Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Shampoosuositus kuiville hiuksille, kerron omani kertokaa muutkin mitä tykkäätte käyttää!

Vierailija
12.01.2026 |

Tämä on hyvä https://www.sokos.fi/tuote/100206805/cutrin-bio-shampoo-kuivalle-hiuspo… ainoa huono puoli on mielestäni suht vahva "miesmäinen" tuoksu mutta se ei onneksi jää hiukseen. Ostin alunperin rauhoittamaan kuivaa ja kutiavaa päänahkaa (auttoi), mutta itse hiuskin on tosi kosteutettu. Ei myöskään tee tukkaa veltoksi joka on mulla monesti ongelmana. Käytin tätä monta kuukautta kun ostin alennusmyynnistä jättipullon, nyt se loppui ja olen käyttänyt muuta shampoota ja tukka alkaa taas tuntua sellaiselta karkealta ja kuivalta. Ei kai se auta kuin ostaa taas tuota samaa. 

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

^

Vierailija
2/7 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, varmasti ok tuote. Katselin ainesosat läpi ja mitään muuta ihmeellistä ei tuossakaan ole kuin että sulfaattia on, mutta sitä on selvästikin laitettu sen verran vähän ettei kuivata liikaa. Muuta salaisuutta näissä ei ole. Pelataan sulfaatin ja silikonin (jos sitä on) määrillä lähinnä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun suositus on, että ihan sama mitä shampoota käyttää, kunhan ottaa kerran tai kaksi viikossa kunnon hiusnaamion käyttöönsä ja todellakin laittaa sitä kerralla paljon ja antaa vaikuttaa kauan. Tietysti silikoniton jota voi hieroa myös päänahkaan. 

Tämä toimii minulla, hiuslaatu on paksu kihara.

Vierailija
4/7 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kuivuu päänahka mutta tämä auttaa myös kuiviin hiuksiin samalla eli latvoissa tulos näkyy. Hieron perusrasvaa päänahkaan ja annan vaikuttaa. Siis ihan rasvaa, ei kosteusvoidetta. Paras naamio hiuksille.

Vierailija
5/7 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on suomalainen, eli hyvin liukas, hento ja helposti kuivuva hiuslaatu, low porosity. Kävin läpi huiman määrän shampoita, ja moni muuttui pidemmällä käytöllä epäsopivaksi.

Tällä hetkellä paras on Define moroccan argan oil -sarja. Arganöljy on yksi niistä, jotka sopii paremmin low porositylle, esim kookosöljy on aivan liian rasvainen. Pesun jälkeen laitan xz:n tehoseerumia ja Luxoilin öljyä. Parin viikon välein syväpuhdistava shampoo, koska öljy tekee pikkuhiljaa läpitunkemattoman kalvon eikä kosteus pääse siitä läpi.

Vierailija
6/7 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kuivuu päänahka mutta tämä auttaa myös kuiviin hiuksiin samalla eli latvoissa tulos näkyy. Hieron perusrasvaa päänahkaan ja annan vaikuttaa. Siis ihan rasvaa, ei kosteusvoidetta. Paras naamio hiuksille.

Mitä on perusrasva joka ei ole kosteusvoidetta? Sianihraa? 

Vierailija
7/7 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin kokeeksi Saaren taikan Curl care-shampoota ja hoitoainetta ja en ymmärrä miten hiukset on nyt näin pehmeät. Mulla ikuisuuden ollut kuivat, karheat ja pörröiset hiukset vaikka olen testannut kymmeniä shampoita, mm. useita kampaamojen tuotteita. Nyt tämä toimii.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kolme