Kritiikki Jari Saariota kohtaan yltyy
https://www.iltalehti.fi/muutlajit/a/d5646515-7d5c-4eb2-b3c6-766b89c13e…
Mikki Hiiri merihädässä show pyörii
Kommentit (506)
Vierailija kirjoitti:
Kun rahtialus hiukan joutuu muuttamaan kurssiaan poimiakseen jonkun merestä, niin se ei tunnu missään kaikkien muiden syiden rinnalla, jotka voi johtaa ihan samaan kurssinmuutostarpeeseen. Kun miehistö laskee verkon alas ja vinssaa kaverin kannelle, niin kuka siinä joutuu mihin vaaraan? Byssa pystyy varmaan tarjoamaan kyytiläiselle ruokaa ilman eri toimenpiteitä.
Tuolla isoilla merillä on vaikka kuinka sellaisia purjehdusprojekteja, myös suomalaisia, joissa on lähdetty seikkailemaan, kun 24 tuntia pienessä veneessä ollaan myrskyn riepoteltavana, niin koko miehistö on kypsää kauraa nostettavaksi helikopteriin. Vene löytyy joskus jostain, jos löytyy. Tätä tapahtuu.
Miehistö ei voi muuttua kypsäksi kauraksi. Kaura kuuluu viljakasveihin.
Väitteesi on epätosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kritisoi Saariota. Luulisi, että ihmisillä olisi parempaakin tekemistä kuin moittia muita. Katsokaa peiliin.
Kyllä se on nyt Jari Saariolla se hetki katsella peiliin. Miten meni omasta mielestä?
Mummoihminen täältä sivusta kyselee, että entäpä mikä on vastaava oma elämää suurempi yrityksesi? Ei taida tavan tallaajalla sellaista olla? Oisko joku auton luistattaminen sivuluisussa? Käsijarrukäännös lumisella parkkipaikalla? Naapurin postilaatikon räjäyttäminen muinoin nuorena?
Kannattaa astua itse kunkin sinne peilin eteen ja miettiä, onko yrittänyt tai tehnyt mitään merkittävää. Verraten esimerkiksi Saarion aikaisempiin suorituksiin..
En paljon lähtisi huutelemaan.
Olihan tässä siinä mielessä hyväntekeväisyyttä että tempauksen ajatuksena oli kannustaa suomalaisia liikkumaan. Mikä on varmaan ihan järkevää kun tänäänkin hesarissa valitettiin että pitää laihtua 50kg ennenkuin kaupasta löytyy ukkohousut.
Elikkä somi ei maksa mitään tuosta pelastuksesta. Hänellä on varmasti miljoonaveneeseensä kaike kattava vakuutus. niin kuin itselläki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kritisoi Saariota. Luulisi, että ihmisillä olisi parempaakin tekemistä kuin moittia muita. Katsokaa peiliin.
Kyllä se on nyt Jari Saariolla se hetki katsella peiliin. Miten meni omasta mielestä?
Mummoihminen täältä sivusta kyselee, että entäpä mikä on vastaava oma elämää suurempi yrityksesi? Ei taida tavan tallaajalla sellaista olla? Oisko joku auton luistattaminen sivuluisussa? Käsijarrukäännös lumisella parkkipaikalla? Naapurin postilaatikon räjäyttäminen muinoin nuorena?
Kannattaa astua itse kunkin sinne peilin eteen ja miettiä, onko yrittänyt tai tehnyt mitään merkittävää. Verraten esimerkiksi Saarion aikaisempiin suorituksiin..
Tykkään sladitella bemarilla jäisellä parkkipaikalla. Jos täräytän naapurin Volvoon niin yhteiskunta ei pelasta minua, vaan ihan itse pitää kaivaa kuvetta.
Kyllä se on pojat niin että merimies on erimies!
Mitä hän tarkalleen ottaen pyysi anteeksi? Sitä että tuli tuulenpuuska joka vei airot ja kävi ohraisesti? En oikein ymmärrä mitä anteeksipyydettävää tällä ex huumepoliisilla vielä on.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin nolo tuo anteeksipyyntö. Aivan kuin oikeasti olisi pahoillaan, ihan tietoisestihan hän tuonne lähti!
Pyysii seuräjiltaan ja perheeltään. Eerola ja kumppanit joutuivat pakonsanelemaba pyytämään anteeksi koko maailmalta razidtiduuttaan.. Lisäksi pääministeri joutui pyytämään anteeksi Japanilta, Aasialt a koko maailmalta. IHAN TIETOISESTI NÄMÄ IRVISTELI. 🤪🤪🤪
.
Täällä kun on kauhea vinkuna verovaroista ja miten pelastaminen on omasta kukkarosta pois niin tässäpä ehdotus: lakkautetaan koko pelastuslaitos. Varmaan 98% hätätilanteista johtuu ihan omasta tötöilystä joten jätetään sitten pelastamatta. Kuinka moni huoneistopalo esim. johtuu mokailusta kokatessa? Ei kellään nykyaikana ole syytä itse alkaa valmistaa ruokaansa, tilatkoon Woltista tai korkeintaan voi lämmittää mikrossa eineksiä, tosin taitaa sekin olla liian riskialtista.
Näitä kommentteja lukiessa ei ihmetytä, että suomalaisilta on jäänyt amerikat löytämättä ja muutlin maanosat valloittamatta. 😄 Parempi pysyä metsän keskellä omassa pihapiirissä ja haukkua ivallisesti kaikki, jotka yrittää vähänkin jotain isompaa. 👍 Mistä tää perusluonne oikein kumpuaa, en vaan tajua.
Vierailija kirjoitti:
Tämä vastauksena sille joka kysyi onko pohdittu mistä vakuutukset saa rahansa (kun sitä ei pystyny linkittää tähän):
Kyse ei ole yksityishenkilöiden vakuutuksista vaan merenkulun aluksien pakollisesta vakuutuksesta, kuten tossa jutussa lukee. Et eiköhän nää summat mitä tällaisesta tulee niin ole aivan minimaalinen piste varustamoiden vakuutuksissa ja varustamon omistajakin sanoi ettei oo mitenkään tärkeää, tärkeintä oli saada ihmishenki turvaan. Et ei oo sun if vakuutuksen hinnat nousemassa (vaikka koko ajatus on aivan naurettava, kun mitkä kaikki ihmisten vahingog vaikuttaa vakuutukseen, suurin osa on niistä itse aiheutettuja joka tapauksessa), vaikka siinäkin tosiaan voisi hyvin miettiä et kuinka monta kuskia ajaa lunariin autonsa, kun eivät noudata turvavälejä tai nopeusrajoituksia yms., et enemmän oisin siitä huolissani, kun stressaisin et voi ei tästä voi tulla kaupalliselle miljardi yhtiölle ja sen vakuutusyhtiölle joku kulu, mihin
Bemari kuskit (omistajat) näkee kyllä mitä kolarit vaikuttaa vakuutuksiin, varsinkin nuoret.
Vierailija kirjoitti:
Me ollaan täällä Suomessa tällä hetkellä siinä jamassa, että parempaa ei ole näköpiirissä ilman tuollaisia tyyppejä, jotka uskaltaa jotakin yrittää todennäköisyyksistä ja vastoinkäymisistä huolimatta.
Ollaan todellakin sellaisessa jamassa, että sponsorirahat pitäisi laittaa asiaan, joka hyödyttää useampaa ihmistä, eikä yhtä itsetuhoista seikkailijaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi hyvin sanottu, aivan samaa mieltä sinun kanssasi!
Vierailija kirjoitti:
Olihan tässä siinä mielessä hyväntekeväisyyttä että tempauksen ajatuksena oli kannustaa suomalaisia liikkumaan. Mikä on varmaan ihan järkevää kun tänäänkin hesarissa valitettiin että pitää laihtua 50kg ennenkuin kaupasta löytyy ukkohousut.
Mietin ihan samaa et huhhuh missä kunnossa ollaan kansana, kun tällaista pitää jonkun miettiä ja vielä yrittää normalisoida et kuin ei löydy😂
Vierailija kirjoitti:
Näitä kommentteja lukiessa ei ihmetytä, että suomalaisilta on jäänyt amerikat löytämättä ja muutlin maanosat valloittamatta. 😄 Parempi pysyä metsän keskellä omassa pihapiirissä ja haukkua ivallisesti kaikki, jotka yrittää vähänkin jotain isompaa. 👍 Mistä tää perusluonne oikein kumpuaa, en vaan tajua.
Varmaan Itä-Suomesta. Länsi-Suomessa on aina uskallettu enemmän eikä merikään ole vieras elementti. Savolaiset kitisee kun eivät ite viitsi mitään. Täytteeksi sitä romuautoakaan pihasta siirtää, eihän se oo kuin vasta kymmenen vuotta siinä maannut. Ja tarviiko sitä nyt kunnianhimoa olla.
En ymmärrä mutta onneksi on meitäkin joilta tuo perusluonne puuttuu. Ja sekös kitisijöitä ärsyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin ihan samaa et huhhuh missä kunnossa ollaan kansana, kun tällaista pitää jonkun miettiä ja vielä yrittää normalisoida et kuin ei löydy😂
Se olis ollut muuten ihan asiallinen juttu mutta se 50kg laihdutus jotenkin sai koko pointin pyllähtämään pahemman kerran.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen kohua. Se nyt vaan kuuluu ihmiselämään, että tulee onnistumisia ja epäonnistumisia. Lähtekääpä te pahimmat lynkkaajat ja tilille vaatijat itse kokeilemaan samaa suoritusta. Epäilen että ei löydy intohimoa, eikä ole rahkeita.
Itse pelkäsin hänen puolestaan ja epäilin, että tämä extreme koituu hänen kohtalokseen. Olen helpottunut, että matka päättyi evakuointiin. Epäonnistujaa hänestä ei saa tekemälläkään, sillä reissun olosuhteille ei kukaan voinut mitään.
Hän yritti parhaansa, ja joutuu itse käsittelemään pettymyksensä. Voisimme ennemmin kannatella ja tukea häntä siinä. Vanha sananlaskukin sanoo että auta miestä mäessä, älä mäen alla. Kyllä olisi ollut selkään taputtelijoita ja yhteiskuvaan pyrkijöitä, jos hän olisi onnistunut, mutta ihan samalla tavoin niin voisi toimia nytkin. Ei se ole keneltäkään pois.
Jos mä lähden espanian auringon alle vetää viinaa 3vìikoksi (extreme harrastus ja striimaa livee niin toimii kans ammattina) ja ilman vakuutusta tai pelastussuunnitelmaa. Saan sit tippurin, keuhkokuumeen ja eksoottisen pöpön siinä, tuun ampparilennolla suomeen niin kyl ihan itse joudun laskun maksamaan. Siis toki pelastetaan mutta välillä joutuu vilut maksamaan itse.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä! Samaa mäkin mietin, ihan super ankeeta jengiä täällä, pakko oikeesti varmaan muuttaa takaisin jenkkeihin kun ei täällä pysty näiden aukeuttajien kanssa elää mitenkään sovussa😂😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin nolo tuo anteeksipyyntö. Aivan kuin oikeasti olisi pahoillaan, ihan tietoisestihan hän tuonne lähti!
Pyysii seuräjiltaan ja perheeltään. Eerola ja kumppanit joutuivat pakonsanelemaba pyytämään anteeksi koko maailmalta razidtiduuttaan.. Lisäksi pääministeri joutui pyytämään anteeksi Japanilta, Aasialt a koko maailmalta. IHAN TIETOISESTI NÄMÄ IRVISTELI. 🤪🤪🤪
.
Juuri näin.
Kyllä pojat se on niin että merimies on erimies!