Sattuuko täällä olemaan ketään, joka olisi tehnyt tutkimusta? Lopputyön aloittamisen vaikeus
Hieno juttu, että löydän paljon kiinnostavaa lähdeaineistoa lopputyötäni varten (olen ihan yllättynyt siitä, miten hyviä artikkeleja olen tähän mennessä löytänyt), mutta samalla on häkeltynyt olo. Tuntuu, että aineistoa voisi kerätä loputtomasti missä vaiheessa tiedän, että nyt minulla on tarpeeksi materiaalia ja lopetan etsinnän? Koko ajan on sitten mielessä, että mitähän vielä voisi löytyä aiheesta ja että olenko "missannut" jonkin todella hyvän lähteen juuri tämän työn kannalta.
Eli, summa summarum, miten pitää aineiston määrä hallinnassa ja varmistua siitä, että on etsinyt olennaisimmat? Tai ainakin luottaa siihen, että on tarpeeksi olennaisia artikkeleita omaa työtä ajatellen?
Tietynlainen runsaudenpula (parempi toki, että näin päin kuin että jos aihetta käsittelevää aineistoa olisi todella niukasti)
Kommentit (22)
Kiitos suuresti jo kaikille tähän mennessä kommentoneille, olette ihania! Olen oikeasti saanut näistä viesteistä jo paljon apua! En olisi uskonut, että saan näin hyviä vastauksia täällä!
Kiitos paljon, tämä kommentti auttoi paljon mentaalitasolla: totta, hyvä ottaa lähtökohdaksi se, että työ tulee olemaan (tiedon suhteen) puutteellinen (eikä kaiken kattava).
Ja totta myös, ehkä on vain hyvä luottaa siihen, että mitään täysin muut lähdetiedot kumoavaa artikkelia tuskin löytyy (jos lähdeaineisto on suhteellisen viimeaikaista!), ja lähteä näistä nykyisistä vain kirjoittamaan
-AP