Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sietämätön ummetus :D

Vierailija
10.01.2026 |

Lol pegorion ei oikein auttanut, kakkaa kyllä tulee mutta ei näköjään tarpeeksi kun tuntuu että vieläkään ei oo tyhjentynyt (tänään käynyt useamman kerran vessassa). Oli vähän aikaa sit 3 päivää niin ettei tullut yhtään mitään, sitten alkoi toimia taas, mutta juuri tällein eli toimii kyllä mutta on silti ummetus. Luumuja syön. Puuroa syön. Melkeinpä joka päivä tulee syötyä.

Tiedän kyllä sinänsä mitä voisin vielä tehdä (=joka ikinen päivä kävelyä) mutta se ei oikein ole mulle mahdollista, niin en odota mitään neuvoja varsinaisesti täältä vaan v i tuttaa tää kipu yms nyt vaan sen verran että valitan. Diagnoosia ei varsinaisesti oo mutta veikkaan ehkä ärtyvä suoli. Muita kärsiviä? :)

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat vaivat oli mutta siemenet ja liotetut luumut auttoi. Niitä pitää ottaa säänöllisesti. Ja kun aloittaa, menee muutama vrk. ennenkuin tehoaa. 

Vierailija
2/65 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi Riikka! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samat vaivat oli mutta siemenet ja liotetut luumut auttoi. Niitä pitää ottaa säänöllisesti. Ja kun aloittaa, menee muutama vrk. ennenkuin tehoaa. 

Niiden kanssa pitää juoda PALJON vettä. Muuten menee vaan pahemmaksi.

Vierailija
4/65 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ALoita aamulla. Laita noin kaksi litraa vettä kannuun ja koeta juoda se päivän mittaan.

Mulla oli pari kertaa sama umpi, ja kokeilin pegorionin, mutta sitä pitäs ottaa ainakin viis pussia päivässä!

Kokeile sitä vettä. JA muutama pussi aamupäivällä,esim kolme.

Ja sitä vettä vettä vettä. 

Vierailija
5/65 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä siemeniä? Äh, miksi pitää olla liotetut, miksei normi luumut kelpaa mun vatsalle. En jaksaisi liottaa.

Siis tää paineen tunne ja kipu perseessä on ihan karseeta 

Vierailija
6/65 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ALoita aamulla. Laita noin kaksi litraa vettä kannuun ja koeta juoda se päivän mittaan.

Mulla oli pari kertaa sama umpi, ja kokeilin pegorionin, mutta sitä pitäs ottaa ainakin viis pussia päivässä!

Juon päivässä vettä ehkä 4-6 lasillista + muut juomat päälle. Pegorion teki ikävän olon vatsaan mulle, alkoi silleen kuplimaan ja se ei ollu yhtään kivaa joten en oikein tykännyt käyttää sitä :/

Vierailija
7/65 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

huono ruokavalio,ahmiminen,ylipaino,liikkumattomuus....

Vierailija
8/65 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MIKSI ALAPEUKKU! TÄMÄ ON TUNNETTU HOITO:

Mitä kotikonsteja ummetukseen?

Ummetuksen ennaltaehkäisyssä on tärkeää huolehtia riittävästä liikunnasta, kuitujen saannista ja nauttia nesteitä vähintään kaksi litraa päivässä. Kuituja saa esimerkiksi täysjyväviljasta, leseistä, pellavansiemenistä, kasviksista, hedelmistä ja marjoista. Myös luumut ja viikunat lisäävät suolen toimintaa.

Vierailija
9/65 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole vielä risiiniöljyä kokeillut?

Vierailija
10/65 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juon päivässä vettä ehkä 4-6 lasillista + muut juomat päälle. Pegorion teki ikävän olon vatsaan mulle, alkoi silleen kuplimaan ja se ei ollu yhtään kivaa joten en oikein tykännyt käyttää sitä :/

Jos on ummetusta, niin lisää vaan nestettä sisään. Jos ottaa Pegorionia, niin tarvitsee PALJON nestettä kaveriksi.

Vierailija
11/65 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jooga ja vettä paljon.

Vierailija
12/65 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo ole läheskään tarpeeksi ellet vedä puolen litran tuopista.

Vierailija
13/65 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niiden kanssa pitää juoda PALJON vettä. Muuten menee vaan pahemmaksi.

Jos kaupasta saa vielä luumuhilloa, jota jouluna ostetaan torttuja varten, niin sitä voi kokeilla.  Pari lusikallista aterian yhteydessä. Huolellisesti pureskellut pähkinät, jos Ap:llä ei ole allergiaa.  Raaka porkkana hyvin pureskeltuna. Puuro tulee keittää veteen. Kaurapuuro on usein tehokasta, mutta voi ärsyttää joidenkin mahaa. Välillä voi käyttää muita puurohiutaleita. Jugurttia tai piimää ainakin kerran päivässä.

Vierailija
14/65 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tää vesiripulikaan kaksinen juttu ole. Täytyy miettiä kaupassakäynnit sun muut tosi tarkkaan.

Vierailija
15/65 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut viimeksi kun jouduin syömään antibioottikuurin ja heti päälle opioideja muutaman päivän. 

Mutta sä et halunnut neuvoja etkä aio tehdä mitään auttaakses oloas niin mitä tässä lätisemään.

Vierailija
16/65 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on jo jämähtänyt niin tämä on ihan paras keino, joskin ällö. Älä lue jos olet herkkä. Jos uloste ei millään meinaa mahtua ulos, sitä voi muotoilla kiilamaiseksi. Eli siitä vaan painelemaan sivulta kapeammaksi siinä aukolla. Kuulostaa kummalliselta mutta toimii.

Vierailija
17/65 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Magnesiumoksidi 5001500 mg illalla, vaikutus seuraavana päivänä??

Vierailija
18/65 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

huono ruokavalio,ahmiminen,ylipaino,liikkumattomuus....

Painoindeksi 24.3 paikkeilla. Liikkumattomuus on totta, en käy kävelyllä aina läheskään joka päivä. Joskus harvemmin tulee putkia kun kävelen joka päivä.

Vierailija
19/65 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilepa luumujen sijaan taateleita.

Vierailija
20/65 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toilax. Yksi pieni pilleri illalla. Aamulla kakka tulee. Reseptivapaa lääke.

Jos kakka ehtii jämähtää 'betoniksi' peräsuolen päähän, Microlax-peräruiske auttaa ulostamaan sen pois. Reseptivapaa lääke.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän