Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sietämätön ummetus :D

Vierailija
10.01.2026 |

Lol pegorion ei oikein auttanut, kakkaa kyllä tulee mutta ei näköjään tarpeeksi kun tuntuu että vieläkään ei oo tyhjentynyt (tänään käynyt useamman kerran vessassa). Oli vähän aikaa sit 3 päivää niin ettei tullut yhtään mitään, sitten alkoi toimia taas, mutta juuri tällein eli toimii kyllä mutta on silti ummetus. Luumuja syön. Puuroa syön. Melkeinpä joka päivä tulee syötyä.

Tiedän kyllä sinänsä mitä voisin vielä tehdä (=joka ikinen päivä kävelyä) mutta se ei oikein ole mulle mahdollista, niin en odota mitään neuvoja varsinaisesti täältä vaan v i tuttaa tää kipu yms nyt vaan sen verran että valitan. Diagnoosia ei varsinaisesti oo mutta veikkaan ehkä ärtyvä suoli. Muita kärsiviä? :)

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Magnesiumoksidi 5001500 mg illalla, vaikutus seuraavana päivänä??

..keleen chatGPT, siis 500 - 1500 mg

Vierailija
22/65 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole vielä risiiniöljyä kokeillut?

En

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut dieetillä melkein vuoden. Se aiheuttaa minulla ummetusta. Meni jopa haavaumaksi. 

Aloin juoda movicolia 1-2 päivässä. Sen avulla on toiminut. 

Ei mua ummetus muuten olisi haitannut, mutta ulos saaminen häiritsi pepunreikää. 

Vierailija
24/65 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ALoita aamulla. Laita noin kaksi litraa vettä kannuun ja koeta juoda se päivän mittaan.

Mulla oli pari kertaa sama umpi, ja kokeilin pegorionin, mutta sitä pitäs ottaa ainakin viis pussia päivässä!

Kokeile sitä vettä. JA muutama pussi aamupäivällä,esim kolme.

Ja sitä vettä vettä vettä. 

MIKSI ALAPEUKKU! TÄMÄ ON TUNNETTU HOITO:

Mitä kotikonsteja ummetukseen?

Ummetuksen ennaltaehkäisyssä on tärkeää huolehtia riittävästä liikunnasta, kuitujen saannista ja nauttia nesteitä vähintään kaksi litraa päivässä. Kuituja saa esimerkiksi täysjyväviljasta, leseistä, pellavansiemenistä, kasviksista, hedelmistä ja marjoista. Myös luumut ja viikunat lisäävät suolen toimintaa.

Kun ostaa leipää, kannattaa lukea paljonko siinä on kuitua, siis ravintokuitua, 100 grammaa kohden. Jos luku on 5 tai enemmän, leivässä on mukavasti kuitua. Tarkistin keittiösä olevan leipäpussin äsken ja sen kyljessä lukee 7. 

Vierailija
25/65 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ALoita aamulla. Laita noin kaksi litraa vettä kannuun ja koeta juoda se päivän mittaan.

Mulla oli pari kertaa sama umpi, ja kokeilin pegorionin, mutta sitä pitäs ottaa ainakin viis pussia päivässä!

Juon päivässä vettä ehkä 4-6 lasillista + muut juomat päälle. Pegorion teki ikävän olon vatsaan mulle, alkoi silleen kuplimaan ja se ei ollu yhtään kivaa joten en oikein tykännyt käyttää sitä :/

Jos on ummetusta, niin lisää vaan nestettä sisään. Jos ottaa Pegorionia, niin tarvitsee PALJON nestettä kaveriksi.

Joo. Join äsken taas vettä ja piimää. Kyllähän mulla yleensä sitä nestettä tuleekin juotua kun suukin on sellainen joka kuivuu helposti. Öisinkin yleensä juon vähintään yhden lasin vettä kun pitää ottaa yöksi viereen (suun takia just)

Vierailija
26/65 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeie picorion tablettia. yksi tabu ja odottelemaan. ei oel kovin kalliskaan

Vierailija
27/65 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeilepa luumujen sijaan taateleita.

Kiljua 

Vierailija
28/65 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesisuihkulla vettä hanuriin varovasti niin Johan lähtee.

Vierailija
29/65 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käydä lääkärissä, jotkut sairaudet aiheuttaa tuota jatkuvasti.

Vierailija
30/65 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jooga ja vettä paljon.

Täytyykin ehkä koittaa joogaa jos jaksaa jossain vaiheessa 

Vierailija
31/65 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää syödä suolaista ja rasvaista ruokaa. Öljyä (oliivi) ruuan sekaan. Vähän kaikkeen. Alkaa kakka luistamaan. 
Harvemmin hampurilaisateria aiheuttaa tukoksia.

Muista juoda paljon myös. 

Vierailija
32/65 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juon päivässä vettä ehkä 4-6 lasillista + muut juomat päälle. Pegorion teki ikävän olon vatsaan mulle, alkoi silleen kuplimaan ja se ei ollu yhtään kivaa joten en oikein tykännyt käyttää sitä :/

Jos on ummetusta, niin lisää vaan nestettä sisään. Jos ottaa Pegorionia, niin tarvitsee PALJON nestettä kaveriksi.

Joo. Join äsken taas vettä ja piimää. Kyllähän mulla yleensä sitä nestettä tuleekin juotua kun suuki

Mulla oli ummetusta ja suu kuivui kun piti syödä triptyliä. Aiheuttaako joku lääke sulla?

Ja sitä vettä pitää tosiaan vetää kunnolla, semmonen 0,33 lasillinen silloin tällöin ei auta vaan puolesta litrasta eteenpäin kerralla. Ja niin kylmää kuin pystyy juomaan.

Ainiin sä et halunnut vinkkejä, sori.

Vierailija
33/65 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo ole läheskään tarpeeksi ellet vedä puolen litran tuopista.

Miten ei voi olla? 4-6 lasia vettä ja muut juomat päälle. Juon glögiä, maitoa, piimää, jogurttia, kauramaitoa.... vähän päivästä riippuen.

Vierailija
34/65 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pegorion ei ole kovin hyvä, jos ei muista juoda tarpeeksi. Saattaa jopa pahentaa ummetusta. Sitoo nestettä. Laxoberonia kunnon annos, niin sillä lähtee. Hetkellisesti, ei pidempään käyttöön. 

Vierailija
35/65 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi keino auttaa mulle: pellavasiemenet. Laitan aamuisin leivän päälle levitettä ja siihen ripottelen kokonaisia pellavansiemeniä (ei rouhetta). Siinä kaikki. Siemenet muodostavat suolistosta veden kanssa limaa joka pehmentää suolen sisältöä. 
Jos et usko, niin pistä lusikallinen pellavansiemeniä veteen, anna niiden liota esim. yön yli ja katso aamulla, miltä näyttää. 
Kaikkea muutakin olen kokeillut, mutta tämä on ainut, joka on auttanut. 

Vierailija
36/65 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tää vesiripulikaan kaksinen juttu ole. Täytyy miettiä kaupassakäynnit sun muut tosi tarkkaan.

Tiedän, välillä tulee vesiripulia mullakin. Ja aina kun käyn kaupassa, hammaslääkärissä, missä vaan, niin saa miettiä mahaa. Pian on taas hammaslääkäri tulossa ja mietin oikeasti pitääkö se perua mahan takia :DDDD esim tällaisissa kivuissa siellä on tosi vaikea olla, kokemusta on. Sellaisissa kivuissa taas mitä mulla oli 3.1., niin en pystyisi edes lähtemään sieltä pois koska pitäisi olla koko ajan vessan lähellä. Tai pystyisin varmaa just ja just ajaa nopee mummun luo vessaan sieltä kun asuu siin lähellä. :DDD kotiin ei kerkiäis millää.

Vierailija
37/65 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut viimeksi kun jouduin syömään antibioottikuurin ja heti päälle opioideja muutaman päivän. 

Mutta sä et halunnut neuvoja etkä aio tehdä mitään auttaakses oloas niin mitä tässä lätisemään.

Mitä v ittua? Juurihan sanoin et juon koko ajan vettä, piimää yms, mitä tässä ololtani kerkeän ja vessakäyntien välissä :DDDDDD rauhotu äläkä heti vedä hernettä nenää.

Vierailija
38/65 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on selvästi IBS.

Vierailija
39/65 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moi Riikka! 

Riikka mielessä 24/7. Tämä on sairaus.

Vierailija
40/65 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa käydä lääkärissä, jotkut sairaudet aiheuttaa tuota jatkuvasti.

No,, oikeastaan olen käynyt lääkärissä jokin aika sitten. Mulle määrättiin verikokeet ja ulostetesti ja kusitesti. Lääkäri tutki ja kuunteli mahan ja sydämen. Niissä ei ollut mitään, no sitten verikokeissa kävin ja niissä ei ollut muuta kun kilpirauhasepäily, sitten kun kävin uudestaan verikokeissa niin ei ollutkaan kilpirauhasessa mitään kun arvot olivat palautuneet jo normaaleiksi. Verikokeissa ei siis yhtään mitään poikkeavaa. Kuitenkaan kusi- ja kakkatestejä en pystynyt lopulta tekemään koska mielen sisäiset oireet. Joten asian selvitys jäi siihen. En vaan saanut siis itestäni irti sitä että oisin tehnyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän