Lähihoitajat vaatii 13 pros palkankorotusta
Lähihoitajat hakevat ensi vuosille jopa 13 prosentin palkankorotuksia
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011736631.html
Kommentit (18)
Ei siinä kunhan ovat yksityisellä.
Jokainen hoitakoon vanhuksena itse
Lähihoitaja ei enää makseta kuin manulle illallista
Hyvinvointialueilla on jo nyt aivan liian korkeat henkilöstökulut.
Samaan aikaan kun sote-puolen rahoitusta leikataan?
Aika unelmointia kuvitella palkankorotuksen toteutuvan.
Vierailija kirjoitti:
Hyvinvointialueilla on jo nyt aivan liian korkeat henkilöstökulut.
Marinin aikana täällä kaikki kannatti hoitajien palkankorotuksia vaikka talous ei ollut kunnossa silloinkaan. Miksi mieli muuttui? Upposiko Orpon ja Purran velkapelottelu?
Kansanedudtajan palkkiota nostettiin juuri 600 eurolla ja summaa perusteltiin juuri sillä että se vastaa yleistä palkankorotuslinjaa...
kyllä sit jää vanhukset henkiin eikä kuristu tuoliin🤔
No jos se työn tuottavuus alalla nousee niin voidaanhan niitä liksoja korottaakin.
Yksityisellä on oikeasti aivan järkyttävän huono palkka. Sairaanhoitajan palkka on sama, kuin lähihoitajalla hyvinvointialueella. Ja lähihoitajalla luonnollisesti sitten vielä pienempi. Itse työskentelen lähihoitajana hyvinvointialueella ja olen palkkaan tyytyväinen.
Vierailija kirjoitti:
Kansanedudtajan palkkiota nostettiin juuri 600 eurolla ja summaa perusteltiin juuri sillä että se vastaa yleistä palkankorotuslinjaa...
Niin..jos lähörit saa 13 prosenttia palkkaan lisää niin kansanedustajan palkka nostetaan 1500 euroa
Vierailija kirjoitti:
Yksityisellä on oikeasti aivan järkyttävän huono palkka. Sairaanhoitajan palkka on sama, kuin lähihoitajalla hyvinvointialueella. Ja lähihoitajalla luonnollisesti sitten vielä pienempi. Itse työskentelen lähihoitajana hyvinvointialueella ja olen palkkaan tyytyväinen.
2700 on hyvä palkka
Niillähän on jo hyvä palkka koulutukseensa nähden.
Irtisanotaan sitten 13% hoitajista ja edellytetään jäävien tekevän irtisanottujen työt omien lisäksi. Niin tuon yhtälön voi saada toimimaan.
Hain erään suuren yrityksen työpaikkaa joka oli prosessi hoitajan toimi .,.palkka siellä kerrottiin olevan 11 euroa tunti viime keväällä eli 1800 brutto kuukaudessa...siihen nähden lähihoitajan palkat on huikean korkeat
No, ainahan haaveilla saa. Mitä tekevät sitten jos/kun toive ei toteudu? Irtisanoutuvat tähän massatyöttömyyteen, niinkö?