Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tekisit jos joutuisit luopumaan kaikista rahoistasi ja omaisuudestasi?

Vierailija
10.01.2026 |

Vaipuisitko syvään epätoivoon ja kenties kokisit, että koko identiteettisi on tuhoutunut vai rupeaisitko kenties kasaamaan omaisuuttasi uudelleen? Miten arvelisit ystäväsuhteillesi käyvän? Koetko että et voisi enää nauttia elämästä tyhjätaskuna? Sana on vapaa.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaisuus ei määrittele minua. En tule rikkaasta perheestä enkä ole rahan perään. Tavallinen, turvallinen elämä riittää. 

Vierailija
2/38 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän minut siihen pakottaisi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskontolahkon tekee noin . Toisille että varastaa kaiken . Jopa työpaikan. 

Vierailija
4/38 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joutuisin luopumaan?

Kun siihen saa vastauksen, niin osaa myös sanoa, viitsisikö enää mitään ruveta sen jälkeen kasaamaan.

Vierailija
5/38 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten ei enää jaksais nähdä vaivaa minkään suhteen vaan elelisin muiden almujen varassa. Aina voi jotain tehdä et pääsee vankilaan sit majoittumaan. Siellä saa kaikki eikä tartte ihan koditomana ja ruuatta olla. Saa varmaan lääkäri aikaa ja lääkettäkin helpommin kun näin työssäkäyvänä veroja maksavana.

Vierailija
6/38 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin töitä

Vierailija
7/38 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mulla mitään omaisuutta ole

Vierailija
8/38 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskontolahkon voi viedä vaatteet päältä. Hokkuspokkus . 

Vierailija
9/38 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä tai pimeitä töitä

10/38 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi identiteettini eikä ystävyyssuhteeni ole koskaan perustuneet rahaan. Toki toivoisin - jos siis kaiken menettäisin - , että jostain saisin sen verran rahaa, että pystyisin ylläpitämään nykyisin kohtuullisen vaatimatonta elintasoani. Olen ollut aikoinaan 18-vuotiaana täysin rahaton (ei siis markkaakaan rahaa), asunnoton ja työtön, kun isä päätti heittää mut himasta syksyiseen yöhön, mutta vaikka siitä jotain jäikin mua jonnekin alitajuntaan korventamaan, niin se jäi vain isääni kohtaan eikä mitään muuta. 

Vierailija
11/38 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle raha on vain paperia, sitä tulee ja menee.

Vierailija
12/38 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaankin töitä

No en todellakaan tekisi, jos kaikki olisi menetetty. Alkaisin varmaankin anarkistiksi. Vassariksi nyt ainakin.

Vierailija
13/38 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kokisi. Tilanne olisi vain alustalähtö taas. Tuttu juttu.

Vierailija
14/38 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki muuttuu vaikeaksi, jos haluaa omistaa esineitä, kantaa niitä mukanaan ja pitää ominaan. -Nuuskamuikkunen

Vierailija
15/38 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tai kuka siihen pakottaisi? Sen pakottajan varmaankin ampuisin. Sitten söisin sen jälkeen vankilassa valtion piikkiin.

Vierailija
16/38 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankaan mun kipot ei kellekään kelpais saati vanhat ryntteenikään ja talokin on jo aika vanha.

Joten jäisin tähän kutrn ennenkin.

Vierailija
17/38 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei paljon kirpaisisi: vaatteet ja vanhat huonekalut, siinä mun omaisuus. Kissahan ei ole omaisuutta, vaan perheenjäsen siinä kuin lapsetkin. Että kun heidät kaikki saisin pitää, niin se riittäisi. 

Vierailija
18/38 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaus.

Vierailija
19/38 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä luopumaan pakottaminen tulisi valtion puolelta niin sitten odottaisin vähintäänkin että asuminen ja muut elämän välttämättömyydet saisi ilmaiseksi ilman mitään keppihyppyytyksiä vastineeksi. Muussa tapauksessa se olisi polttopilluiskujen aika

Vierailija
20/38 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitten varmaan muuttaisin johonkin sossuläävään. Mitä siinä muutakaan voisi? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme