Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmettelen laturaivoa. Eikö aikuiset ihmiset osaa suksillansa kiertää esim hitaan tai kaatuneen lapsen asiallisesti?

Vierailija
10.01.2026 |

Ei kuitenkaan ole kilpatilanne kyseessä. Itse olen viimeksi hiihtänyt kolmisenkymmentä vuotta sitten.

Kommentit (278)

Vierailija
21/278 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus ihmetyttää mikä oikeasti vaivaa 40-50 vuotiaita miehiä, joka paikassa raivotaan missä liikutaan .  Onko mieskunto lopahtanut ja ottaa päähän....

Se nalkuttava kalkkuna kotona ärsyttää.

Vierailija
22/278 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kierrokselle on tietty aikatavoite, ja jos se menee pilalle, kaikki on mennyttä!

Itselläni on syke tavoite. Ja tavoite pitää lämpö tasaisena. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/278 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan lapsuudestani, miten isä oli tosi kova hiihtämään ja niin nyt myös veljeni. Yksi neuvo, jonka isä jätti perinnöksi että hiihtäminen on todella mukavaa ja vauhdin pitää olla sellainen, että ehtii katsomaan myös maisemia. Hiihtää sitten pitempään, jos kunto niin vaatii. Siinä vauhdissa ehtii väistämään, varomaan ja tervehtimään vastaantulevia. Nyt isän neuvo varmasti saa ihmiset sylkemään ladun reunaan. 

Vierailija
24/278 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se voi olla että on sen verran vauhtia että a) ärsyttää kun vauhti hidastuu b) ei ehdi reagoida ja saattaa vaarantaa vaikka alamäessä itsensä c) aiheuttaa ylimääräistä vaivaa tms.

Kaikkeen pitää varautua! 

Harmitus ei ole peruste! 

Siinä oli vain ehdotuksia syistä, ei mitään perusteluja. Itse esim. kävelen lenkillä aika vauhdikkaasti, reagointiaika pitenee mitä kovempi vauhti. Kaikkea ei pysty ennakoimaan tutkallaan. 

Siis kävelet niin kovaa ettet ehdi havainnoida muita kulkijoita? 
😂

Vierailija
25/278 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ladut eivät ole privaattikäytössä. Kaikilla on oikeus hiihtää . Laduilla voi ohittaa. Jos meinataan, että kahdenkymmenenkin vuoden päästä meiltä joku hiihtää kansainvälisillä laduilla, on lasten annettava saada hiihdosta hyvä kokemus.

Vierailija
26/278 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä öykkäröintiä on joka paikassa. Ladulla, kadulla, uimahallissa, kuntosalilla. Minä, minä, minä.

Vierailija
27/278 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikseivät mene hiihtämään joskus aamuviideltä tai iltakymmeneltä? Luulisi silloin saavan olla melko rauhassa ja painaa menemään niin lujaa kuin jaksaa. 

Vierailija
28/278 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menee rytmi ja sykkeet perseeleen. Kierrosaika kärsii. Niin harvoin etelässäkään hiihtokelejä, että silloin kun on mahdollisuus niin kaiken pitää mennä nappiin ja mielellään sitä muutenkin kellottaa hyviä aikoja. Hiihto on painin jälkeen paras laji ja siihen suhtaudutaan sen vaatimalla vakavuudella! Siirryin viime talvena luistelusta perinteiseen. Kiva taas hiihtään pertsalla kun tuli pelkästään luisteltua toista kymmentä vuotta. Kuntojuoman vaihdoin Hart Sportista Dexaliin. Saa nähdä miten elektrolyytit imeytyy kun keho ehti vuosien aikana tottua vihreään taikajuomaan :D

Suosittelen nostamaan sykettä terapian/.

Vierailija
29/278 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö näille raivoajille voi merkitä oman latunsa jossa voivat kisata ja raivota keskenään. Muut ladut sitten normaaleille hiihtäjille. 

Tämä. Lapsille omat ladut, joissa voivat harjoitella. 

Vierailija
30/278 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä neropattiporukat tukkivat yhtäkkiä jalkakäytävän kun jäädään srisomaan laumana ja seurustelemaan niin ettei kukaan pääse miltään suunnalta ohi, sama koskee kännykkään tuijottajia jotka pysähtyvät yhtäkkiä keskelle tietä tuijottamaan puhelinta. 

Vierailija
31/278 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikseivät mene hiihtämään joskus aamuviideltä tai iltakymmeneltä? Luulisi silloin saavan olla melko rauhassa ja painaa menemään niin lujaa kuin jaksaa. 

Käyn töissä.

Vierailija
32/278 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako sukkahousumiehet ajaa pyörää? Ovat ladulla ja tiellä omasta mielestään kuninkaita ja ainoita jotka siellä saa mennä.

Vierailija
33/278 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska minä, minä, minä

Vierailija
34/278 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö näille raivoajille voi merkitä oman latunsa jossa voivat kisata ja raivota keskenään. Muut ladut sitten normaaleille hiihtäjille. 

Tämä. Lapsille omat ladut, joissa voivat harjoitella. 

Lapset ja naiset tuntuvat sopivan samalle ladulle ihan hyvin. Mikä miehissä on vikana?

Vierailija
35/278 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaa että olet itse liikkunut viimeksi yläastella. 

Vierailija
36/278 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyn töissä.

Ja se oikeuttaa laturaivon? 

Vierailija
37/278 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyn töissä.

Aamuviideltä ja iltakymmeneltä?

Vierailija
38/278 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laturaivo on tässä kohtaa vähän väärä termi. Kyse on ennen kaikkea kaikkien turvallisuudesta. Jos kokeneempi hiihtäjä laskee alamäkeen kovaa vauhtia ja siellä on mäen puolessa välissä joku äksänä keskellä baanaa, niin voi tulla pahaa jälkeä. 

Vierailija
39/278 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen kaikille GoPro kameraa ladulle. Saadaan kaikki katsella näitä raivoajia. Siinäpä viihdettä kerrakseen. Vaihtelua noihin rattiraivoaja videoihin.

Vierailija
40/278 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raivohiihtoa tuntuvat harrastavan takakireät tärkeilijät, jotka hiihtävät ulkoisten asioiden vuoksi, ei liikkumisen ilosta. Säälittäviä ihmisyyden alisuoriutujia, jotka luulevat, että heidä  hiihtämisellään on joku merkitys. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi