Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS mielipide: "Leuka pystyyn, vaikerrus pois ja töihin"

Vierailija
12.01.2026 |

Käykääs vilkaisemassa. 

Mitä mieltä?

Kommentit (198)

Vierailija
41/198 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittaja selkeästi ilmaiseen mielipiteen, jollaista ei etenkään vasemmistovetoisella medialla ole halua kertoa. Me olemme ne suomalaiset, jotka joko nostavat tai kaatavat tämän maan. Me äänestämme väkeä eduskuntaan, me teemme päätökset. Palkasta maksetaan veroja, ei toimeentulotuesta, joten vain työtä tekemällä maksamme yhteiset menomme.

Vierailija
42/198 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Juuri näin. Jokaisen työttömän tulisi mennä töihin. Eihän se kiva ole aloittaa siivoamisesta tai varastohommista, mutta niitä johtajan pestejä voi etsiä sitten siellä ollessaankin. Töitähän oikeasti on, suomalaiset on vaan niin laiskoja että makaavat mieluummin kotona. Tuet vaan pois niin alkaa työt maistumaan ja "terveyshuolet" poistumaan.

Petteri! Lopeta jo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/198 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Periaatteessa samaa mieltä ja minusta esim.perheetön ihminen voidaan hyvin velvoittaa muutamaan työn perässä, mutta töistä pitäsi sitten saada sellaista palkkaa millä tulee toimeen. 
Itse olen huomannut, että näihin töihin, vaikka olisi perus liukuhihnaa teollisuuden tes:illä on paljon hakijoita. 

Työttömänä on tärkeää saada jalka oven väliin eikä itkeä palkasta. Itse kun olin työtön olin valmis tekemään vaikka alle 1500 e / kk tuloilla töitä kunhan pääsee töihin. Ensimmäinen palkka oli 2000 e ja samassa firmassa edelleen töissä, nyt 4500 e / kk palkka. Jos olisin hylännyt sen pienipalkkaisen työn olisin varmana vieläkin etsimässä töitä.

Vierailija
44/198 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Periaatteessa samaa mieltä ja minusta esim.perheetön ihminen voidaan hyvin velvoittaa muutamaan työn perässä, mutta töistä pitäsi sitten saada sellaista palkkaa millä tulee toimeen. 
Itse olen huomannut, että näihin töihin, vaikka olisi perus liukuhihnaa teollisuuden tes:illä on paljon hakijoita. 

Oikeastiko palkkaa pitää maksaa kulutustottumuksien eikä tuottavuuden mukaan? Maijalle maksetaan 9000 e/kk, koska hän matkustaa ja bilettää ja ostaa mielellään kalliita vaatteita, kaksi koiraakin löytyy, mutta Liisalle riittää 2000 e/kk, hän kun tulee toimeen vähemmällä.

Vierailija
45/198 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Juuri näin. Jokaisen työttömän tulisi mennä töihin. Eihän se kiva ole aloittaa siivoamisesta tai varastohommista, mutta niitä johtajan pestejä voi etsiä sitten siellä ollessaankin. Töitähän oikeasti on, suomalaiset on vaan niin laiskoja että makaavat mieluummin kotona. Tuet vaan pois niin alkaa työt maistumaan ja "terveyshuolet" poistumaan.

Todella huonosti siivoustyöhön etsitään tekijöitä, nekin usein osa-aikaa ja määrä-aikaista. Toivottavasti paremmat ajat vielä koittavat mutta enpä tiedä..

Vierailija
46/198 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HS Leuka pystyyn, vaikerrus pois ja töihin on lukijan mielipide.

Miksi lihavoit? Niinhän otsikossa sanotaan. Palstan nimi on Mielipide. Oletko yksinkertainen?

Se oli noin kirjoitettuna Hesarissa. Taidat itse olla todella yksinkertainen.

Vierailija
47/198 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ei taida tarkoittaa pelkästään 'mennä vieraalle töihin', koska työpaikkoja ei nyt kerta kaikkiaan ole tarpeeksi. Luulenpa että hän tarkoittaa yleistä otetta elämään ja tekemisen meininkiä, jotta saadaan yrityksiä, innovaatioita ja sitä myöten työtä.

Vierailija
48/198 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoittaja selkeästi ilmaiseen mielipiteen, jollaista ei etenkään vasemmistovetoisella medialla ole halua kertoa. Me olemme ne suomalaiset, jotka joko nostavat tai kaatavat tämän maan. Me äänestämme väkeä eduskuntaan, me teemme päätökset. Palkasta maksetaan veroja, ei toimeentulotuesta, joten vain työtä tekemällä maksamme yhteiset menomme.

Mielipiteellä joka on pelkkä ragebaitti ei ole oikeasti mitään arvoa tässä yhteiskunnassa.

Vierailija
49/198 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä kotonakin on muuten tosi paljon siivottavaa. Vuosien varrella on kertynyt paljon tavaraa, jota pitää käydä läpi, lajitella ja osa roudata pois. Töissä käydessä ei jaksanut pitää kotia kunnossa. Onneksi ei ole pihatöitä.

- eläkeläinen ja työtön

Vierailija
50/198 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo,menkääs töihin ja maksakaa niitä veroja enemmän.

- työttömän tervehdys 

Vierailija
51/198 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Epärehellistä huudella että töitä ei ole. Eikö muka riitä tekemistä maailmassa. Kaikki on valmista? Ei ole. Lakatkaa huutamasta että töitä ei ole. Tietenkin niitä on."

OK. Mainitsetko nyt vaikka aluksi vaikka viisi minut elättävää hommaa joita voin alkaa huomenna tehdä?

Huomennako pitää saada työsoppari? Ei se niin toimi. Odotat että on jossain valmis työpaikka sinua odottamassa. Ne ajat loppuivat 80-luvulla.

Mistä löytyy niitä epävalmiita työpaikkoja jos valmiita ei ole?

Kaikkialta. Jos pystyt perustelemaan johdolle että tuot taloon enemmän rahaa kuin mitä palkkaasi menee saat työpaikan.

Vierailija
52/198 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömänä on tärkeää saada jalka oven väliin eikä itkeä palkasta. Itse kun olin työtön olin valmis tekemään vaikka alle 1500 e / kk tuloilla töitä kunhan pääsee töihin. Ensimmäinen palkka oli 2000 e ja samassa firmassa edelleen töissä, nyt 4500 e / kk palkka. Jos olisin hylännyt sen pienipalkkaisen työn olisin varmana vieläkin etsimässä töitä.

2000 ei ole pieni palkka, mutta 1000-1500 e on pieni palkka.

Vierailija
53/198 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen vitutus-, bailaus-, ja laiskottelusaikkuja harrastava pitäisi irtosanoa välittömästi ja ottaa tilalle motivoitunut työtön.

Vitutussaikku on niin järkyttävän idioottimainen konsepti, etten toista tiedä. Siis saa palkkaa vaikka on työkykyinen muttei tee töitä. Ei jumalauta!

Kuulostaa ihan provotehtaan keksimältä. Näiden ideologisten työnvihaajien ja vastaavan anarkopoppoon. Halutaan tuottaa mahdollisimman paljon ärsytystä tälläisellä.

Siitä samaa mieltä että jos työtään ei arvosta mitä siellä kiukuttelemaan. Ulos vaan.

Vierailija
54/198 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielipiteellä joka on pelkkä ragebaitti ei ole oikeasti mitään arvoa tässä yhteiskunnassa.

Hesarissa yksi kommentoija päätteli, että kirjoitus on sarkasmia. Ehkä onkin.

Vierailija
55/198 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi perheettömän ihmisen tulee jättää koko elämänsä ja muuttaa työn perässä? Hänellä on aivan sama oikeus asua siellä missä huvittaa kuin maapallontuhoajillakin, eli vastuuttomilla spegunroiskijoilla. 

Vierailija
56/198 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelmanahan on se, että tuo mielipide perustuu faktoihin. Jos emme tee töitä, ei maailmamme (se oma kupla) muutu paremmaksi. Vasemmisto on opettanut meille, että laiskottelu on arvokasta, mutta valitettavasti se unohti kertoa, että maata ei rakenneta laiskottelemalla yhtään nykyistä paremmaksi. Kenellekään.

Vierailija
57/198 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Huomennako pitää saada työsoppari? Ei se niin toimi. Odotat että on jossain valmis työpaikka sinua odottamassa. Ne ajat loppuivat 80-luvulla."

Väitit että töitä kyllä on. Kerro nyt missä ne ovat.

Vierailija
58/198 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeastiko palkkaa pitää maksaa kulutustottumuksien eikä tuottavuuden mukaan? Maijalle maksetaan 9000 e/kk, koska hän matkustaa ja bilettää ja ostaa mielellään kalliita vaatteita, kaksi koiraakin löytyy, mutta Liisalle riittää 2000 e/kk, hän kun tulee toimeen vähemmällä.

Ei, mutta oikea palkka olisi varmaan näiden marttojen tms. tekeminen viitebudjettin lisäksi vähintään 500 euroa. 
Vai miksi sinä käyt töissä? Ihan puhtaasta työn ilosta? Sillä palkalla minäkin voin ns. palkata sinut kotiini järjestelijäksi. 

Vierailija
59/198 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näiden vituttajien takia sairauslomia on paikoin kiristetty. Ymmärtäähän tuon. Hyvin moni menee puolikuntoisena työhön tunnollisuuttaan, minäkin, kun tiedän hoitavani homman. Sitten on ne alat joissa on parempi potea (moni asiakastyö).

Vierailija
60/198 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen vitutus-, bailaus-, ja laiskottelusaikkuja harrastava pitäisi irtosanoa välittömästi ja ottaa tilalle motivoitunut työtön.

Vitutussaikku on niin järkyttävän idioottimainen konsepti, etten toista tiedä. Siis saa palkkaa vaikka on työkykyinen muttei tee töitä. Ei jumalauta!

Tällaista tapahtuu lähinnä kokoomuspersujen fantasioissa. 30 vuotta työuraa takana, enkä muista yhtään tuollaista saikuttajaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän