Miksi ihminen ei kykene enää viemään roskia?
Roskat kasautuu eteiseen ja tiskipöydällä.
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Monikulttuurissa roskat heitetään ikkunasta ulos.
Brittisysteemi, roskat tiettyinä päivinä kadulle. Nehän voi tosiaan singota ikkunasta ulos.
On monia maita jossa roskat heitetään kadulle.
Opetelkaa vieraita kulttuureja Juntit.
Ocd eli pakko-oireinen häiriö, tosi vaikea mennä koskemaan jätepönttöjä missä on kaikkien asukkaiden jätteet.
Olin vuosia sitten masentunut ja ahdistunut, elämänhallinta oli kadoksissa. Pitkä parisuhteeni oli päättynyt, vuorotyö sekoitti unirytmini ja sairastuneen lähisukulaisen asioista huolehtiminen sai minut uupumaan. Pystyin käymään töissä, mutta kotiaskareista en jaksanut juuri huolehtia. Roskapussit jäivät eteiseen viikoiksi, likaiset astiat tiskialtaan veteen haisemaan. Koti oli epäsiisti. Jouduin jäämään sairauslomalle kohonneen verenpaineen ja rytmihäiriöiden vuoksi. Hiljalleen asiat lähtivät parempaan suuntaan, sain univelkoja maksettua ja vaihdoin vuorotyön säännöllisiin aamuvuoroihin. Hoitovastuu omaisesta helpottui. Tuo aika on nyt kuin kummallista painajaista, sen perusteella tiedän että ihminen voi joskus olla niin uupunut että pelkkä roskien vieminen on kynnyskysymys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota minäkin olen ihmetellyt. Nainen on päivät kotona ja vartoo, että mies tulisi töistä viemään roskat. Onko liian tekninen homma naiselle?
Varto vartoa hih hih
Mikä hihityttää? Osassa Suomea tuo on normaalia puhekieltä. Et taida olla verbaalisesti lahjakas.
Roskis on yksinkertaisesti liian kaukana. Pitää kävellä koko pihan läpi ja naapurit tuijottaa. Joutuu pahimmassa tapauksessa jopa tervehtimään. Puistattaa koko ajatus. Kyllä jokaisella asunnolla pitäisi olla oma roskis.
moni työuupunut ei jaksa kotona siivota, sairas ei pysty tekemään kotitöitä. teini ei halua siivota asuntoa.syitä on monia.en tuomitse jos ei jaksa esimsairauden takia selkä tai pää ei kestä.
itse vien ja lajittelen tarkasti kotini roskat ja kierrätys jutut. haluan että on puhdasta. silti pahvin ja lasin kierrätys ottaa välilä päähän. keittiössä on joka jutulle oma astia ja alkaa tuntua osa-aika työltä se kierrätys.silti koen että on tärkeää että metalli ja lasi menee teolliseen tuotantanoon uudelleen toivottavasti suomi säästää jos menee omaan teolliseen kiertoon?tietääkö joku saako suomen teollisuus esim.metallia keräyksestä? tietäjiä paikalla?
Vierailija kirjoitti:
Tuota minäkin olen ihmetellyt. Nainen on päivät kotona ja vartoo, että mies tulisi töistä viemään roskat. Onko liian tekninen homma naiselle?
Meillä miehelle on ylivoimainen este aamulla viedä roskat roskakatoksen, vaikka katos auton vieressä.
masennus on vakava sairaus, josta ei vitsaile kuin henkisesti epäkypsät.
Ennen vanhaan oli, kerrostaloissa. Kaikki roskat nakattiin samaan pussiin ja pussi roskakuiluun, johon oli luukku joka kerroksessa.