Melkein kaikki kaverini suuttuvat minulle perus huomautuksista
1. Kerran yksi ystävistäni höpötteli mikrofoniin, kun eräs kaverini yritti laittaa karaokevehkeitä. Pyysin häntä olemaan hetken hiljaa, ettei tule ikäviä kiertoyllätyksiä. Mikkiin puhuva kaveri ärsyyntyi siitä.
2. Yksi toinen kaverini suuttui siitä, kun sanoin hänelle, ettei nuotioon voi laittaa paperia. Sitten hän yritti vitsalla, että no onhan puukin paperia. Sitten sanoin hänelle, että ei ole ja että paperi on myrkyllistä. Muut olivat hiljaa.
3. Kolmas kaverini näki toisen kaverin jääkaapissa kakkupalan. Hän sanoi, että onpa kivannäköinen kakku. Sanoin hänelle, että älä syö sitä, koska se ei ole sulle. Hän sanoi ettei aikonut syödä sitä, suutahti ja lähti pois.
Olen huomannut, että kavereita poistuu elämästäni jostain kumman syystä.
Kommentit (68)
Jos haluat ystäviä (haluatko oikeasti, luuletko vaan, että kaikilla pitää olla kavereita?), niin voit yrittää kahta asiaa:
1) odota pari minuuttia ennen kuin sanot asiasi esim. mikrofoni ja kakkuasia olisivat sinä aikana jo menneet ohi
2) Muunna lauseesi minä-viesteiksi. Eli "Anteeksi, minun korviani rasittaa ylimääräinen melu, eikä minulla ole kuulosuojaimiani mukana" tai "Minä maistan makkarassani sen mitä nuotiossa on poltettu" tai "Minä luulen, ettei me saada syödä tota kakkua".
Tapasi huomautella on tehty sellaisilla sanamuodoilla, että ne helposti ymmärtää persoonan arvostelulla ja siksi muut loukkaantuvat siitä.
Huomauttelu ei ole kovin kohteliasta. Minäkin loukkaantuisin, jos ollessani iloinen minun käskettäisi olla hiljaa, makkaroita paistettaessa kiellettäisi käyttämästä paperia ja joku luulisi minun ahmivan kaikki kakut jääkaapista vain siksi että kehuin sitä.
Kuulostaa siltä, että yrität tahallaan nolata kaverisi jostain syystä.
Pieniäpä nuo Aapeen murheet ovat,
jos 10 kamua kumminkin vielä löytyy?
Minulle on näillä palstoilla joku
anonyymi mt case tullut
pjskomaan suuhuni
kakkosfantasioissaan.
Mutta minä tyttö se vain
pysyin tyynenä ja lunkina
asian levollisesti ohittaen..
x
Noh, olen kaupunkilainen kerrostalosta ja minäkin tiedän, ettei nuotioon vaikka sanomalehtiä lapeta ja painomuste tosiaan on myrkyllistä. Puhdasta puuta kannattaa polttaa ja sytykkeillä sytyttää. Ap on oikeassa, mutta kannattaa yrittää olla töksäyttelemättä. Ja joskus on parempi olla hiljaa ja syödä painomustemakkarat kaverihengen nimissä.
Ei näköjään iästä ole kiinni naisen joutuminen seksuaaliseen ahisteluun. Sinulle pieruhäirikön kohde. Järkyttäviä hän psykoosiseko kaks plussaan kirjoittanut.
Yleinen sanonta on, ettei sillä ole niinkään väliä, että mitä sanot, vaan miten sen sanot, eli sillä mikä tunne sinusta välittyy.
Tässä tapauksessa taitaa olla kyse molemmista.