Tykkäätkö kävellä lenkkejä talvella?
Minun mielestäni on mukava kävellä talvella pimeässä lenkkejä. On hyvä olo kun pääsee takaisin kotiin.
Kommentit (42)
Kyllä vaan. Paras lenkkeily sää on -5- -10 pakkasta. Yleensä kun elo-syyskuussa alkaa pimenemään niin mä aloitan lenkkeilyn kello 21.00. Viipotan vitosen. Viisi kuusi kertaa viikossa säässä kuin säässä. Sitä jatkuu huhtikuulle, joskus toukokuulle.
Kesällä sitten uin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tykkään, naamasta vähän nipistelee pakkanen, muttei haittaa.
Rupeaa pian näyttää puliakalta
Pintaverisuonet katkeaa, silmät punottaa
Pakkanen aiheuttaa pysyviä vaurioita ihoon
Vierailija kirjoitti:
Jäätyy jo puolessa välissä. Vaatteet eivät aina auta tai kenkä. Pitää etsiä lämmintä.
Kylmäallergia?
Vierailija kirjoitti:
Lenkkeilen myös talvella tavalliseen malliin, mutta nyt kun on ollut pakkasia -25C niin olen jättänyt väliin. Ensi viikolla lauhtuu, ja sitten taas mennään.
Eikun ulos -25
Kieltäisin helteestä valittajilta lämmön asunnoista jos voisin.
Pissi- poskiontelon-nivel-korvatulehdus onhan näitä pakkasviiman tuliaisia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika kylymää kyytiä oli -28C pakkasessa 1,5tunnin ulkoilu tehdä
Hiihdin -35 asteessa 10 kilsan lenkin.
Paljonko on tavoite, jos mittari näyttää-50?
Eiköhän tuo hiihdä silloin 500km
Suomalaisakat kehumassa ettei nyt tuu hiki.
Lihavilla on aina kuuma paitsi -28
Mä haluaisin jo lopettaa tämän pakkolenkkeilyn. Auto on ollut huollossa ja joudun käveleen kauppaan kovassa pakkasessa. On aivan eri asia pakkolenkkeillä kuin tehdä sitä huvikseen. Jos aloittajalta otettaisiin auto pois niin oisko kiva kävellä ja pyöräillä joka paikkaan?
Kyllä. Ja mitä kehnompi sää, sen parempi. Nautin kun tulee sakeasti lunta ja tuulee. Tulee nuoruus mieleen.
En tykkää talvesta mutta kävelen silti. Siinä saa ajatuksia tuuletettua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lenkkeilen myös talvella tavalliseen malliin, mutta nyt kun on ollut pakkasia -25C niin olen jättänyt väliin. Ensi viikolla lauhtuu, ja sitten taas mennään.
Eikun ulos -25
Kieltäisin helteestä valittajilta lämmön asunnoista jos voisin.
Minä päätän ihan itse, millaisilla säillä menen ulos ja millaisilla en mene. En mene vaikka vain -5 asteen pakkasellakaan, jos satun syystä tai toisesta niin haluamaan. Ei kiinnosta, mitä mieltä muut ovat.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Ja mitä kehnompi sää, sen parempi. Nautin kun tulee sakeasti lunta ja tuulee. Tulee nuoruus mieleen.
Ja tuon viestin kirjoitit lämpimän takkatulen äärestä. Et suinkaan kävellessä tuolla ulkona.
Vierailija kirjoitti:
Ennen wanhaan oli sanonta, mitä huonompi ilma niin hullut ovat liikkeellä.
Kylään oli aina tullut ns.kylähullu jos lumituisku tai -40
Saisi se paljon luvattu ilmastonmuutos jo vähitellen tulla.
En. Vihaan talvea, vihaan kylmyyttä, liukkautta, lumikasoja, päin naamaa saatavaa lunta, pimeyttä ja sitä, että mennäkseen pitää pukea kolme kerrosta vaatetta. Onneksi asun talossa missä on iso aidattu piha ja kaikki naapurit tuttuja, joten koira saa liikuntaa, lenkillä ei käydä talvisin kuin kerran päivässä koska paskaaaaaa.
Kesäisin aivan eri juttu, perusaamulenkki on noin 7km ja loppupäivä lisää. Ihanaa kävellä auringonpaisteessa paljain jaloin ja iloita vastaatulijoiden hymyistä. Talvisin kukaan ei edes katso toista.
Vierailija kirjoitti:
En. Vihaan talvea, vihaan kylmyyttä, liukkautta, lumikasoja, päin naamaa saatavaa lunta, pimeyttä ja sitä, että mennäkseen pitää pukea kolme kerrosta vaatetta. Onneksi asun talossa missä on iso aidattu piha ja kaikki naapurit tuttuja, joten koira saa liikuntaa, lenkillä ei käydä talvisin kuin kerran päivässä koska paskaaaaaa.
Kesäisin aivan eri juttu, perusaamulenkki on noin 7km ja loppupäivä lisää. Ihanaa kävellä auringonpaisteessa paljain jaloin ja iloita vastaatulijoiden hymyistä. Talvisin kukaan ei edes katso toista.
Sen talven ankeuden takia niitä kävelylenkkejä kannattaakin tehdä. Kesällä on parempi ajaa pyörällä.
Vierailija kirjoitti:
Saisi se paljon luvattu ilmastonmuutos jo vähitellen tulla.
Sehän on menossa koko ajan. Viimeiset kaksi vuotta on jo ollut vähän viileämpää.
Tykkään kävellä talvellakin, ihanaa kun on taas vähän valoisampaa, niin ehtii töiden jälkeen näkemään aurinkoakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika kylymää kyytiä oli -28C pakkasessa 1,5tunnin ulkoilu tehdä
Hiihdin -35 asteessa 10 kilsan lenkin.
Kovalla pakkasella en lähtisi hiitämään paitsi kylmyyden, myös umpisurkean suksien luiston vuoksi.
Kynttilää rutosti pohjiin, niin kyllä se siitä!
Jäätyy jo puolessa välissä. Vaatteet eivät aina auta tai kenkä. Pitää etsiä lämmintä.