Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sietämätön ummetus :D

Vierailija
10.01.2026 |

Lol pegorion ei oikein auttanut, kakkaa kyllä tulee mutta ei näköjään tarpeeksi kun tuntuu että vieläkään ei oo tyhjentynyt (tänään käynyt useamman kerran vessassa). Oli vähän aikaa sit 3 päivää niin ettei tullut yhtään mitään, sitten alkoi toimia taas, mutta juuri tällein eli toimii kyllä mutta on silti ummetus. Luumuja syön. Puuroa syön. Melkeinpä joka päivä tulee syötyä.

Tiedän kyllä sinänsä mitä voisin vielä tehdä (=joka ikinen päivä kävelyä) mutta se ei oikein ole mulle mahdollista, niin en odota mitään neuvoja varsinaisesti täältä vaan v i tuttaa tää kipu yms nyt vaan sen verran että valitan. Diagnoosia ei varsinaisesti oo mutta veikkaan ehkä ärtyvä suoli. Muita kärsiviä? :)

Kommentit (88)

Vierailija
81/88 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärtyneelle suolelle ei välttämättä sovi viljat lainkaan. Itselleni ei käy. Kuidun joudun ottamaan tattarista, pähkinöistä ja psylliumilla. 

Tiukkaan ummetukseen auttaa glaubersuola. Sitä saa apteekista tiskin alta. Auttaa yleensä 1-2h sisään, mutta ota vain päivänä, kun voit olla vessan ääressä rauhassa. Se nimittäin tyhjentää suolen todella, todella tehokkkaasti!

Joo voi olla ettei viljat käy. Olin ehkä viikon ilman leipää mut sit aloin taas syömään. Näköjään en pysty olla syömättä sitä :D

Vierailija
82/88 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan ensiapuna vettä suihkulla suoleen ja magnesiumia tuki annos nukkumaan mennessä.

Itse asiassa mää aina kun käyn suihkussa niin pesen perseen mutta eipä tuo ole tähän mun normiummetukseen auttanut. 

Puhutaankohan tässä ihan samasta asiasta, eli suihkutatko siis todella vettä peräsuoleen joka kerta suihkussa käydessäsi? Sitten en lainkaan ihmettele, jos peräsuolen limakalvo ja toiminta häiriintyy. Tavallinen takapuolen pesu sisältää toki peräaukon suihkuttelun, muttei suolihuuhtelua. 

Aa joo. Siis teen sillein yleensä että vaan suihkutan sinne peräaukon kohdalle normaalisti mutta en mitään sen ihmeellisempää. Eli tuskin suolihuuhtelua se on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/88 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

oletko nsinen? voin tulla nuolemaan caccareiksi josko se käynnistäisi ulostamisrefleksin. 

:DD hahhah. Olen "nainen" eli muunsukupuolinen naissukupuolen vankina.

Vierailija
84/88 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. istu wc:lle

2.purista kädet nyrkkiin ja pusaa niin kovaa kuin ikinä lähtee

3. voit huutaa

4. kun olet hoitanut homman, niin pyyhi pylly

Vierailija
85/88 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saccharomyces boulardiilla lähtee. Ja probiootilla.

Voi myös tuseerata.

Vierailija
86/88 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylipaino tuo vaivoja

Vierailija
87/88 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et halunnut ennaltaehkäisystä vinkkejä, mutta lukekoot muut; aamulla kaurapuuroon kolmannes leseitä ja kun on valmistunut, siihen mukaan mittalusikallinen Vi-Sibliniä, jos tuntuu liian paksulta pikkuisen lisää nestettä. Itse panen muukaan vähän mustikoita. Illemmalla yksi kiivi, ja ruoan päälle jumppaa joka vaikutta keskivartalon lihaksiin. Jos ei joskus toimi, Laxoberon auttaa.

Vierailija
88/88 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ylipaino tuo vaivoja

Olen pahoillani mutta olen normaalipainoinen tällä hetkellä :/ olen toki ollut ylipainoinen ja lihavakin, mutta en enää.