Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihminen ei kykene enää viemään roskia?

Vierailija
10.01.2026 |

Roskat kasautuu eteiseen ja tiskipöydällä. 

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Masennus tai paniikkihäiriö, tai molempia. Lamaannuttaa.

Todella surullista.

Tai paha ADHD jona vie kyvyn suunnnitella yhtään pitkäjänteisemmin ja muistaa arkisia pikku askareita.

Vierailija
22/42 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen kerrostaloissa oli roskakuilut, mutta niiden kanssa ei oikein lajittelu toimisi, kun kuiluja pitäisi olla puolen tusinaa,

Itse en viitsi lajitella mitään, sekajätteeseen vaan kaikki. Vituttaa kaikki vihreät, ihan tahallani en lajittele heidän takiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on iLOQ systeemi eli vuokranantaja tietää kuinka usein roskia on suurinpiirtein viety. Oven avaukset kirjataa ylös

Vierailija
24/42 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Masennus tai paniikkihäiriö, tai molempia. Lamaannuttaa.

Todella surullista.

Näitä nykyajan keksittyjä 'sairauksia' ettei tarvitsisi opiskella tai tehdä töitä.

Ihminen joka on todella huonossa psyykkisessä kunnossa "keksityn" sairautensa kanssa ei välttämättä enää kykene opiskelemaan tai tekemään töitä. Siellä sinä istut ylemmyyttä tuntien omassa erinomaisuudessasi. 

Vierailija
25/42 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen kerrostaloissa oli roskakuilut, mutta niiden kanssa ei oikein lajittelu toimisi, kun kuiluja pitäisi olla puolen tusinaa,

Itse en viitsi lajitella mitään, sekajätteeseen vaan kaikki. Vituttaa kaikki vihreät, ihan tahallani en lajittele heidän takiaan.

Minulle tulee hyvä olo lajittelusta, sellainen lohdullinen että maamme jätehuolto toimii niin hyvin.

On jotenkin kaunista tietää se, kun minun pahvini ja muovini jatkavat matkaansa kierrätykseen eteenpäin - se on sellaista asioiden jatkuvuutta ja iäisyyttä. 🙂

Vierailija
26/42 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se niin ankeaa touhua viedä roskia roskakatokseen. Eikö tähän voisi keksiä jotain helppoa ja vaivatonta ratkaisua??

Amerikassa on roskakuiluja, paljon kätevämpää. Oikeasti.

Vierailija
27/42 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyihmiset ovat ainoastaan laiskoja. Mitään ei viitsitä tehdä. Asunnot lääviä ja esim. luteet on levinnyt räjähdysmäisesti.

Vierailija
28/42 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyihmiset ovat ainoastaan laiskoja. Mitään ei viitsitä tehdä. Asunnot lääviä ja esim. luteet on levinnyt räjähdysmäisesti.

Joo, kyse ei ole aina laiskuudesta. Moni lopen uupunut haluaisi muuttaa tuettuun asumismuotoon. 

Vierailija
29/42 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea kuvitella, ettei roskia saa vietyä. Sehän on hyvää hyötyliikuntaa. Itse lajittelen ja on biokomposti. Vien jatkuvasti varmaan 10x päivässä jotain roskaa johonkin pönttöön. En voi sietää jotain pussukoita ja haisevia jätteitä talossani. 

Vierailija
30/42 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monikulttuurissa roskat heitetään ikkunasta ulos.

Vierailija
31/42 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin vuosia sitten  niin lamautunut loppuunpalamisen ja masennuksen vuoksi, että monen viikon roskat jäivät sisälle haisemaan.  Kotini oli silloin tosi siivoton.   Työtilanne ja läheisen ihmisen tukeminen hänen vaikeassa tilanteessaan söivät omat voimavarani.  Elämänhallintani oli hukassa, jälkikäteen ajatellen ihmettelen, kuinka jaksoin taistella tuosta tilanteesta ylöspäin. 

Vierailija
32/42 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me lajittelemme kaikki roskamme, ja ennen kuin esim. lasi- ja metalliroskis täyttyvät, kuluu aikaa. Viemme vasta täydet roskikset roskakatokseen. Monesti kerrallaan on sitten vietävänä metalli-, lasi- ja pahviroskat sekä tietenkin tiheämmin täyttyvät seka-, bio- ja muoviätteet. Näyttää varmaan huvittavalta, kun kuljemme niiden tusinan kassin kanssa kohti roskakatosta. Ihmettelen yhtä pussia kerrallaan vieviä naapureita, eivätkö he lajittele? Isossa perheessä, kuten meillä, roskikset täyttyvät kuitenkin kohtuu nopeasti, joten päivätolkulla ei mitkään roskikset ole vaihtamatta.

Vierailija
33/42 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkää liukastumista, basilleja tai on nivelongelmaa jaloissa. 

Vierailija
34/42 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on äärimmäisen vaikea ryhtyä tekemään mitään tylsää kotihommaa. On se sitten imurointi tai roskien vieminen. Ei kiinnosta pätkääkään. Silti väkisin psyykkaan itseni tekemään niitä, mutta voin kuvitella, että jollain toisella se psyykkaus ei onnistu. Välillä kasaantuu kolme roskapussillista keittiöön ennen kuin jaksan viedä ne pois.

Sitten taas kiinnostavia asioita jaksan tehdä pitkäjänteisesti ja ahkerasti. Voin panostaa johonkin juttuun kuukausia ja vuosia ja kehittyä siinä, eikä innostusta saa laantumaan. Eli joku luonteen piirre juttu tämä on.

Vierailija
35/42 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voisi ojentaa auttavan kätensä ihmettelyn sijasta.

Vierailija
36/42 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon tässä päivän odotellut et saisin roskat vietyä.

Vaikea asteinen paniikkihäiriö, ahdistus ja masennus + ptsd ja dissosiaatiota.

Kiva kun kysyit! 

Vierailija
37/42 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva kun kysyit! 

Mites lääkkeet? Huumeet?

Vierailija
38/42 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva kun kysyit! 

Mites lääkkeet? Huumeet?

Luuletko, että tässä maassa enää oikeita lääkkeitä saa?

Vierailija
39/42 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulen, että moni jo loppuunpalaa normaali kokopäivätyön aikana. Työmatkat ja niin edelleen. Siinä sitten koti jää vähemmälle huomiolle, kun kaikki energia menee työhön. 

Vierailija
40/42 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnaton laiskuus. Somessa menee aika. Monelle pikku happihyppely tekisi hyvää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan