Olen kokeillut retinol-voidetta tänä talvena
Se ei ole auttanut. Iho on mikä on. Miksi tätä ainetta on vuosikymmenet hehkutettu ja suitsutettu?
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen myös bakuchiolia retinolin/retinoidin sijaan, ainakin herkkäihoisilke ja aloittelijoille. Bybin tuote hyvä mutta siinä aika voimakas laventelin tuoksu, joten pystyin käyttämään vain sekoittamalla sitä hajusteettoman kosteusvoiteen kanssa. Nyt käytössä Eqqualberryn seerumi (lila). Edullinen kokoonsa nähden vaikka ei öljymäinen olekaan vs. Bybi.
Laventelin tuoksu? Sehän on hajusteeton tuote ja raaka-aineina on käytetty vain skvalaania ja bakuchiolia.
(Bybillä ei ole enää maahantuojaa ja sitä ei saa suomalaisista kaupoista)
Tässä jonain kylmempänä talvena ei oikein muut silmäympärysvoiteet riittäneet vaan iho kuivui, vasta retinolia sisältävä voide auttoi. Niinpä ostin tänä talvenakin sydäntalven ajaksi retinolivoidetta. Aluksi laitoin sitä vain joka toinen kerta, hyvin on iho kestänyt ja pysynyt hyvänä.
Lopetin käytön sillä lisäsi itselleni maksaläiskiä. Sitä pitää muutenkin käyttää iltaisin ei päivävoiteena. Kesällä ehdoton nou nou. Ei sovi minulle tuo.
Siis eikö Bybi bakuchiolia enää saa ?
Mulla iho suorastaan kuoriutuu retinolia käyttämällä. Käytän vahvinta mitä kaupasta löytyy.
Varoitus herkkäihoisille:
Ostin herkkäihoiselle sopivan retinolin apteekista. Käytin sitä hyväkuntoiselle iholle totuellen, aluksi kerran viikossa jne. Käytin sitä kuin lääkettä, annostellen.
Muutaman kuukauden kuluttua räjähti perioraalidermatiitti ensin tyypillisesti suun ympärillä ja sitten leviten juuri niihin paikkoihin joihin olin retinolia käyttänyt otsa, kulmakarvojen väli). Iho siis oli herkistynyt ja pahasti, ja nyt se toimi alustana POD:lle.
Älkää käyttäkö.