Meidän taloyhtiössä ei saa nykyään pitää ikkunoita auki pakkasella
Saa toki tehdä lyhyitä tuuletuksia. Jos ei noudata tätä, niin voi seurata varoitus ja jopa häätö. Onko tuo nyt ihan oikein? Järjestyssännöissä ei kuitenkaan lue mitään kyseisestä asiasta.
N27
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Miksi taloyhtiö on päätynyt tuollaiseen, on sen täytynyt olla päätettävänä osakaskokouksessa.
Voisi olettaa ettei edes koske vuokralaisia, koska olisi pitänyt olla vuokrasopimuksen ehtona, eikä yksipuolisesti pysty muuttamaan, mutta tietysti ilmiselvä holtittomuus antaa syyn häädölle, tosin siihen ei tarvita erikseen sääntöjä.
Ihanko tosissasi meinaat, että taloyhtiön päätökset eivät koske vuokralaisia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia pitäisi pitää ikkunoita tuntikausia auki näillä pakkasilla😳 mieti nyt itekin hetki. Jokainen avoinna oleva ikkuna lisää taloyhtiön lämmityslaskua talvella. Vaikka ite et sitä joutuisi maksamaan niin joku sen maksaa joka tapauksessa.
No olisiko vaikka siksi, että ei voi itse muulla tavalla viilentää asuntoa, koska koko talo vaatii sitä vähintään 22c ja joskus 24c. Tätä ei voi pattereitakaan säätämällä muuttaa, joten avaan ikkunan. Itse tykkään 19c sisälämpötilasta.
Tekisikö noin, jos maksaisit lämmitys ja muut laskusi itse. Nythän Kela maksaa ja voit elää kuin pellossa.
Sama koskee vedenkukutusta. Ne tunnin suihkuttelijat juuri huoneistokohtaisia mittareita vastustavatkin.
Ja kun sinä jäähdytä kämppääsi, sulla patteri tekee enemmän tö
Eiköhän itsekäs ole se, joka vaatii yli 20 asteen lämpöjä talvella, turhaa energianhukkaa ja kusipäistä luonnonvarojen tuhlaamista. Jos asunnossa on viileää, siitä selviää villapaidalla mutta tukalaan kuumuuteen ei auta oikein muu kuin avata ikkunat.
Ei tietenkään. Kovilla pakkasilla saattaa jääkarhu kömpiä ikkunasta sisälle tai orava hypätä puusta ylemmissä kerroksissa.
Eikös tuo muka ole mitenkään sovittavissa, että huoltoreiska tulee säätää termostaatit pienemmälle niillä, jotka ei halua jotai 22-24 astetta. Luulisi jokaisen taloyhtiön olevan tyytyväinen jokaisesta, joka säästää lämmityksessä.