Voinko kieltää isää tulemasta synnytykseen?
Haluaisin ottaa tuekseni parhaan ystäväni, mutta isä ja hänen sukunsa vaativat isän mukanaoloa.
Ajatus isästä mukana on minusta ikävä, sillä puoliso on ollut melko vaativa koko raskausaikani (hän on kritisoinut liian vähäistä liikkumistani, syömistäni ja valitustani raskausoireista). Lisäksi hän on vitsaillut kavereilleen raskaudesta ja synnytyksestä, mikä on loukannut minua, vaikkei hän ole tarkoittanut pahaa.
Rakastan miestäni ja hän minua. Hän on äärimmäisen rakastava ja huolehtiva puoliso ja odottaa vauvaa kovasti.
Ajatus siitä, että haavoittuvimmat ja kauneimmat hetkeni tulevat hänen katseensa tai kritiikkinsä alle (vitseistä puhumattakaan), tuntuu todella pahalta. Olenko kauhea ihminen, jos otan mieluummin ystäväni mukaan?
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Tsemppiä, mieti ensisijaisesti vain omaa parastasi ja mies voi vaikka rukoilla jumalaa synnytyksen ajan että vauva ja sinä selviätte hengissä. Näin vähän vastaavaa kokeneena suosittelen myös miettimään, kannattaako itse jäädä tuollaisen miehen tai tämän suvun kynsiin. Kuulostaa nimittäin todella pahalta
Itseäänhän siinä on mietitty kun on tiineytynyt. Ei ole mitään itsekkäämpää kuin lisääntyminen. Lapsiraukka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisten ystävyyden tuntien.
Tottakai "ystäväväsi" haluaa tulla mukaan nauttimaan mahdollisesta draamasta. Mikäli se olisi oikea ystävä se sanoisi, että ei kuulu mulle, mutta miehesi kuuluu mukaan, jos haluat siitä isän lapsellesi.
Vastauksen siihen kauheuteesi voit peilata ystävästäsi.
Jos mies on niin kuin ap kuvaa niin lapsen on parempi ilman "isää" ihan niinkuin hänenkin ilman "miestä"
Mies on jo tehnyt elämänsä suurimman virheen ap:n kanssa.
Jäljellä on enää damage control.
Tuskin mies vitsailee kun näkee touhun. Voisi tehdä hyvää hänelle. Ehkä oppii kunnioittamaan sinua enemmän. Ottaisin mukaan ja jos ei käyttäydy niin pyytäisin poistumaan. Puhu näistä asioista miehen kanssa ennen synnytystä.
Mielipuolen aloittajan mielipuolinen aiheenkeksintä. Taas kerran.
Vierailija kirjoitti:
Synnytykseen ei otetan mukaan ketään, joka lisää stressiä ja haittaa synnytyksen kulkua. Tarvittaessa kätilöt tai vartija poistaa sellaisen synnytyssalissa. Ikävää, että parisuhteesi on tuollainen. Sinun kannattaa miettiä sen jatkoa.
No, ei minulla poistanut. Äijä sekosi ja uhkasi koko ajan hakata minut kun huusin synnytyksen edetessä. Haukkui myös. Tiesin autistisista piirteistä, mutta tämä yllätti. Ei kätilöt auttaneet vaan luukki karkuun kun pyysin poistamaan miehen ja kerroin tilanteesta jota osin myös kuuluvat. Meni arvostus täysin sekä mieheen, että kätilöihin.
AP. Ota ystävä synnytykseen.
Vierailija kirjoitti:
Ota toki puolisosi mukaan synnytykseen. Siellä hän havahtuu todellisuuteen. Siskoni tytär sai vauvan keskiviikkona ja oli vähällä kuolla synnytyssaliin. Tuore isä oli mukana.
Siellä havahtuu myös se nainen todellisuuteen. Yhtäkkiä akkojen paskapuhelekki loppuu kuin seinään ja asioista tulee harvinaisen todellisia. Se mies on silti mukana rauhallisena ja kannustavana ja jälkeenpäin ei tarvitse miettiä ketkä asioiden kulusta lopussa tietää.
Tai no kyllähän se Sirpa mielellään tulisi mukaan katsomaan, kuinka pllusi räjähtää, jotta saa siitä akkojen juoruvaluuttaa kahvipöytään ja auta armias, jos siellä on jotain ihan oikeaa draamaakin, niin silloin Sirpalla on kavereita ainakin kuukaudeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ei saisi mukaan synnytykseen edes kilon kappaleina
T: Isä ja ukki nykyisin
Onneksi oma mies tuli synnytykseen mukaan, en olisi pärjännyt ilman häntä. Seuraava lapsi syntyi sektiolla ja mies oli mukana sielläkin. On miehiä ja on miehiä, onneksi oma ei ollut sinunlainen.
😂😂😂😂😂 Väität siis ihan pokkana, että jos miehesi ei olisi ollut synnytyksessä mukana, niin olisit menehtynyt? Ettei mitään tekemistä eloonjäämiselläsi ollut hoitohenkilökunnalla?
Luoja miten tyhmiä naiset voi olla. On naisia ja on naisia, onneksi kaikki eivät ole kaltaisiasi, vaan ovat aitoja, oikeita naisia.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin mies vitsailee kun näkee touhun. Voisi tehdä hyvää hänelle. Ehkä oppii kunnioittamaan sinua enemmän. Ottaisin mukaan ja jos ei käyttäydy niin pyytäisin poistumaan. Puhu näistä asioista miehen kanssa ennen synnytystä.
Synnytys ei nyt ole ihan optimaalinen tilanne alkaa testailla mitään. Jos sielläkin pilkkaa ja kiusaa, eikä suostu poistumaan, niin mitäs sitten?
Turvaton olo estää synnytyksen etenemistä, tämä tuli itsekin koettua. Päättyi lopulta kiireelliseen sektioon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Synnytykseen ei otetan mukaan ketään, joka lisää stressiä ja haittaa synnytyksen kulkua. Tarvittaessa kätilöt tai vartija poistaa sellaisen synnytyssalissa. Ikävää, että parisuhteesi on tuollainen. Sinun kannattaa miettiä sen jatkoa.
No, ei minulla poistanut. Äijä sekosi ja uhkasi koko ajan hakata minut kun huusin synnytyksen edetessä. Haukkui myös. Tiesin autistisista piirteistä, mutta tämä yllätti. Ei kätilöt auttaneet vaan luukki karkuun kun pyysin poistamaan miehen ja kerroin tilanteesta jota osin myös kuuluvat. Meni arvostus täysin sekä mieheen, että kätilöihin.
AP. Ota ystävä synnytykseen.
Hai vajakkí suksi miesvihoinesi vttuun täältä!
Siitä ystävästä ei ole hevonvtun hyötyä siellä synnytyksessä.
Ota sinne mielummin sitten ammattidoula.
Minä halusin synnyttää kätilön kanssa, eikä exät pyytäneetkään mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ei saisi mukaan synnytykseen edes kilon kappaleina
T: Isä ja ukki nykyisin
Onneksi oma mies tuli synnytykseen mukaan, en olisi pärjännyt ilman häntä. Seuraava lapsi syntyi sektiolla ja mies oli mukana sielläkin. On miehiä ja on miehiä, onneksi oma ei ollut sinunlainen.
😂😂😂😂😂 Väität siis ihan pokkana, että jos miehesi ei olisi ollut synnytyksessä mukana, niin olisit menehtynyt? Ettei mitään tekemistä eloonjäämiselläsi ollut hoitohenkilökunnalla?
Luoja miten tyhmiä naiset voi olla. On naisia ja on naisia, onneksi kaikki eivät ole kaltaisiasi, vaan ovat aitoja, oikeita naisia.
Sinä yönä syntyi paljon lapsia ja kätilöillä oli kiire. Olisin joutunut olemaan pitkiä aikoja yksin. En olisi kuollut, mutta lapsi olisi saanut aivovamman, kun lapsen sydänäänet heikkeni supistusten aikana eli lapsi kärsi hapenpuutteesta. Mies haki kätilön, kun huomasi asian käyriltä. Itsehän olin liki tajuton kivusta.
Mua kaduttaa, että otin exän mukaan synnytykseen. En vaan keksinyt ketään muutakaan, enkä halunnut olla yksin.