Miksei työttömät perusta yrityksiä
Odottavat vaan, että joku toinen tekee niin ja menee sinne hyvinpalkattuun ja helpoon työhön.
Yrittäjä.
Kommentit (276)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käsitä tätä työttömien pilkkaamista, ihan kuin työttömyys olisi aina työttömän oma syy. Ei ole. Ihan kun työttömiä syytetään siitä ettei Suomen talous nouse ja työttömät ovat laiskoja sen vuoksi ettei perusta yrityksiä. eikä se ole edes kannattavaa perustaa yritystä liian kilpailulle toimialalle. Pitäisi olla jotain innovatiivistä josta saisi edes työtuloa.
Työttömän pitäisi siis perustaa yritys vain sen vuoksi että on työttömänä? Sillä ei ole väliä saako siitä ansiotuloa vai ei, alv syö niin paljon kannattavuutta, että monet opettelevat tekemään asioita itse.
Suomen talous ei tule kasvamaan kymmeniin vuosiin eikä työtä tule olemaan tarjolla. Tukia joudutaan nyt leikkaamaan EU ohjauksessa.
Luulisi että keskiverto älyllä varustettu työtön tiedostaa tämän ja joko kouluttautuu työllistävälle alall
Mene kouluun, typerä kakara.
Vierailija kirjoitti:
"1. Sairaus ja terveys menot
Väärin
Terveydenhoidon menot ovat erikseen. Ne ovat 25 miljardia euroa. Ne eivät sisälly 90 miljardin euron sosiaalitukiin."
Et sitten linkin taulukosta osannut katsoa, että ne juurikin sisältyy tuohon 90 miljardiin.
Katso itse. Sairauteen ja terveyteen kuuluvat Kelan maksamat sosiaalikulut lääke-/matkakorvaukset, sairauspäiväraha, osasairauspäiväraha, kuntoutustuki ym. Terveydenhoito ei kuulu sosiaalitukiin.
Moni pitkäaikais työtön tai työtön ei ole edes töissä käynyt ollenkaan tai ei tarpeeksi että edes perus omia rahahommia osaisivat kunnolla hoitaa. Vielä vähemmän yrityksen raha asioita. Monella työttömällä ei koulutis tai järki eses riitä oppimaan edes niin hyvin että yrittäjyyteen kykenisi. Kaikki ei opi samallalailla niinkuin yrittäjät jotka on onnistuneet ja se on ihan sama kuinka paljon siitä ihmiset tai yrittäjät sanoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käsitä tätä työttömien pilkkaamista, ihan kuin työttömyys olisi aina työttömän oma syy. Ei ole. Ihan kun työttömiä syytetään siitä ettei Suomen talous nouse ja työttömät ovat laiskoja sen vuoksi ettei perusta yrityksiä. eikä se ole edes kannattavaa perustaa yritystä liian kilpailulle toimialalle. Pitäisi olla jotain innovatiivistä josta saisi edes työtuloa.
Työttömän pitäisi siis perustaa yritys vain sen vuoksi että on työttömänä? Sillä ei ole väliä saako siitä ansiotuloa vai ei, alv syö niin paljon kannattavuutta, että monet opettelevat tekemään asioita itse.
Suomen talous ei tule kasvamaan kymmeniin vuosiin eikä työtä tule olemaan tarjolla. Tukia joudutaan nyt leikkaamaan EU ohjauksessa.
Luulisi että keskiverto älyllä varustettu työtön tiedostaa tämän ja joko kouluttautuu työllistävälle alall
Työttömiksi laskettavien joukko on hyvin kirjava.
On paljon iäkkäitä ja sairaita, joita roikotetaan työnhakijoina, täysin turhaan, ilman mitään toivoa tulevasta tai työllistymisestä.
Sitten ovat ne, joilla ei ole kielitaitoa tai osaamista ulkomaille.
Kouluttautuminenkaan ei ole mikään sormilla napsauteltava asia.
Yrittäjäksi ei niin vaan aleta. On monia kriteerejä, mitkä joutuu täyttämään.
Miksi konkurssiaalto sitten koettelee, jos hommiin vaan ryhdytään ja menestytään, tuosta noin vaan?
Ja ei se mitään toimeentuloa yrittäjänä ole, jos tulos on +-0, ja käteen ei jää mitään. Monet sinnittelee näin, maha kurnien. Pikavippejä ja lainaa sieltä mistä saa, vanhempien jääkaapilla.
Kun kauppa ei vaan käy, eli juuri nythän toitotetaan, ettei suomalaiset kuluta. Miten siis yrität myydäkään mitään? Putiikin ovi ei käy. Isot marketit syövät pienemmät.
Vierailija kirjoitti:
Moni pitkäaikais työtön tai työtön ei ole edes töissä käynyt ollenkaan tai ei tarpeeksi että edes perus omia rahahommia osaisivat kunnolla hoitaa. Vielä vähemmän yrityksen raha asioita. Monella työttömällä ei koulutis tai järki eses riitä oppimaan edes niin hyvin että yrittäjyyteen kykenisi. Kaikki ei opi samallalailla niinkuin yrittäjät jotka on onnistuneet ja se on ihan sama kuinka paljon siitä ihmiset tai yrittäjät sanoo.
Sosialismi ja luokkaviha on monelle este yrittää itse. He mieluummin elävät köyhinä sosialisteina valtion elätteinä.
Aina tätä samaa "mene töihin" tai "perusta yritys". Hohhoijaa. Kaikista nyt vaan ei ole huippukirurgeiksi (heillä varaa valita työpaikoista) tai ei sattumoisin ole osaamista esimerkiksi parturi-kampaajan työhön siinä mielessä, että voisi perustaa oman kampaamon tai edes mennä vuokratuolille.
No millekäs alalle nyt kannattaa tällä hetkellä alkaa yrittäjäksi? :D Nämä "Mene töihin tai ala yrittämään" -tyypit voisivat vastata.
Porvareilla marssijärjestys menee niin että ensin yritetään itse. Jos siihen ei ole kykyä ryhdytään virkamieheksi. Jos sekään ei onnistu niin sitten palkolliseksi ja rengiksi. Työttömyys on ehdoton nou-nou koska se vetää ihmisen loisimisen syvään suohon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"1. Sairaus ja terveys menot
Väärin
Terveydenhoidon menot ovat erikseen. Ne ovat 25 miljardia euroa. Ne eivät sisälly 90 miljardin euron sosiaalitukiin."
Et sitten linkin taulukosta osannut katsoa, että ne juurikin sisältyy tuohon 90 miljardiin.
Katso itse. Sairauteen ja terveyteen kuuluvat Kelan maksamat sosiaalikulut lääke-/matkakorvaukset, sairauspäiväraha, osasairauspäiväraha, kuntoutustuki ym. Terveydenhoito ei kuulu sosiaalitukiin.
Siis nillität ettei lääke-/matkakorvaukset, sairauspäiväraha, osasairauspäiväraha, kuntoutustuki ym. kulut ole sairaus ja terveys menoja... koska edellisten lisäksi maksetaan terveydenhoitokuluja.
Vierailija kirjoitti:
No millekäs alalle nyt kannattaa tällä hetkellä alkaa yrittäjäksi? :D Nämä "Mene töihin tai ala yrittämään" -tyypit voisivat vastata.
Olen täysin samaa mieltä he voisivat vastata. Ja kerta osaamusta riittää niin samantien opettaa vielä työttömille miten se homma toimii.
Vierailija kirjoitti:
Heistä todennäköisesti yksikään ei ole yrittäjä. Ovat ylimielisiä duunareita, joilla sattuu VIELÄ olemaan se työpaikka, jonne kukonpierun aikaan aamulla ähkäisee. Tilanne voi olla vuoden päästä jo eri.
Vierailija kirjoitti:
Miki Kuusi tienasi Woltilla satoja miljoonia. Ota vaikka esimerkkiä hänestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohhoh. Kukapa ei haluaisi miljonääriksi? Eikö sinunkin kannattaisi?
Vierailija kirjoitti:
Hyvin näyttää yrittäjillä menevän.
Sosialistien kannattaa nyt perustaa itselleen niitä kolhooseja ettei tarvitse kotona istua ja odottaa että porvari tarjoaa työtä jota ei ole tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen jo. Elän pääomatuloilla kuten moni muukin suomalainen. Ei tarvitse kysellä työpaikkojen perään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen jo. Elän pääomatuloilla kuten moni muukin suomalainen. Ei tarvitse kysellä työpaikkojen perään.
Sosialistit varmasti jotenkin tuhoavat sinunkin bisnekset niin pääset valtion elätiksi jakamaan rahat köyhien ja ulkomaalaisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei osta mun taidetta
Tekisit sellaista jolla on kysyntää. Tutki, kartoita markkinoita, kehitä tuotteet asiakkaiden toiveita ja tarpeita vastaavaksi. Näin ne muutkin yrittäjät joutuu tekee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi j u m a l a u t a.
:D
Tajuatko itsekään miten älyvapaa tuo sun viimeinen kappale on?
MIKÄ ON SE TYÖLLISTÄVÄ ALA MIHIN KAIKKIEN TYÖTTÖMIEN TULISI KOULUTTAUTUA JA MISTÄ RAHOITUS OPISKELUUN?
VASTAA.
Sit näissä missä ei tartte olla timanttista ideaa, pitää olla vahva kokemus ja hyvät verkostot, että on järkeä yrittää kilpaillulla markkinalla, esim sähköasennus, putkiasennus, remppa...