Kuinka kauan pitäisitte asuntoa myynnissä?
Olen yrittänyt myydä asunnon omakustannushintaan eli ilman tappiota ja ilman voittoa. Hintapyyntö on ollut jo valmiiksi merkittävästi halvempi kuin aiempina vuosina eli asuntojen hintojen aleneminen on otettu huomioon.
Tällä maltillisella hintapyynnöllä on tullut vastaan aivan uskomattoman törkeitä ostajakandidaatteja. Ovat ensin haukkuneet asunnon ja sitten tarjonneet -30%. Tänään yksi kävi katsomassa, sanoi olevansa asuntoflippaaja ja tarjosi -40%. Haloo.
Minulla ei ole pakko myydä ja nyt mietin, että pitäisikö vaan ottaa se pois myynnistä ja asua siinä jatkossakin itse. Liikkeellä ei tunnu olevan yhtään normaaleita asunnonostajia kuten aina ennen on ollut. Olen omistanut asuntoja 40 vuotta jo ja en ole koskaan nähnyt tällaista.
Kommentit (48)
Kaikille käy tässä kuten 2008 Lehman Brothersien aikaan; kaikki luulevat saavansa omansa pois jos nyt joskus joutuisi asunnon myymään.
No, luottoluokittajathan osaltaan tämän myös aiheuttivat. Siksi niihin keskisuomen taloihin ei tällä hetkellä saa edes lainaa (ja jotkut vielä ihmettelevät, että miksi ei saa?) siinäs ihmettelevät.
Kun loputkin heräävät tähän, niin saattaa tulla kiire maksella asuntolainat pois, ettei pankki ala kyselemään luottojesi perään. "Onkohan tämä teidän asuntonne näiden lainojenne arvoinen, tehtäisiin nyt uusi tarkistus"
Vierailija kirjoitti:
Kaikille käy tässä kuten 2008 Lehman Brothersien aikaan; kaikki luulevat saavansa omansa pois jos nyt joskus joutuisi asunnon myymään.
No, luottoluokittajathan osaltaan tämän myös aiheuttivat. Siksi niihin keskisuomen taloihin ei tällä hetkellä saa edes lainaa (ja jotkut vielä ihmettelevät, että miksi ei saa?) siinäs ihmettelevät.
Kun loputkin heräävät tähän, niin saattaa tulla kiire maksella asuntolainat pois, ettei pankki ala kyselemään luottojesi perään. "Onkohan tämä teidän asuntonne näiden lainojenne arvoinen, tehtäisiin nyt uusi tarkistus"
-
Mihinköhän perustat noin överin väitteesi? Rommaajia on ollut aina. Minun asuntoni on ostettu 15 vuotta sitten täysin normaalilla hinnalla, eikä siitä ole mitään lainaa jäljellä. Ei ole pakko myydä, voin asua siinä itsekin. Yritä siis erottaa toisistaan scifi-tason fantasiasi ja todellisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Porvoossa ei kauppa käy nyt.
-
En tiedä miksi otit Porvoon tähän. Kuvasin tilanteen niin tunnistettavasti, että ainakin välittäjä saattaa minut siitä tunnistaa.
Ap
Jos olet 40 vuotta tätä tehnyt, niin luulisi olevan kokemusta asiasta, minkä kuvasit.
-
Kuten kirjoitin, niin koskaan ennen ei ole ollut tällaista tilannetta. Nykyiset asuntomarkkinat ovat täysin poikkeukselliset Suomessa.
Ap
90-luvullakin hoettiin sitä,ettei koskaan enää asuntojen hinnat nousisi kolminkertaisiksi,ne jotka muistavat,niin tietävät miten kävi,aika on tässäkin se viisaus.Aina se jossakin on asuttava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Porvoossa ei kauppa käy nyt.
-
En tiedä miksi otit Porvoon tähän. Kuvasin tilanteen niin tunnistettavasti, että ainakin välittäjä saattaa minut siitä tunnistaa.
Ap
Jos olet 40 vuotta tätä tehnyt, niin luulisi olevan kokemusta asiasta, minkä kuvasit.
-
Kuten kirjoitin, niin koskaan ennen ei ole ollut tällaista tilannetta. Nykyiset asuntomarkkinat ovat täysin poikkeukselliset Suomessa.
Ap
90-luvullakin hoettiin sitä,ettei koskaan enää asuntojen hinnat nousisi kolminkertaisiksi,ne jotka muistavat,niin tietävät miten kävi,aika on tässäkin se viisaus.Aina se jossakin on asuttava.
-
Joillain menee varmaan koko elämä rommausta odotellessa.
Yksi nelihenkinen perhe, joka teki törkeän tarjouksen, asuu kaksiossa. Tein todella hyvän vastatarjouksen, mutta periaatteesta eivät suostuneet korottamaan omaansa. Lopputulos, he asuvat edelleen siinä kaksiossa. Ehkä se menee kouluikäisten lasten lapsuus niinkin, mutta vähän sääli. Tämä minun asuntoni tällä hetkellä sitä paitsi koko alueen halvimman hintapyynnön asunto, jos etsivät halvempaa, joutuvat muuttamaan melko paljon pidemmälle lastensa koulusta. Mutta se tinkimisen periaate...
"Joillain menee varmaan koko elämä rommausta odotellessa.
Yksi nelihenkinen perhe, joka teki törkeän tarjouksen, asuu kaksiossa. Tein todella hyvän vastatarjouksen, mutta periaatteesta eivät suostuneet korottamaan omaansa. Lopputulos, he asuvat edelleen siinä kaksiossa. Ehkä se menee kouluikäisten lasten lapsuus niinkin, mutta vähän sääli. Tämä minun asuntoni tällä hetkellä sitä paitsi koko alueen halvimman hintapyynnön asunto, jos etsivät halvempaa, joutuvat muuttamaan melko paljon pidemmälle lastensa koulusta. Mutta se tinkimisen periaate... "
Mitä sinulle kuuluu, miten muut haluavat asua. Jos ei sopua synny hinnasta, niin kauppoja ei synny. Myyjä ei voi pakottaa ostajaa ostamaan tietyllä hinnalla eikä ostaja voi pakottaa myyjää myymään tietyllä hinnalla, kun puhutaan normaalista vapaarahotteisesta asuntokaupasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-
Mihinköhän perustat noin överin väitteesi? Rommaajia on ollut aina. Minun asuntoni on ostettu 15 vuotta sitten täysin normaalilla hinnalla, eikä siitä ole mitään lainaa jäljellä. Ei ole pakko myydä, voin asua siinä itsekin. Yritä siis erottaa toisistaan scifi-tason fantasiasi ja
Perustuu siihen, että sinunkin asuntosi hinta ei ole enää sama, mitä se joskus on ollut.
Hyvä jos olet sen maksanut eikä velkaa enää ole.
Et kuitenkaan saa enää samalla tavalla velkaa pankilta, jos esität asuntosi siihen velan pantiksi.
Asuntojen hinnat laskevat, se on fakta.
oma asunto ollut tyhjillään myynnissä 9 ja puoli vuotta.ei ainuttakaan tarjousta.hinta kohdillaan.ale hintaan ei myydä kuitenkaan.