Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko miehet yleensä huonoja huolehtimaan jos puoliso on sairas ja/tai masentunut?

Vierailija
10.01.2026 |

Meillä näyttää näin olevan. Pari vuotta sitten mieheni sairastui äkillisesti. Pari viikkoa oli sairaalassa, josta lääkäri kotiutti koska minä olin kotona työttömyyden vuoksi.

Olihan siinä hommaa. Laitoin ateriat, kävin apteekissa, talutin ison miehen vessaan ja suihkuun, kukkasin lääkärikontrolleihin...

Lisäksi kuuntelin, kuuntelin ja kuuntelin pitkälle yöhön, kun mies kelasi sairastumista. ( tätä ennen ei ollut koskaan kipeänä).

Nyt on mies kunnossa, mutta itselleni iski väsymys. En ole jaksanut kovin aktiivisesti töitäkään hakea. Aamulla kun lapset lähtevät kouluun menen takaisin nukkumaan ja nukun puoleen päivään.

Nuorempi lapsista on down ja vaatii iltaisin paljon huolenpitoa. 

Mies on nyt parannuttuaan entinen "kuolematon" itsensä. Ei enää halua puhua sairausajastaan, vähän häpeileekin sitä. 

Eikä ymmärrä yhtään, miksi minä olen näin väsynyt. Olin ehkä naiivi, kun kuvittelin että vakava sairastuminen olisi antanut hänelle vähän ymmärrystä siitä, miten heikko ja hauras ihmiselämä on.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät. Miehet ovat yleensä todella hyviä huolehtimaan perheen pyörittämisestä kun nainen on kipeä/sairas/väsynyt ja oman kokemuksen ja ystävien mukaan myös hyvin auttaa, tsemppaa ja on empaattisena tukena. 

Vierailija
22/30 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairastuin pitkäaikaissairauteen ja olin toimintakyvytön vuosia. Mies kävi töissä, elätti ja tuki, ei kertaakaan valittanut vaan sanoi, että elämässä vaan sattuu eikä sille mitään voi. Tervehdyin sen verran, että pääsin töihin, mutta jo parin vuoden jälkeen sairastuin uupumukseen. Ja edelleen mies oli rinnalla ja ymmärsi! En tiennyt aikanaan, millaisen kultakimpaleen nappasin, se selvisi vasta näiden jälkeen. Ja kyllä, kun hän on kipeä, passaan ja hemmottelen häntä sydämeni kyllyydestä!

Törkeät miehet ei saa myötätuntoa kun se on heiltä itseltään unohtunut osoittaa. Kuten juutalaissotilaiden ulina traumoistaan. Miten hävyttömiä ihmisiä, miehet ja naiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan uteliaisuudesta: minkä ikäisiä sinä ja miehesi olette?

Vierailija
24/30 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi ei jotenkin tosi kirja lukea tämmöistä, ei kenenkään pitäisi joutua tuntemaan näin pahasti.

Mun mies on tosi ihana ja tukee kyllä. Ja täytyy sanoa että mua hämmästyttää lukea täällä palstalla miten moni nainen on kokenut skeidamiehiä, suurin osa miehistä jotka mä tunnen on ihan asiallisia ja juurikin tekemisellä ja auttamisella osoittaa että välittää ja huolehtii, kun eivät ole niitä kaikkein kommunikaatiotaitoisimpia.

Moneen junaan on sekä miehiä että naisia.

Jaksamista sulle ap, toivottavasti voit paremmin pian! <3

Olen ajatellut ihan samaa ett miksi täällä haukutaan miehiä niin paljon. Varmaankin siksi jos niitä on kohdannut, mutta miksi on kohdannut niin paljon huonoja miehiä?! Onko täällä sitten paljon naisia, jotka eivät muita saa?

Suomalaisen naaraan luonteenlaatu on sellainen, ettei kukaan vahingossakaan kehu miestä tai sano siitä mitään positiivista. Vain negatiivisista asioista puhutaan.

Kuka tänne muka tulisi miehiä kehumaan, vaikka 99,999 % elämästä olisi aivan helkkarin hyvää.

Vierailija
25/30 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhusmiehet on kaikista pahimpia. Tunnekylmiä ja jääriä.

Vierailija
26/30 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät. Miehet ovat yleensä todella hyviä huolehtimaan perheen pyörittämisestä kun nainen on kipeä/sairas/väsynyt ja oman kokemuksen ja ystävien mukaan myös hyvin auttaa, tsemppaa ja on empaattisena tukena. 

Eivät todellakaan ole, kun nainen sairastuu vakavasti. Mies etsii uuden ja jättää vaimonsa kuolemaan. Vanhusreppana taas sälyttää kaiken vaimon harteille viimeiseen asti ja ajaa aiemmin hautaan. Juo päälle paetakseen tilannetta.

Vierailija
27/30 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät todellakaan ole, kun nainen sairastuu vakavasti. Mies etsii uuden ja jättää vaimonsa kuolemaan. Vanhusreppana taas sälyttää kaiken vaimon harteille viimeiseen asti ja ajaa aiemmin hautaan. Juo päälle paetakseen tilannetta.

Edelleen suurin osa avioeroista tulee naisten aloitteesta.

Yleensä silloin kun mies on sairaana tai päätynyt työttömäksi.

Vierailija
28/30 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mies on ollut isona apuna jos olen sairas ollut. Mieheni käynyt kaupassa ja apteekissa aina ja sanoo itse että jos tarviin jotain niin hän hakee. En voisi parempaa kumppania saada koska kaverit ovat kertoneet ettei heidän mies ole kovin innoissaan auttanut. Voin luottaa mieheeni ja mieheni on työtön eikä ole laiska. Tekee ruokaakin jos olen sairas ollut.

Vierailija
29/30 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. Keskittyvät vain itseensä ja imevät muilta voimat.

Tämä niin totta!

Vierailija
30/30 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa miehistä on empaattisia ja aika moni ei. Molemmista kokemusta ja on kyllä isosti eroa miesluonteissa. Mutta ilmoitapa kumppaniehdokkaan kriteeriksi, että on oltava empaattinen, ystävällinen, lempeä ja pehmeät arvot, niin johan yltyy paskamyrsky.

Ilmoitat? Mikä paskamyrsky? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän