Jos siirrän 18v lapselleni, joka asuu samassa kodissa kanssani, 80e
Kommentit (32)
Miten 18-vuotias saa tpimeentulotukea? Onko hän jättänyt toisen asteen opintonsa kesken?
Tottakai kela katsoo tuloksi sen.
Miksi ihmeessä kotona asuva 18-vuotias saa toimeentulotukea 😳
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahana, lahjakorttina, käyttää sinun pankkikorttia ostoihin.
Pankki kuolettaa kortin, jos tulee ilmi.
Mun teini osaa verkko-ostoihin näpyttää mobilepayhyn mun puhelinnumeron ja mä sitten hyväksyn sen omalla puhelimella. Tai ojentaa mulle läppärin ja mä kirjoittelen korttinumroni ja hyväksyn maksun pankissani.
Katsoo. Minkå takia et anna rahoja käteen?
Mä aikoinaan järkeilin, että voin laittaa rahaa, että lapsi piipahtaa kaupassa ja tuo tavarat kotiin. Viitteellä "ruokaa" tai ruokakauppa tms.
Menetti seuraavan kuukauden kelarahat. Joten siitä lähtien antanut käteisellä.
Vierailija kirjoitti:
Rahana, lahjakorttina, käyttää sinun pankkikorttia ostoihin.
Pankkikortti on henkilökohtainen, sitä ei saa luovuttaa muille.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä kotona asuva 18-vuotias saa toimeentulotukea 😳
Miksi ei voisi saada? Tulojen perusteellahan se lasketaan. Ja jos vaikka muukin perhe saa tukea, niin silloin vaan 18-v saa oman osuutensa omalla tukipäätöksellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö olisi helpompi vaan antaa sille 80 euron seteli? Vai pelkääkö lapsi että hän leimautuu mummoksi jos maksaa kaupassa käteisellä?
Aika usein lapsi on muualla, kun sen rahan tarvitsee. Itse koen helpommaksi laittaa tilille. Tuohon laittaisin viestiksi. Laina äidiltä. Ehkä sossu ei näe sitä tulona. Ja nythän se 50€ "suojaosuus" poistuu ja kaikki talletukset eurosta alkaen katsotaan tuloksi.
Ensinnäkään sossu ei noita enää nykyisin edes käsittele, ja toiseksi nuo katsotaan ihan kaavamaisesti. Ei kannata luottaa mihinkään " ehkä ei katsota tuloksi", vaan raha kannattaa antaa toisella tavalla.
Poliisit ryntää rynnäkkörevolverit kädessä teille, jos edes tollaista menet tekemään.
T.Ajajanasia
Ei kai sun kotona asuva lapsi mitään tt-tukea saa.
Toisen pankkikortin käyttäminen on maksuvälinepetos. Älkää siihen kannustako. Maksa puolestaan laskuja tai anna lahjakortti ruokakauppaan.