Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksei hoitajarobotteja ole jo enempää?

Vierailija
11.01.2026 |

Nykytekniikalla esim. koti- ja lähihoitajien apuna voisi jo hyvin olla robotti, joka tekee raskaat työt. Pystytäänhän tehtaissakin jo tekemään sangen pikkutarkkoja kokoonpanoja robotin avulla.  

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä kiinnostaa sellaisia kehittää?

Vierailija
2/27 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eiköhän joku huomaa tässä bisneksen. Minä olen koneinsinööri (oikeasti siis) ja mieheni it-alan insinööri, jos olisimme nuorempia eikä olisi töitä, varmaan alkaisimme miettiä, mutta nyt molemmilla on mieleiset työpaikata ja eläkeikä lähentyy. Ehkä alamme itse kehittää itsemme hoitoon sellaista, prototyyppiä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eiköhän joku huomaa tässä bisneksen. Minä olen koneinsinööri (oikeasti siis) ja mieheni it-alan insinööri, jos olisimme nuorempia eikä olisi töitä, varmaan alkaisimme miettiä, mutta nyt molemmilla on mieleiset työpaikata ja eläkeikä lähentyy. Ehkä alamme itse kehittää itsemme hoitoon sellaista, prototyyppiä. 

Ei hoitoala on mikään hyvä bisnes. Kukaan ei halua siihen laittaa rahojaan.

Vierailija
4/27 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä pikkurobotteja on jo ja vanhukset seuraa niitä mutta tällä hetkellä ehkä viihdyttämään niitä,jotka ovat vielä virkeitä. Hoitajaksi niistä ei ole. Kyllä ihminen kaipaa toisen ihmisen  kosketusta vielä viimeisillä metreillä. 

Vierailija
5/27 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tiskaamaan ja siivoomaan.

Vierailija
6/27 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: