Vuokranantajien ja kiinteistönvälittäjien kootut valheet ja peitetarinat
Perussiisti = asuntoon sisään astuessasi koet aikamatkan useita kymmeniä vuosia taaksepäin. Suurimmat reiät seinissä on kitattu umpeen ja päällemaalattu.
Muita?
Kommentit (63)
Olin katsomassa vuokra-asuntoa lähellä (välissä risteys) paikallista sairaalaa, jossa päivystyskin sijaitsi. Kysyin välittäjältä, että kun asunto on kuitenkin toisella puolen taloa suhteessa sairaalaan, että mahtavatko ambulanssien äänet häiritä, kuuluvatko ne sinne.
Välittäjä vastaa, että ei ne varmastikaan kuulu ja eiköhän ne ambulanssikuskit laita äänet pois sitten lähellä sairaalaa, etteivät turhaan häiritse alueen asukkaita.
Vierailija kirjoitti:
Rauhallinen alue = ei palveluja, huonot liikenneyhteydet. Bussi kulki viimeksi 80-luvulla.
Mitäs tässä on sitten valehtelua tai vedätystä?
Vierailija kirjoitti:
Olin katsomassa vuokra-asuntoa lähellä (välissä risteys) paikallista sairaalaa, jossa päivystyskin sijaitsi. Kysyin välittäjältä, että kun asunto on kuitenkin toisella puolen taloa suhteessa sairaalaan, että mahtavatko ambulanssien äänet häiritä, kuuluvatko ne sinne.
Välittäjä vastaa, että ei ne varmastikaan kuulu ja eiköhän ne ambulanssikuskit laita äänet pois sitten lähellä sairaalaa, etteivät turhaan häiritse alueen asukkaita.
Jep. Lapsuudenkotini sijaitsi pienessä taajamassa jossa oli paloasema. Öisinkin he huudattivat pillejä ja valot välkkyivät kun ajoivat asutusalueiden läpi vaikka tiet olivat ihan tyhjät. Talot olivat lähestulkoon tien laidassa ja näidenkin talojen piharampit olivat toisella puolella, eli kukaan ei olisi pihoista ajanut eteen.
Vierailija kirjoitti:
Hyvät näköalat = kaavamuutos mennyt läpi ja uusia kerrostaloja tulossa peittämään näkymät
AINA tarkista itse nämä kaava-asiat. Näin olen itse tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rauhallinen alue = ei palveluja, huonot liikenneyhteydet. Bussi kulki viimeksi 80-luvulla.
Sitä se kulmahousuinen autokauppiaskin ihmetteli kun ruosteen päälle maalasi
Vierailija kirjoitti:
Juuri remontoitu = ahne asuntoflippaaja on juuri teettänyt juosten kustun pintaremontin amatööreillä tai juopoilla virolaisilla ilman kuittia ja yrittää rahastaa isot pikavoitot
Mikä on tässäkin nyt valhetta? Juuri remontoitu. Eihän se tarkoita, että on hyvin remontoitu.
Lapsiystävällinen alue = kirkuminen, rääkyminen ja muu mölyäminen on jatkuvaa
Tekoäly kirjoittaa nämä tekstit välittäjille.
Lähikauppaan vain 500 metriä = se on kioskin kokoinen ylihintainen Alepa, ja kaikkiin muihin kauppoihin on monta kilometriä suunnissa, joihin eivät kuljet bussit tai sporat.
Jätin yhden muuten hyvän kämpän ottamatta tämän takia. Laskin Mapsilla, että kävely S-kauppaan, K-kauppaan tai Lidliin olisi ollut 5km kävelyreissu joka kerta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä se kulmahousuinen autokauppiaskin ihmetteli kun ruosteen päälle maalasi
Et sitten osannut vastata kysymykseen?
Vierailija kirjoitti:
Hyväkuntoinen yksiö = sisältä, ulko-ovessa oli valtava reikä kun joku huumehemmo oli yrittänyt päästä sisään varmaan perimään velkoja entiseltä asukkaalta, mutta vuokranantaja ei ollut viitsinyt vaihtaa uutta ovea edes näyttöä varten
En muuttanut. En halunnut pienen lapsen kanssa asuntoon jonka ovesta tullaan läpi etsimään jotain henkilöä joka ei siellä enää edes asu.
Kuuluuko asunnon ulko-ovi, siis ovi rappuun asunnon omistajalle vai taloyhtiölle? Mietin vastaavaa tapausta jossa eräässä ovessa ollut reikä pitkään.
Ihmeellistä ulinaa, olkaa tyytyväisiä kun on katto pään päällä. Yksikään vuokranantaja ei ole pakottanut asumaan hänen kohteessaan, vaan olette ihan itse sen valinneet, tutustuneet ehtoihin ja ympäristöönkin.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja lienee tehnyt huonot kaupat innostuksissaan ja ryhtyi siksi mustamaalaamaan välittäjiä. 😄
Niitä saakin mustamaalata.
Jos vuokranantaja asuu itse jossain kerrostalossa, niin siihen kertsiin voi varmaan jonottaa?
Vierailija kirjoitti:
Ihmeellistä ulinaa, olkaa tyytyväisiä kun on katto pään päällä. Yksikään vuokranantaja ei ole pakottanut asumaan hänen kohteessaan, vaan olette ihan itse sen valinneet, tutustuneet ehtoihin ja ympäristöönkin.
Ja siellä yksi asuntoaan tai peräti ehkä asuntojaan vuokraava. Ehkäpä mainitsemasi "ulina" johtuu siitä ettei hinta ja laatu kohtaa. Ja ennen kuin alat meuhkaamaan, voin kertoa etten ole itse asunut koskaan vuokralla.
Eniten ärsyttää ne laajakulmalla matalalta otetut kohdekuvat.
Asuntojen stailaus on iso kusetus.
Vierailija kirjoitti:
Etsin pitkäaikaista ja talossa viihtyvää vuokralaista = talo on täynnä sijoittajien kämppiä, joissa vaihtuu asukas kolme kertaa vuodessa, loput asunnot löytyvät AirBnB-palvelusta. Oikotien palvelua vilkaisemalla selviää, että talossa on ollut vuoden aikana yhtä monta muuttoa kuin talossa on asuntoja. Näitä alkaa olla nykyään Helsingissä paljon, en yhtään ihmettele että lordit yrittävät saada asukkaan pysymään edes vuoden vaatimalla määräaikaista sopparia.
Meidän rapussa on rauhallista, mitä nyt välillä alakerran naapurin lapsien ääniä kuuluu. Ehkä n. parina kolmena päivänä/kk. Vuokralaiset on, 1/3 kokonaismäärästä, 2 yksiössä ja yhdessä isossa perheasunnossa. Itse ollaan asuttu reilu 3v tässä ja ollaan syksyllä vuokralle toiseen noista yksiöistä muuttaneen pariskunnan jälkeen lyhimmän aikaa tässä rapussa asuneet. 1 perheasunto on tällä hetkellä tyhjillään, ilmerisesti omistajat odottavat parempaa aikaa myydä, kun eivöt ole vuokrralaisiakaan siihen ottaneet
Oon asunu kadulla mistä kulkee lanssit ja niihin ääniin tottuu niin ettei edes huomaa niitä, mutta jos hävittäjälentokone lentää talon ylitse niin silloin koko kämppä tärisee ja oon heränny jopa neljältä yöllä ihmettelemään sitä jyskettä ja pauhua. Että noille alueille missä hävittäjäkoneet lentelee huvikseen vaikka neljältä aamulla niin en muuttaisi mistään hinnasta. Käytännössä kaikki ne talot tuolla alueella on mulle arvottomia: Peltolammi.
Vierailija kirjoitti:
Näytöt vain sopimuksesta = asuntoa esitellään vain silloin kun tiedetään että naapurin mölyapinat ovat katkolla tai vankilassa
Tämä! 😂
Erästä omakotitaloa myytiin talvella. Taloa vastapäätä oli naapuritalon pelto, itse naapureiden talo oli pellosta kaukana. Mieheni pohti tuleekohan pellosta lannoituksesta hajuhaittaa tai traktorien ääntä aikaisin aamuisin. Välittäjä sähähti ettei tietenkään tule, näettehän te itsekin että pelto on kesannolla. Niin no miten peltoa nyt talvella viljellään ylipäätään...