Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihminen ei kykene enää viemään roskia?

Vierailija
10.01.2026 |

Roskat kasautuu eteiseen ja tiskipöydällä. 

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se niin ankeaa touhua viedä roskia roskakatokseen. Eikö tähän voisi keksiä jotain helppoa ja vaivatonta ratkaisua??

Meidän taloyhtiössä joku jo keksi..eli jätti roskapussit häkkiovea avaamatta ulkopuolelle ja kuinka ollakaan, kun menin ulos talon takaovesta näin kuinka linnut olivat repineet kaikki talousjätteet ympäri pihaa.

Halveksin laistaan ihmistä joka ei viitsi roskajätteitään laittaa sinne minne ne kuuluvat.

Ja olen myös huomannut kuinka laiskoja ovat lajittelemaan roskajätteensä, häpeäisivät!

Vierailija
42/73 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentuneet voivat olla vuosikausia siivoamatta. Palovaarallistakin, kun roskaa kertyy kämppä täyteen. Jos ehdottaa siivousapua, loukkaannutaan. Niinkuin ne roskat olisivat jotain kallisarvoisia aarteita, joista mahdoton luopua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään 17.2. on kiinalainen uusivuosi ja silloin ei saa viedä roskia ulos koska tämä tarkoittaa kiinalaisen uskomuksen mukaan että samalla viet hyvän onnen jlos talosta.

Vierailija
44/73 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
45/73 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti se ei välttämättä ole mikään masennuksen oire tai että henkilö ei viitsisi tai jaksaisi tai kykenisi, vaan enemmänkin olennainen osa ahdistuneisuutta ja siihen liittyvää häiriötä. Siitä voi oikeasti tulla älyttömän iso asia ahdistuneelle ihmiselle, etenkin jos taloyhtiössä asustaa ihmisiä ketkä tuppaavat änkeämään aina naamalle kun siihen pihalle sattuu menemään. 

Vierailija
46/73 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

VANHUUS jos et jaksa kantaa kuin korkeintaan käsilaukkua, HALOO täällä suomessa on MYÖS VANHOJA IHMISIÄ...

Vierailija
47/73 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi, että siisteys edistäisi mielenterveyttä . 

Vierailija
48/73 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Masennus tai paniikkihäiriö, tai molempia. Lamaannuttaa.

Todella surullista.

Näitä nykyajan keksittyjä 'sairauksia' ettei tarvitsisi opiskella tai tehdä töitä.

Kyllä näitä mainittuja sairauksia on myös opiskelevilla ja työelämässä kiinni olevilla, ja asunto voi silti päästä epäsiistiin kuntoon. Ei monikaan asia ole niin yksioikoinen.

Tämä "keksittyjä sairauksia"- kommentoija on itse päässyt elämässään helpolla. Hän ei ymmärrä, että kaikilla ei ole samoin. 

Vierailija
49/73 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ennen" oli roskakuilut rappukäytävässä. Mullakin 70-luvun alussa sattui olemaan ihan käytäväoven vieressä. En muista olisinko koskaan sinkkutyttönä ees käynyt roskishuoneessa.

Vierailija
50/73 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

VANHUUS jos et jaksa kantaa kuin korkeintaan käsilaukkua, HALOO täällä suomessa on MYÖS VANHOJA IHMISIÄ...

Jos henkilö on kotihoidon piirissä roskapussien vieminen kuuluu heille vaikkeivat muita kotitöitä tee.

Vierailija
51/73 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Masennus tai paniikkihäiriö, tai molempia. Lamaannuttaa.

Todella surullista.

Psoriaasislääkitys kanssa vie kaikki voimat ja siihen masennus päälle. Ei vaan jaksa.

Vierailija
52/73 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla puolisollani valitettavasti niin huono aerobinen kunto, ettei hän jaksa tehdä mitään muuta kuin makoilla sohvalla. Olen yrittänyt kyllä vakuuttaa, että kun liikut säännöllisesti, kunto nousee ja jaksat enemmän, mutta on ilmeisesti mahdoton tätä ymmärtää. 

Vierailija
53/73 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monista syistä.

Minä en vie roskia sen vuoksi, että en pysty kävelemään roskakatokselle asti. Roskat eivät kuitenkaan ole levällään missään, vaan pakkaan ne hyvin. Viikon parin välein panen säkkien päälle uuden muovisäkkikerroksen, jotta ei hajua tule. Biojätteitä ei säkeissä ole, mutta tyhjissä ruokapakkauksissa on aina jotain pientä maatuvaa. Harmi, että jätesäkit itsekin ovat aika pistävän hajuista materiaalia.

Toivon, että jonakin päivänä minulla on rahaa palkata joku viemään roskasäkit pois. 

Vierailija
54/73 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän työeläkeperheessä on epävirallinen työnjako: Roskat lajitellaan molempien toimesta ohjeiden mukaan ja minä vien ne koska roskahuoneessa on välillä rottia joita vaimo pelkää. Minä teen välillä keikkatöitä eli olen useammin menossa ulos joten roskahommat natsasivat hyvin näin. Ei ongelmaa.

Vierailija
55/73 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omalla puolisollani valitettavasti niin huono aerobinen kunto, ettei hän jaksa tehdä mitään muuta kuin makoilla sohvalla. Olen yrittänyt kyllä vakuuttaa, että kun liikut säännöllisesti, kunto nousee ja jaksat enemmän, mutta on ilmeisesti mahdoton tätä ymmärtää. 

Hänellä voi olla diagnosoimaton hengityselinsairaus. 

Vierailija
56/73 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikääntyvillä työikäisillä voi olla vaikeaa kävellä jalkapohjien rasvapatjan ohenemisen vuoksi. Silloin jokainen askel sattuu todella paljon.

Vierailija
57/73 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota minäkin olen ihmetellyt. Nainen on päivät kotona ja vartoo, että mies tulisi töistä viemään roskat. Onko liian  tekninen homma naiselle?

Varto vartoa hih hih

Vierailija
58/73 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan kerry jätteitä niin paljoa, että kannattaisi viedä vajaita säkkejä. Sen takia menee viikkoja ennen, kuin taas vien täydet säkilliset. Eivät haise.

Vierailija
59/73 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persua täytyy kovistella viemään roskat, muuten ne jää haisemaan vuokrayksiön eteiseen ja ötökät valtaa koko kerrostalon.

Siis mitä. Mitä ötököitä? Mistä niitä tulee? Kertokaa.

Vierailija
60/73 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se niin ankeaa touhua viedä roskia roskakatokseen. Eikö tähän voisi keksiä jotain helppoa ja vaivatonta ratkaisua??

Roskakuilu rappukäytävässä olisi hyvä, mutta nykyisin on tuo lajittelu ulkoistettu jätteentuottajalle itselleen. Ei edes kelpaa se, että jäteyhtiöt jakaisivat erivärisiä pusseja eri jakeille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä