Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Maksaahan Jari Saario itse pelastusoperaationsa?

Vierailija
10.01.2026 |

Toivon todellakin, että hän selviää ehjin nahoin ja mielin. 

Mutta toivon myös, että minkään maan veronmaksajat eivät joudu maksamaan äärimmäisen kallista (ja vaarallista) pelastusoperaatiota. 

Miksi? No hän ei ole mitenkään vahingossa joutunut merihätään tyhmästi yksin keskellä valtamerta vaan hän on tietoisesti itse sinne itsensä järjestänyt. Hänen soutelunsa on jonninjoutavaa huomionhakua, omalla hengellä leikkimistä. Lapsikin ymmärtää, että riskit on valtavat. On itse kovalla vaivalla jörjestänyt itsensä paikalle, ei ole mitenkään joutunut vahingossa sinne.

Eri asia jos olisi vaikka tekemässä jotain huipputärkeää tutkimusta, olisi siis töissä eikä vain seikkailemassa. Pelastajat ovat nyt sidottuina tuollaiseen älyttömään sijaintiin ja poissa sieltä missä onnettomuuksia sattuu oikeassa elämässä, pelastajat joutuvat myös itse vaaraan.

Toivottavasti pelastustoiminnan kustannukset on sisällytetty alkuperäiseen rahoitussuunnitelmaan, jonkinlaiseen vakuutukseen. 

Toivottavasti kaikki menee nyt hyvin mutta kustannukset sille, joka ne on aiheuttanut älyttömillä hankkeillaan.

Kommentit (765)

Vierailija
761/765 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistaakseni merilaki sitoo pelastamaan vaikka millaisen ääliön. Jos muistin oikein on laki yksiselitteinen eikä mikään ovensuugallup vaikka jollekin kuinka tulee aina paha mieli. Mutta merilaki myös toteaa että aluksella on päällikkö eikä mikään kansandemokratia tai huutoäänestys. Kerrankin löytyy joku joka on selkeästi jostain vastuussa, kuten heitteillejätöstä (toisin kuin maissa) eli aluksen päällikkö semmosesta joutuu kuseen eikä sinun tarvitse olla huolissasi. Kuvittelisin ettei sinun rahojasi mene tämän kaverin pelastamiseen, ja luultavasti hänen tarkoitus ei ollut kuormittaa pelastusalusta. Oletan ettei pelastusalukset ihan alvariinsa tämmöistä näe eli se kapasiteetti varmaan kohdistuu liki aina sinun mieliksi.

Joo, kukaan ei vastusta tätä. Tietenkään. Pelastaa pitää. Mutta tollaisessa sijainnissa se tulee mielipuolisen kalliiksi ja JOKU SEN MAKSAA. Vastuu kuuluu sille, joka tilanteen on saanut aikaan. Ja se ei ole Etelä-Afrikan meripelastus eikä kreikkalainen laiva eikä Suomen valtio. Se on Jari Saario sponsoreineen.

Vierailija
762/765 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiks tän kaverin pitänyt olla vankilassa, miten se tonne nyt päässyt? 

Menneet on menneitä. Huumepoliisina olon jälkeen kuitenkin on toiminut pelastajana ja personal trainerina

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
763/765 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin sen paatti jäi sinne mereen. Toivottavasti nyt tajuaa jättää soutelun hetkeksi. Ei ole normaalia tuollainen riskinotto. Ellei lopeta niin joku kerta tulee se kerta, kun kukaan ei pelasta eikä hoida.

Mitä? Sinne jätettiin mereen saastuttamaan! 

Rikkinäinen moottori sisällä. 

Vierailija
764/765 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu täällähän sataa hyviä neuvoja kaikkiin pulmiin oikein kokemusasiantuntijoilta ja talouden nobelisteilta. Täällä on itsensä huolella vakuuttaneita kilpasoutajia joka iikka. Ja ennen kaikkea Jarin paluukyydin maksajia. Jengillä suhteellisuuden taju ihan viimesen päälle. Jos Jarin pelastaminen ja paluu maksaa vaikka sata tonnia tekee se per suomalainen alle kaksi senttiä. No jos sen verran puuttuu lidlin kaljasta eli pitää pistää työkkärirahasta niin asia selvä.

Vierailija
765/765 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olis ajautunut vahingossa tonne kauad tai ollu tärkeissä työtehtävissä, mua ei ärsyttäis. Mut tahallinen turhuus.