Naapuri valitti taas "metelistä", koska meillä oli kavereita kylässä
Mun mielestä kukaan ei voi vaatia täydellistä hiljaisuutta viikonloppuisin vaan on ihan normaalia, että ihmiset järjestävät illanistujaisia kerrostalossakin. Ei soitettu edes musiikkia tms. ja lähdettiin baariin puoli kahdelta.
Kommentit (154)
Mä sain kerran heippalapun joltain naapurilta, et mukamas möykkään kovaa koko illan, vaikka olin kerennyt olemaan kotonani tunnin (kaverin kanssa tulin miulle) kun se lappu tuli postiluukusta. Että kyllä ihmisillä on liioittelun ja jopa valehtelun makua noissa valituksissaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä sain kerran heippalapun joltain naapurilta, et mukamas möykkään kovaa koko illan, vaikka olin kerennyt olemaan kotonani tunnin (kaverin kanssa tulin miulle) kun se lappu tuli postiluukusta. Että kyllä ihmisillä on liioittelun ja jopa valehtelun makua noissa valituksissaan.
Kuinka monta iltaa olit jo tuota harrastanut? Tai "kuunnellut" musiikkia? Moni on hämmästyttävän sokea omalle meluamiselleen ja sille miten se kuuluu naapuriin asti.
Vierailija kirjoitti:
Yörauha on kello 22-07 ja sitä on noudatettava. Puhua saa, mutta äänekäs musiikki ja huutaminen on kielletty. Poikkeuksena on uudenvuoden aatto, vappu ja juhannus.
Ja kannattaa huomioida, että kännisten "puhuminen" on lähinnä huutamista.
Noi heippalaput on ihan typeriä ja lapsellisia loppupeleissä. Käykää sanomassa mieluummin suoraan asukkaalle, mikä on. Tai jos ei ole mahdollista, niin soittakaa poliisit/tehkää ilmoitus asuntoyhtiölle oikeasti häiritsevästä elämästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monta iltaa olit jo tuota harrastanut? Tai "kuunnellut" musiikkia? Moni on hämmästyttävän sokea omalle meluamiselleen ja sille miten se kuuluu naapuriin asti.
Ja kyse oli tuosta yhdestä illasta. Kuten kerroin tuossa et olisin mukamas möykännyt koko illan, vaikka olin kerennyt olemaan kaverin kanssa tunnin minulla, ja katsoimme tv:tä ja söimme samalla siinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on ongelma? Kerrostalossa on selkeät säännöt. Soittaisin joka kerta poliisit, kun melutaso häiritsee yöaikana. Häätö tulee ja sitten olet jonkun muun ongelma. Mä en kuuntelis toistuvaa häiriköintiä, kerta menis ehkä jos ei aamuherätystä juuri silloin. Idi ootti olet jos et tätä ymmärrä.
Poliiseille soitetaan vain hätätilanteissa, jos henkesi on uhattuna. Älä tuhlaa poliisien vähäisiä resursseja tiukkapipoisuutesi takia.
Ei ole kansalaisten vika, että ministerit tykkäävät säästää poliiseista, terveydenhuollosta ja koulutuksesta.
Kyllä sille poliisille soitetaan joka kerta, kun tuntuu tarvetta olevan. Itse soitin naapurin piridiilerille poliisit useaan kertaan, sekä tein valituksia isännöitsijälle ja simsalabim, ää liö katosi taloyhtiöstä
Eikös suuri osa baareista mene kiinni 01:30?
Ap:n aloitus on hyvä esimerkki taas siitä, että miksi olen ihan helvetin kyllästynyt asumaan taloyhtiössä. Kun hiljaisuusaikakaan ei enää takaa hiljaisuutta, vaan pitäisi kuunnella yölläkin möykkää.
Vierailija kirjoitti:
Noi heippalaput on ihan typeriä ja lapsellisia loppupeleissä. Käykää sanomassa mieluummin suoraan asukkaalle, mikä on. Tai jos ei ole mahdollista, niin soittakaa poliisit/tehkää ilmoitus asuntoyhtiölle oikeasti häiritsevästä elämästä.
Tuollaiset laput ovat todella säälittäviä, ja kertovat aika paljon niiden jättäjästä. Mikäli ei ole munaa soittaa sitä ovikelloa, ja sanoa asiaansa, niin lappujen jättämisellä ei ainakaan ole toivottua lopputulosta. Pahinta on se, että mikäli rapussa on ilmoitustaulu, kun tämä taulu täyttyy näistä lapuista. Nähtävästi ihmiset eivät enää osaa/halua puhua toisilleen, vaan kaikki pitää tapahtua anonyymisti ja yleensä vielä vittuilemalla.
Vierailija kirjoitti:
Eikös suuri osa baareista mene kiinni 01:30?
No ei todellakaan. Ehkä jotkut perus kaljakuppilat menevät, mutta isommat baarit/yökerhot ovat auki sinne 03:00-04:00 asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollaiset laput ovat todella säälittäviä, ja kertovat aika paljon niiden jättäjästä. Mikäli ei ole munaa soittaa sitä ovikelloa, ja sanoa asiaansa, niin lappujen jättämisellä ei ainakaan ole toivottua lopputulosta. Pahinta on se, että mikäli rapussa on ilmoitustaulu, kun tämä taulu täyttyy näistä lapuista. Nähtävästi ihmiset eivät enää osaa/halua puhua toisilleen, vaan kaikki pitää tapahtua anonyymisti ja yleensä vielä vittuilemalla.
Muiden häiriköinti on sitä vittuilua, ei siitä huomauttaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muiden häiriköinti on sitä vittuilua, ei siitä huomauttaminen.
Ei ne laput sitä häiriköintiä lopeta. Parempi lopputulos yleensä tulee, kun soittaa sitä ovikelloa ja esittää asiansa. Nimettömät heippalaput ovat todellinen syöpä.
Vierailija kirjoitti:
Äänen lähdettä on tosi vaikea paikallistaa. Siksi mä en ainakaan alkaisi jakelemaan mitään heippalappuja, kun ne menevät helposti väärään osoitteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äänen lähdettä on tosi vaikea paikallistaa. Siksi mä en ainakaan alkaisi jakelemaan mitään heippalappuja, kun ne menevät helposti väärään osoitteeseen.
Six rappukäytävän ilmotustaulu onkin niille paras paikka. Ne ottaa huomautuksezta vaarin ketkä kokee asian kohdistuvan itseensä.
Jos kerta on pokkaa heippalappuja laittaa postiluukusta, niin pitäisi olla myös pokkaa kohdata kasvotusten ja avata suunsa..
Minulla kerran tuli uusi naapuri oven taakse huutamaan päin näköä, että hiljennä se itkevä vauva jo!! Oon saanut kuunnella sitä itkua jo tunnin!! Kun äkäisesti vastasin, että nyt olette erehtyneet asunnosta, minulla ei ole vauvaa, ja toisekseen teillä ei ole mitään oikeutta tulla oven taakse huutamaan, ja häiritsemään turhaan. Ja vauvat itkee paljonkin, sille ei voi aina mitään, vauva voi olla kipeä, että sitä itkee. Että ette voi kieltää vauvaa itkemästä, se kuuluu elämän ääniin. Kylläpä meni naapuri vaivautuneeksi, mumisi vain sori, ja lähti kotiinsa. Ei naapuri yhtään sitten osannut paikallistaa ääntä, kun rappukäytävällä kumminkin kulki, jos ette ole varmoja äänen sijainnista, niin älkää vaan mutu tuntumalta menkö johonkin ovikelloa soittamaan, ja esittämään varmana, että sieltä se ääni tulee. Antakaa sitten mielummin olla kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Klo 22 jälkeen metelöivälle porukalle soitan jeparit.
Ja mä soitan sulle, kun katsot telkkaria liian lujaa.
Meidän yläkerran asukkaan ilme oli maksamisen arvoinen, kun hänelle käytiin kertomassa, että taloyhtiö ihan oikeasti ottaa asunnon haltuunsa. Tätä edelsi pitkä prosessi ja paljon meteliä, mutta niin vain lain henki ja kirjain pantiin täytäntöön.