääksesi muille, sillä sinulla on ihmisarvo ihan pelkästään olemalla ihminen. 

Vierailija
73/87 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluta itsesi kunnolla. Älä ota vastaan paskahommia, missä palkat ovat lähinnä iso vitsi.

Vierailija
74/87 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 70-syntynyt. Ohjeistaisin:

- Viinaa vain harvoin ja ei koskaan liikaa

- Jatka treenaamista vaikka kipuja olisi. Osta kunnon lihashuolto vaikka velaksi. Kasvata 50 cm hauis.

- Pidä kroppa aina timminä, älä syö punaista lihaa, syö kasviksia enemmän (800g päivässä).

- Älä tyydy erikoistutkijan ammattinimikkeeseen, näe enemmän vaivaa professuurin saamiseksi.

- Älä päästä smurffeja hyppimään silmille. Osa ihmisistä haluaa kaiken mutta eivät ole valmiita tekemään mitään. He ottavat sinulta kaiken mutta eivät tunne sanaa "vastavuoroisuus".

- Lukiossa kannattaa panosta myös niihin aineisiin, jotka eivät kiinnosta. Joudut opettelemaan ne kuitenkin vapaa-ajallasi siinä vaiheessa kun vapaa-aika on muutenkin kortilla.

- Mene sen naisen kanssa naimisiin, jonka kanssa olen naimisissa nyt. Arvosta toisen hyviä puolia, älä mieti toisen heikkouksia.

- Muista aina kiittää kun joku teki jotain vaikkapa viran vuoksi. Kiitä aina palaverin lopuksi vaikka sinä olit se joka teit jotain toiselle.

- Tervehdi aina muita, vaikka muut eivät vastaisi.

- Avaa ovi aina naisille, ei haittaa vaikka joskus miehillekin.

- Tarjoudu auttamaan muita. Kuuntele muiden tarpeita, monesti apua pyydetään sivulauseessa mistä pyynnön huomaaminen on tosi vaikeaa.

- Et tarvitse jokaista euroa mitä olet saamassa. Raha ei tee sinua onnelliseksi.

Vierailija
75/87 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdevuosien jälkeen ei koe enää samallatavoin, eikä pysty palautumaan siihen nuoruudenaikaiseen tunnetasolla, joten ei paljoa hyödytä ottaa vastaan niitä viisaita neuvoja. 

Vierailija
76/87 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä tee lasta missään nimessä!

Muulla päinvastoin. Jos nyt saisin päättää, tekisin lapsen nuorempana  ihan vain siksi, että saisin nauttia heidän seurastaan pitempään ja nähdä lastenlasten kasvavan.

Katuisin varmasti nyt, jos en olisi lapsia tehnyt. Edelleen tuovat elämään niin paljon sisältöä, vaikka asuvat kaikki kaukana. 

Vierailija
77/87 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuta pois Heinolasta. Nyt 52-vuotiaana se on auttamattoman myöhäistä.

Miksi alunperin edes muutit sinne jos et kerta viihdy?

Ei kai kukaan ole Heinolaan muuttanut, syntyperäisestä on tod näk kyse.

Vierailija
78/87 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet on sitä mieltä, että eivät vaihtaisi päivääkään pois. Minä kyllä vaihtaisin, montakin. 

Esim sen päivän, kun tapasin lasteni isän, mutta toisaalta sitten minulle ei olisi näitä lapsia. Kinkkinen juttu.

Mutta se neuvon antaisin nuorelle itselleni, että olet ihan yhtä hyvä ja arvokas ihminen, kuin muutkin ja olit kelvannut "kelle vaan", eikä olisi tarvinnut ottaa sitä huonointa vaihtoehtoa.

Nyt vanhemmiten olen tajunnut miten identiteettini oli muovautunut koulukiusaamisen takia sellaiseksi, etten arvostanut itseäni yhtään. Luulin, etten ole ansainnut mitään. 

Hyviä ja kunnollisia ottajia olisi ollut, mutta tunsin itseni niin huonoksi ja mitättömäksi heidän rinnallaan, että otin sen rentun, joka kohteli minua huonosti ja  vain mitätöi ja vei sen viimeisenkin itsetunnon. 

Nyt vasta yli 60v tajua, että olen ollut nuorena kaunis, hoikka ja kouluttautunutkin ja olisin kyllä ollut sen paremman vaihtoehdonkin arvoinen. 

Mutta elämä nyt meni näin.

Vierailija
79/87 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita sijoitusssäästäminen heti, kun se voit. Alkuun edes pienellä summalla ja säädä säästettävää summaa elämäntilanteesi mukaan. Säästöt ja taloudellinen riippumattomuus on parasta.

Vierailija
80/87 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästä rahaa joka kuukausi pyri vähintään 200 e/ kk

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi